Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kymco Downtown 125i ABS a Super 8 125: 125 na dvojí způsob…

Martin Machala
Diskuze (10)
… jednou jako nenáročná Super 8, která v hierarchii značky Kymco patří k nejlevnějším. … a podruhé jako luxusnější skútr Downtown, vhodný i na delší cestu. Ale za dvojnásobnou cenu.

Kymco Super 8 125

Super osmička je zajímavá nejenom základní cenou 49 990 Kč. Tohle kymco totiž vyráží na stále spíše ojedinělém čtrnáctipalcovém rozměru pneumatik.

Co si od tohoto čísla slibovat? Řekněme, že velmi vydařenou kombinaci menších a obratných dvanáctek s velkými komfortními šestnáctkami. Kymco Super 8 si díky střednímu rozměru zachovalo slušný podsedlový prostor, pořád solidní komfort a přiměřenou manévrovatelnost. Na šestnáctkách musíte vždy počítat s větším obloukem.

Výkon 7 kW je sice nanejvýš stopětadvacítkovým průměrem, hlavně díky nízké hmotnosti však Kymco Super 8 od semaforů vystřeluje přesvědčivě. A to je pro typicky městský skútr nejdůležitější!

Kymco Super 8 125
Motor jednoválec
Chlazení vzduchem
Zdvihový objem (cm3) 125
Výkon (kW/ot.min) 7/7500
Převodovka variátor
Přední brzda kotoučová 240 mm
Zadní brzda bubnová
Výška sedla (mm) 780
Pohot. hmotnost (kg) 120
Objem nádrže (l) 6
Cena (Kč) 49 990

Plusy

  • Nízká cena
  • Povedený kompromis
  • čtrnáctipalcových pneumatik
  • Svižný rozjezd

Minusy

  • Za město už se moc nehodí


Kymco Downtown 125i ABS

Je to sice pořád stopětadvacítka, na kterou vám stačí řidičák skupiny B, mezi jednoduché a kolikrát trochu vetché městské skútříky bychom však Downtown 125i nezařadili. Od pohledu docela mohutný stroj míří i za město. S legislativně limitním stopětadvacítkovým výkonem 11 kW sice budete muset levý pruh občas uvolnit, rychlost kolem 120 km/h ale v pohodě udržíte i v mírnějším stoupání. Pravda, downtown se nejdřív rozjíždí lehce rozvláčně, vždyť taky váží skoro 180 kilogramů.

Pak si už ale budete užívat rozměrné pohodlné sedadlo, nohy si opřete do vyvýšené pozice a do práce přestanete dojíždět vlakem. Minimálně do zimy.

Kymco Downtown 125i ABS
Motor jednoválec
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 124,8
Výkon (kW/ot.min) 11/9000
Převodovka variátor
Přední brzda kotoučová 260 mm
Zadní brzda kotoučová 240 mm
Výška sedla (mm) 775
Pohot. hmotnost (kg) 176
Objem nádrže (l) 12,5
Cena (Kč) 99 990

Plusy

  • Komfort jezdce i spolujezdce
  • Velký podsedlový prostor
  • Cestovní rychlost kolem 120 km/h

Minusy

  • Vyšší cena


Martin Machala
Diskuze (10)
29. 7. 2013 06:00
Re: 4000 EUR za 125ku
Vyvazil si to kratkym elaboratom o nicom ;-) . Plakat nemusim, poobede sa zveziem , ale iba pre radost s kardanom - aj niektore motorky maju kardan a do 125 iek sa to nedava ( necital si pozorne ), takze skuter mi naozaj nechyba. Dlhy elaborat je to len pre nadejnych skutristov, lebo predajca im toto nepovie >:D . Som pohodlny a nehanbim sa zato. Ty asi tajne jazdis aj v zime. Cim, ak to nie je motokros ?
Avatar - grifith
28. 7. 2013 22:36
Re: 4000 EUR za 125ku
Takovej dlouhej elaborát o ničem, respektive o jasné věci. ALe aspoň jsi se chvilku zabavil, to jsi na začátku mohl napsat, že vlastně je pro tebe skůtr či jakákoliv motorka vlastně na nic a že jsi tak pohodlný, že ji vlastně neoceníš. Nedá se nic dělat,brečet nad prachama holt můžeš leda doma sám. ;-)
28. 7. 2013 20:56
Re: 4000 EUR za 125ku
Problem s cenou si spomenul pri zmienke o bazaroch plnych skutrov, tak som zlahka reagoval a teraz teda doplnim. Bazar nie a cina, taiwan, nie, japonci novi ano. Bazar znamena kupit novy remen variatoru cca.30 Eur ( preto jazdim s kardanom ), pneu, a ktovie co este. Alebo veris oblubenej hlaske predavajucich, ze v zime vrazili do motorky 2000 eur v doplnkoch a nevedeli sa dockat zaciatku sezony, aby ten skvost dali do rubriky predam ?

Dalsi problem s peniazmi je ten, ze skuter je nenapadne podsuvany ako lacnejsia alternativa k autu na cestu do prace. To urcite nie. Ako pohodlnejsia alternativa k byciklu ano, ale ak ma niekto auto, takho na cestu do prace bude pouzivat min. 6 mesiacov v roku ( zima a sneh, dazd ). Uspora casu asi tiez nie je zivotne dolezita pre niekoho, kto ma a jazdi autom. Bezpecnost na ceste auto vs skuter neporovnatelna. Pohodlie rovnako. Ak mas ist rano do prace a je 10-12 stupnov, mas 125 ku aby si to mohol valit 90, tak sa bud zmieris s tym, ze ti bude cez jet prilbu od cinana fukat na krk a do oci, plexi bude asi zahmlene od tvojho vlhkeho dychu a nadavok, vyhodou je za aspon hmyz nesvini oblecenie a plexi, htudnik ako v chladnicke od 12 stupnoveho vetriska , lebo predsa dat prachy za wind stoperove triko je proti tvojmu presvedceni. Aspon ze nohy kryje kapotaz. Minuly tyzden pondelok, utorok, streda rano od 10 do 14 stupnov o 7 hodine. Konecne padla, teplota zase minuly tyzden po ut str 28 az 30 stupnov. Bundu, sveter schovas do skutra a obtekajuci vzduch ti prijemne chladi hrud so zacinajucim zapalom pluc. Ked sa zdrbes, ocenis pokrok v koznych stepoch. Na nohy ti je svinske teplo, vajcia sa potia, ta kapotaz je svinsky velka. Zacnes uvazovat, ako to je vlastne s ludmi jazdiacimi pre relax nie v kratasoch a tricku. A ejhle, bunda moze byt vetrana , ale iba ked treba. Do prilby fucat nemusi a plexi sa nezahmlieva ani v dazdi pri 10 a menej stupnoch ( pod nulou uz nastastie neprsi >:D ), a to este nevies, ze aj nepremokava. Gate rovnako, u rifli riskujes premocenie v dazdi, tak radsej nieco ine. A ktory ... vymyslel cervenu na semaforoch, v 30 stupnoch medzi autami s idealnou pracovnou teplotou sa potis, dopredu neprejdes lebo jeden komplexak ta nepusti. Po ceste je semaforov este zopar... Do obchodu nejdes, doma si das sprchu, sadnes do svojho auta s klimou a ides na cerstve pecivo a pivo v plechovke. Preco si vlastne zacal jazdit do prace skutrom, toto ti nikto nepovedal, a este pride dazd a sprsky vody od aut, lebo cesty nie su rovne. Ked parkujes pred domom, sused startuje masinu a ide jazdit. Pytas sa, teplo, dazd, zima ti nevadi ? Odpoved ta da do kolien, nie, on je pripraveny, aj ked nejazdi na pionieri. Ale stalo ho to prachy, mozno viac ako skuter z bazaru. Ale jazdi pre radost aokrem pohodlia mysli trochu aj na svoju bezpecnost. Preto rano na cestu do prace pouzuje auto a ide pretek o tych par sekund, o ktore pride skor, ked niekoho sem tam ohrozi, obmedzi. V dedine na cestu na urad, ak si starosta alebo do Jzd alebo inej prace v dedine je skuter bez problemov, ved sa ti nechce ist pesi ;-)
No a este rozpravku o chlapovej garazi. Ked ju otvoris a bude tam stat Kymco 11 kW za 4000 EUR budes chlap ?. Co ked tam bude stat Kymco 8 kW za 2000, to ti do tej prace trvat o hooodne dlhsie, mozno aj celu minutu.
Takze peniaze ? Ak chces usetrit, nekupuj na cestu do prace skuter a tie prachy prejazdi autom. Preco motorkari s vykonnymi motorkami rano jazdia do prace vacsinou autami ? Alebo su tie ich motorky rano neviditelne. ODPOVEDZ SI SAM A MYSLI.
Avatar - grifith
27. 7. 2013 22:09
Re: 4000 EUR za 125ku
A znovu se ptám, co tím chceš říct? Jaký je vztah ceny motocyklu k jízdě ve velkém teple? A jaký je vztah ceny motocyklu a motooblečení?
Když chceš jezdit na jakékoliv motorce, měl by jsi být náležit vybaven, ale samozřejmě záleží na tobě, jak daný pojem chápeš. Každý svého štěstí strůjcem, nepřeju nikomu nic zlého, ale vidět machry na "litrech" v kraťasech a krátkém triku, to už se vážně bavím... Ovšem souvislost s cenou motorky není žádná.
Avatar - citroen_bx
27. 7. 2013 19:57
Kymco Super 8
Sice je méně komfortní ale ano; bral bych verzi Super. Za město bych s ním nejezdil ale dávat 100 000 za verzi Downtown je trochu přehnané i když je pohodlná, nemyslíte?