Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini se nově místo rychlosti a akcelerace zaměří na ovladatelnost

Ondřej Mára Ondřej Mára 17. 3. 2021 • 04:10
39
3
Zobrazit náhledy (39)
Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO Lamborghini Huracán STO

S příchodem elektrifikace už nebude mít akcelerace takový význam, soudí představitelé značky.

Zatímco dříve patřily parametry jako akcelerace či maximální rychlost k hlavním prioritám při vývoji nových modelů Lamborghini, v blízké budoucnosti se značka zaměří především na ovladatelnost a dynamiku nových modelů. O zbytek by se měly postarat elektrifikované pohony, jak měl během přestavení Huracanu STO uvést Francesco Scardaoni, šéf značky pro oblast Asie a Pacifiku.

Pokud byste se vrátili o 10 let zpátky, tak pokud bychom byli dotázáni na parametry, podle kterých naše vozy poměřujeme, byla by to pravděpodobně maximální rychlost, akcelerace a až pak ovladatelnost,“ uvedl Scaradaoni pro magazín Car Advice.

Poté se maximální rychlost stala sekundární záležitostí a do popředí šla akcelerace. Nyní však s elektrifikací není akcelerace zas tak důležitá. Pro tento typ pohonných jednotek je totiž běžné, že mají úžasné parametry v oblasti akcelerace,“ dodal Scaradaoni.

Jeho slova přitom víceméně potvrzují i dříve představené speciály a extrémně výkonné modely, jako například Aventador SVJ a Huracan STO. Parametry maximální rychlosti totiž bývají stejné jako u slabší varianty, výrazně se ovšem zlepšují časy naměřené na okruzích, což svědčí mimo jiné o zlepšení právě v oblasti dynamiky a ovladatelnosti.

Opravdový rozdíl dnes vytváří řiditelnost vozu, jeho ovladatelnost. Protože když máte skvělou akceleraci, ale auto se obtížně řídí a náročně se ovládá, nemůžete mít tu radost z řízení vozů ve vyšších rychlostech.“ Scaradaoni tak očekává, že se ovladatelnost stane klíčovým parametrem pro různé automobilky. Zejména však automobilky jako je Lamborghini.

Pro Lamborghini je ovladatelnost zásadní, klíčový parametr – ovladatelnost je naší prioritou číslo jedna,“ uzavřel Scaradaoni.

Související články

Témata
Avatar - white label
17. 3. 2021 11:41
Re: Jeden elektrikářský
To byla narážka na Hamunu. Bez pořádně těžkých baterek (na tom správném místě) nemůžeš mít přece nikdy ideální těžiště... ;-)
Avatar - Ham.
17. 3. 2021 10:00
Re: Jeden elektrikářský
Těžiště mají Lamba ideální, lepší než u motorů uprostřed mít nelze.
Avatar - KANKUNEN
17. 3. 2021 09:44
Jeden elektrikářský
Lambo zjistilo, že ve sprintu na elektro nemá, tak to vzdali a do zatáček jim to nepojede, bo těžiště.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku