Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini nepostaví menší SUV než Urus. Ale co větší?

Stanislav Kolman
Diskuze (2)
Po velkém úspěchu Lamborghini Urus by se dalo předpokládat, že Italové portfolio SUV ještě rozšíří. Menší automobil této kategorie však zatím neplánují.

První novodobé SUV italské automobilky je celosvětovým hitem, vždyť úspěch Urusu překonal i očekávání Lamborghini. To chce nyní vyšroubovat možnosti produkce na tisíc kusů ročně, což by pro značku znamenalo další ohromný úspěch. Celkem letos společnost hodlá postavit pět tisíc aut.

Ruku v ruce s úspěchem Urusu přichází i spekulace o tom, jestli Lamborghini portfolio sportovně-užitkových vozů v brzké budoucnosti rozšíří. Technický ředitel Maurizio Reggiani sice přímou odpověď neposkytl, ale uvedl, že menšího sourozence Urus určitě nedostane. Nyní je totiž jejich jediné SUV v nabídce v ideální marketingové pozici.

„Je to všechno o pozici naší značky. Nechceme se posouvat do menších sfér, aktuálně jsme vrcholem automobilového průmyslu,“ uvedl Reggiani.

Lambo tak s největší pravděpodobností nepůjde ve šlépějích svých luxusních konkurentů, kteří SUV nabízí hned několik. Vzpomeňme Macan a Cayenne od stuttgartského Porsche, stejným směrem se ubírá i Bentley, u kterého se hovoří o menším sourozenci Bentaygy.

Reggiani ovšem nevyvrátil, že by italská značka nemohla v budoucnu postavit větší SUV, o tomto tématu už se ale více nerozhovořil. Jedno je jisté už nyní. Urus se brzy dočká nových variant, přičemž tou nejzajímavější je plug-in hybrid využívající pohon od Porsche. Detailní podrobnosti ale zatím zůstávají tajemstvím.

Stanislav Kolman
Diskuze (2)
26. 4. 2018 23:09
Urus vs. Urus
Podle mě byl koncept hezčí, seriovka se mi zdá přeplácaná. Jako další model do terénu by mohlo být dvoumístné coupé s motorem uprostřed, něco jako byl Mega Track nebo koncernové Audi Nanuk, myslím že by si kupce našlo.
Avatar - 3_diamanty
26. 4. 2018 15:25
z hladiska prestize
je jasne ze nejake mensie SUV by znacke prestiz asi nezyvsilo .. ale URUS ma 5,1m a 3m razvor... ja tu priestor na nejake 4,7-4,8m SUV ako konkurenta povedzme pre RR Velar alebo RR Sport ci Levante predsa len vidim ... ved casom v Lambe zistia ze SUV su dnes zlata bana ... a ani porsche neostalo len pri velkom Cayenne ale netrvalo dlho a prisli aj s mensim Macanom.. a ze sa to vyplatilo asi netreba dvakrat pisat... hoc jasne... porsche je dnes uz aj vdaka tomu docela masovka znacka... a to Lambo asi nechce... ale prachy maju velku moc... dnes snad uz najvacsiu .... a ja sa kludne vsadim ze za par rokov nejake kusok mensie SUV lambo ( okolo 4,7-4,8m ) na trh pride ... to je takmer iste ;-)