LaFerrari Spider: Hybridní koník s nebem nad hlavou
Hybridní hypersport z Maranella je coby kupé dávno vyprodaný. O verzi bez pevné střechy se spekulovalo dlouhé měsíce a všichni věřili tomu, že ji Ferrari skutečně postaví. Stalo se! Nezůstane samozřejmě jen u jednoho jediného kousku, zatím si ale bohatí zájemci musí počkat na to, kolik jich vlastně bude.
A zároveň i majitelé alespoň jednoho vzpínajícího se koníka na čtyřech kolech, nikomu jinému auta Italové už neprodávají. Ti předem pozvaní už však nové auto viděli a mají jej samozřejmě objednané, takže se na další klienty stejně asi nedostane...
Ne, tohle není žádný únik, ale oficiální odhalení. Ferrari zvolilo pro první fotky exemplář v černé barvě, což je trochu zvláštní, ale pořád lepší než žluté. Tmavý odstín mu rozhodně sluší. Co o něm vlastně víme? Oficiálního zatím nic. Ani to, jak se vlastně doopravdy jmenuje, jestli LaFerrari Spider, nebo třeba Aperta. Ze severu Itálie nepřišla žádná čísla, vše bude odhaleno postupně, jistě dříve než v říjnové Paříži, kde se objeví poprvé pod světly reflektorů.
Jistě, pohonná soustava zůstane stejná. To znamená 588kW atmosférický vidlicový dvanáctiválec objemu 6,2 l spolu se 120kW elektromotorem, tedy ústrojí o celkovém systémovém výkonu 963 k (708 kW) a točivém momentu 900 N.m. Konstruktéři však upravili karbonové šasi, spider přece musí být stejně tuhý jako kupé, i když přišel o střechu. Samozřejmě ne tak docela, dostane odnímatelnou karbonovou a ještě k ní klasickou plátěnou.
Slibují i aerodynamickou posilu a totožný součinitel odporu vzduchu. To znamená, že maximální rychlost 351 km/h by měla zůstat zachována, stejně jako akcelerace z klidu na stovku za 2,9 s a na trojnásobek během 15 s.
Dvoumístná formule do běžného provozu i přes vyjímatelnou část nad hlavami obou cestujících vypadá pořád brutálně a od uzavřeného staršího sourozence se vlastně jinak vůbec neliší, alespoň ne radikálně. Zvuk V12 si ale posádky řádně užijí.