Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini SC20: Další unikát ze Sant' Agaty, tentokrát bez střechy

David Bureš
Diskuze (2)

Nové dílo závodní divize Lamborghini může i na silnice. Pohání ho atmosférický dvanáctiválec vyladěný na 700 koní.

Lamborghini Sqadra Corse je závodní divize italské automobilky, která připravuje její vozy pro různé šampionáty, ať už pro značkový pohár Super Trofeo nebo pro jiné okruhové série. V případě zájmu ale umí postavit také silniční auto na míru. V roce 2018 takto vzniklo Lamborghini SC18, po němž nyní následuje Lamborghini SC20.

Jméno však odkazuje na rok vzniku a jméno závodní divize, než že by obě díla měla mnoho společného. Oba sice využívají za základ útroby Lamborghini Aventador, jinak jsou ale naprosto svébytné.

Lamborghini SC20 se primárně liší otevřenou karoserií. Ta jde přitom do takového extrému, že tu prakticky chybí i čelní sklo, místo něj je tu jen minimalistický větrný štítek. Oproti SC18 se však odlišují také světlomety, které jsou vertikálně orientované, zatímco koncová světla místo moderního minimalistického looku vzdávají hold modelu Countach.

Video se připravuje ...

Řešení zadního difusoru a přítlačného spoileru je však SC18 nápadně podobné. Křídlo mimochodem lze upravit ve třech pozicích podle potřeby. Kabina vycházející z Aventadoru pak v hojné míře vsadila na karbonová vlákna, užitá na obložení středového tunelu, stejně jako třeba na rámu sedaček.

„Dva roky po modelu SC18 Alston byl model SC20 novou zajímavou výzvou. Hlavními zdroji inspirace byly Diablo VT Roadster, Aventador J, Veneno Roadster a Concept S,“ říká k tvarům auta šéfdesignér automobilky Mitja Borkert.

S SC18 se shoduje také pohonné ústrojí. Za zády posádky totiž pracuje dobře známý vidlicový dvanáctiválec s atmosférickým plněním o objemu 6,5 litru používaný v Aventadoru. Stejně jako v SC18 Alston je však vyladěn až na 566 kW (770 koní) a 720 N.m. Poháněná jsou všechna kola, a to prostřednictvím sedmistupňové sekvenční převodovky.

Automobil vznikl na přání nejmenovaného zákazníka a je homologovaný i pro běžný provoz. Přizpůsoben je však použití na okruzích. „SC20 je dalším technickým a stylovým cvičením, které spojuje zkušenosti Squadra Corse s designem Lamborghini, mistrovsky interpretovaným naším Centro Stile na základě přání zákazníka, na kterého se projekt zaměřoval během celého procesu vývoje a konstrukce vozidla,“ říká šéf Lamborghini Motorsport Giorgio Sanna.

Design jednokusového speciálu už v říjnu naznačila fotografie zveřejněná Lamborghini Squadra Corse, která zachycovala SC20 během testování, v tradiční kamufláži. Příchod vozu pak již v létě odhalil dnes už bývalý šéf Lamborghini Stefano Domenicali, který tehdy přiznal, že v dílnách automobilky vznikají hned dva takové jednokusové speciály, s cenou v řádově ve stovkách milionů korun. Podobu jednoho už známe, jak bude vypadat ten druhý?

David Bureš
Diskuze (2)

Doporučujeme