S příchodem elektrifikace už nebude mít akcelerace takový význam, soudí představitelé značky.
Zatímco dříve patřily parametry jako akcelerace či maximální rychlost k hlavním prioritám při vývoji nových modelů Lamborghini, v blízké budoucnosti se značka zaměří především na ovladatelnost a dynamiku nových modelů. O zbytek by se měly postarat elektrifikované pohony, jak měl během přestavení Huracanu STO uvést Francesco Scardaoni, šéf značky pro oblast Asie a Pacifiku.
„Pokud byste se vrátili o 10 let zpátky, tak pokud bychom byli dotázáni na parametry, podle kterých naše vozy poměřujeme, byla by to pravděpodobně maximální rychlost, akcelerace a až pak ovladatelnost,“ uvedl Scaradaoni pro magazín Car Advice.
„Poté se maximální rychlost stala sekundární záležitostí a do popředí šla akcelerace. Nyní však s elektrifikací není akcelerace zas tak důležitá. Pro tento typ pohonných jednotek je totiž běžné, že mají úžasné parametry v oblasti akcelerace,“ dodal Scaradaoni.
Jeho slova přitom víceméně potvrzují i dříve představené speciály a extrémně výkonné modely, jako například Aventador SVJ a Huracan STO. Parametry maximální rychlosti totiž bývají stejné jako u slabší varianty, výrazně se ovšem zlepšují časy naměřené na okruzích, což svědčí mimo jiné o zlepšení právě v oblasti dynamiky a ovladatelnosti.
„Opravdový rozdíl dnes vytváří řiditelnost vozu, jeho ovladatelnost. Protože když máte skvělou akceleraci, ale auto se obtížně řídí a náročně se ovládá, nemůžete mít tu radost z řízení vozů ve vyšších rychlostech.“ Scaradaoni tak očekává, že se ovladatelnost stane klíčovým parametrem pro různé automobilky. Zejména však automobilky jako je Lamborghini.
„Pro Lamborghini je ovladatelnost zásadní, klíčový parametr – ovladatelnost je naší prioritou číslo jedna,“ uzavřel Scaradaoni.