Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada Vesta a XRAY se budou prodávat v EU, splní normu Euro 6

David Bureš
Diskuze (87)
Sedan Vesta a crossover XRAY byly zatím představeny s benzinovou šestnáctistovkou. U obou modelů nabídne různé výkonové verze, XRAY bude dostupný i s osmnáctistovkou.

Značka Lada pomocí modelů Vesta a XRAY zahajuje novou éru. Zatímco aktuálně je automobilka zastoupena hlavně na východoevropských trzích, nově by chtěla posílit svoji pozici i směrem na západ. Pomoci k tomu mají právě nový sedan a crossover.

Ladě v současnosti škodí, že naprostá většina jejích vozů nesplňuje platné normy v Evropské unii. Některé firmy sice umějí modely ruského AvtoVAZu individuálně dovézt a upravit je tak, aby homologaci splnily, větší než marginální podíl na trhu ale takové řešení nepřinese.

Nově by se to ale mohlo změnit. AvtoVAZ totiž oficiálně potvrdil, že motor a výfukový systém modelů Vesta a XRAY upraví tak, aby splnily přísnější emisní normu Euro 6. Díky tomu by se XRAY a Vesta mohly ve státech EU bez problémů prodávat. Splnění norem potvrzuje více než 200 certifikačních testů.

Výrobce počítá s úpravou elektroniky, auta se dočkají také snímače proudění vzduchu s digitálním výstupním signálem nebo řídicím regulátorem modulu motoru (ECM). Novinkou bude také speciální katalyzátor. Podle AvtoVAZu použitá řešení nesníží výkon motoru.

Modely značky Lada určené pro domácí ruský trh v současné době splňují emisní normu Euro 5. Přísnější Euro 6 procházejí pouze exportní verze modelů 4x4 (známější pod označením Niva), Kalina a Granta.

Lada Vesta se na ruském trhu začala prodávat minulý týden, zatím pouze se šestnáctistovkou o výkonu 78 kW. Později však nabídku obohatí také varianta s 64 kW a 84 kW. Vedle 4,4 metru dlouhého sedanu se počítá také s kombíkem a údajně i s hatchbackem.

XRAY V Rusku vstoupí do prodeje v únoru příštího roku, sériová výroba bude zahájena 15. prosince. Zpočátku se auto bude prodávat pouze se šestnáctistovkou o výkonu 78 kW, kterou v dalších měsících doplní i silnější varianta s 84 kW a osmnáctistovka s 90 kW. Nabídnut bude také pohon všech kol a robotizovaný automat. Zatímco Vesta používá nově vyvinutou platformu, XRAY je postaven na architektuře B0, kterou známe z modelů značky Dacia.

David Bureš
Diskuze (87)
Re: Info od Gilgita (toho pravého)
Vázne, vypatlánku? Takze ty s jistotou vís ze náhradu mají maximálne na papíre? >:D >:D >:D

Ty musís být nejaký insider. Tak napis co vís. >:D >:D >:D
Re: Nic nového pod sluncem
Tak to upresníme. Vypatlanec Bc. Gilgith aplauduje vypatlanci Ji/Ri.
1. 12. 2015 19:59
Re: Info od Gilgita (toho pravého)
Jako nezlob se, ale to jsou takove marketingove kecy. Realita je takova, ze nemaji zadnou nahradu, maximalne na papire.
1. 12. 2015 18:48
Re: Nic nového pod sluncem
Tak ty jsi potom třetí,páč jsi psal ,že Ipa je vypatlanec >:D
Re: Nic nového pod sluncem
Jeden vypatlanec aplauduje druhému. Bavíte chlapci. >:D >:D >:D