Lada Vesta a XRAY se budou prodávat v EU, splní normu Euro 6
Značka Lada pomocí modelů Vesta a XRAY zahajuje novou éru. Zatímco aktuálně je automobilka zastoupena hlavně na východoevropských trzích, nově by chtěla posílit svoji pozici i směrem na západ. Pomoci k tomu mají právě nový sedan a crossover.
Ladě v současnosti škodí, že naprostá většina jejích vozů nesplňuje platné normy v Evropské unii. Některé firmy sice umějí modely ruského AvtoVAZu individuálně dovézt a upravit je tak, aby homologaci splnily, větší než marginální podíl na trhu ale takové řešení nepřinese.
Nově by se to ale mohlo změnit. AvtoVAZ totiž oficiálně potvrdil, že motor a výfukový systém modelů Vesta a XRAY upraví tak, aby splnily přísnější emisní normu Euro 6. Díky tomu by se XRAY a Vesta mohly ve státech EU bez problémů prodávat. Splnění norem potvrzuje více než 200 certifikačních testů.
Výrobce počítá s úpravou elektroniky, auta se dočkají také snímače proudění vzduchu s digitálním výstupním signálem nebo řídicím regulátorem modulu motoru (ECM). Novinkou bude také speciální katalyzátor. Podle AvtoVAZu použitá řešení nesníží výkon motoru.
Modely značky Lada určené pro domácí ruský trh v současné době splňují emisní normu Euro 5. Přísnější Euro 6 procházejí pouze exportní verze modelů 4x4 (známější pod označením Niva), Kalina a Granta.
Lada Vesta se na ruském trhu začala prodávat minulý týden, zatím pouze se šestnáctistovkou o výkonu 78 kW. Později však nabídku obohatí také varianta s 64 kW a 84 kW. Vedle 4,4 metru dlouhého sedanu se počítá také s kombíkem a údajně i s hatchbackem.
XRAY V Rusku vstoupí do prodeje v únoru příštího roku, sériová výroba bude zahájena 15. prosince. Zpočátku se auto bude prodávat pouze se šestnáctistovkou o výkonu 78 kW, kterou v dalších měsících doplní i silnější varianta s 84 kW a osmnáctistovka s 90 kW. Nabídnut bude také pohon všech kol a robotizovaný automat. Zatímco Vesta používá nově vyvinutou platformu, XRAY je postaven na architektuře B0, kterou známe z modelů značky Dacia.