Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Delta HF Integrale: Na prodej vůz s 50 km na tachometru

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 29. 1. 2015 • 06:50
4
24
Na Floridě je v současnosti na prodej extrémně málo jetá Lancia Delta HF Integrale Evoluzione 16 Martini 2. Odhadovaná prodejní cena se pohybuje v rozmezí od 136.000 do 167.000 amerických dolarů.

V českých korunách vychází cena vozu na zhruba 3,3 až 4,1 milionu korun. Prodávaná verze patří do speciální edice, vyrobená jenom ve 400 exemplářích. Tento konkrétní exemplář má pořadové číslo 124. Velmi cenný je originální lak v barvách Martini, oslavující zisk pátého titulu mistra světa v rallye. Vozidlo bylo vyrobeno v roce 1989, přičemž za 25 let stihlo ujet pouhých 50 kilometrů. To se zdá být skoro neuvěřitelné.

Vůz je na prodej v aukční síni Silverstone. Poháněn je přeplňovaným zážehovým dvoulitrem o výkonu 155 kW, který je jinak známý z verze Evo 1. Podle údajů prodejce nechybí kompletní dokumentace včetně návodu k obsluze, servisní knížky či originální sady nářadí.

Koupit, či nekoupit

Z hlediska hodnoty lze koupi tohoto automobilu určitě doporučit. Obecně vozy s velmi malým kilometrovým proběhem vypadají na první pohled jako zaručený tip. Mnoho lidí si totiž myslí, že auto, které nejezdí, nestárne. To je samozřejmě holý nesmysl. Naopak právě auta s velmi malým proběhem a značným stářím často vyžadují po koupi dodatečné, v tomto případě jistě nemalé investice. Všechno je zatuhlé, přičemž i za klidu působí různé provozní kapaliny agresivně na těsnění či hadice.

Že na tuhle Lancii Delta už skoro nic běžně neseženete, asi nemusíme dodávat. Jistě, v zahraničí existují specialisté, kteří tak představují pro majitele opravdovou spásu. Určitou možnost nabízí také eBay.

Vždycky ale záleží na konkrétním exempláři. Pokud někdo plánuje postavit si Deltu do obýváku, pak je to skvělá investice. Pokud ale chcete s vozem občas jezdit, asi bychom koupi za takové peníze zvažovali.

Související články

Témata
Avatar -
anonym
18. 5. 2015 22:45
Blahoslavení duchem chudí....
To auto je tak drahé zejména proto, že :
1. v USA se nikdy neprodávalo, takže je to tam superexot (mnohem exotičtější než nějaké Porsche GT3)
2. dostat jej do USA, přihlásit a uvést do provozu vyjde na tučný peníz a ne každý, kdo by v Evropě to auto koupil, by úřední maraton zvládl
3. jedná se o limitovanou edici Martini5 s ostřikem intercooleru, jichž bylo vyrobeno 400 kusů (ale jsou i ještě cennější edice po 20 kouscích).

V Evropě lze ještě koupit NOVOU Deltu Integrale výrazně levněji.

P.S.: mimochodem s ex-tovární Integralou A8 po Sainzovi s datem poslední homologace 1. 1. 1992 nakládal loni na Rally Legend Juha Kankkunen Rovänperovi či Štěpánu Vojtěchovi na Peugeotech 206 WRC zhruba 0,5-1 s/1 km RZ, o něco víc pak Karlu Trněnému na Fabii WRC. Toivonenovi s Porsche GT3 kolem 3-5 s/1 km RZ... to jen tak pro informaci.
30. 1. 2015 05:20
Re: Pravda,je to sice legenda,ale
Nejen, hodnota je ovlivněna stavem, nájezdem atd...
29. 1. 2015 23:32
Re: Krásné,ultimativní a drahé kousky
Tož to potom ta Integrale v US je docela bargain! ;-)
29. 1. 2015 23:29
Re: Pravda,je to sice legenda,ale
Hodnota auta vychází s limitované série. 400 vozů!
Avatar - wakantanka
29. 1. 2015 20:34
Re: Kategorie sama pro sebe
čeče, to ti teda úprimne závidím >:D mňa v tom len previezol igor Drotár, čo to svojho času používal ako tréningové auto. O veľa rokov neskôr aj Octe WRC, ale Delta zanechala výraznú stopu v mojej duši.
Články odjinud