Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Delta: Nižší ceny, nové motory

Diskuze (33)
Lancia Delta vyráží do nového roku s motorem 1,4T MultiAir, nižší spotřebou u turbodieselů a výhodnějšími cenami.

V nabídce Lancie Delta, aktuálně největšího modelu italské automobilky, se objevil nový motor 1,4T MutliAir o výkonu 103 kW. Nový agregát s ventilovým rozvodem MultiAir, přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem nahrazuje dřívější 1,4 TurboJet o výkonu 110 kW.

Nový motor má sice nižší výkon, avšak také vyšší maximum točivého momentu (230 místo 206 Nm). Akcelerace z 0 na 100 km/h se zhoršila o půl sekundy, Delta MultiAir to ale kompenzuje výrazným snížením kombinované spotřeby – konkrétně o 1,3 l/100 km (-19 %). Kromě modernější techniky motoru za tím ale stojí i standardně dodávaný systém Start-Stop.

Dalších motorů se výrazné změny netýkají – základní 1,4T (88 kW) i 1,8 Di TurboJet (147 kW) s automatickou převodovkou mají stejné parametry jako dosud. U vznětových 1,6 MultiJet (88 kW) s manuální převodovkou a 2,0 MultiJet (121 kW) došlo ke snížení kombinované spotřeby, v obou případech o 0,2 l/100 km.

Zároveň došlo ke snížení cen napříč modelovou řadou a k omezení počtu nabízených verzí. Motory 1,4T MutliAir a 2,0 MultiJet jsou nyní nabízeny jen v prostřední výbavě Oro, zatímco 1,8 Di TurboJet a 1,9 TwinTurbo MultiJet zase pouze v nejvyšší výbavě Platino.

Kromě níže uvedených ceníkových cen pro rok 2011 lze pořídit také Deltu v rámci výprodeje skladových zásob. Na skladové vozy Lancia nabízí dvojité zvýhodnění – slevu ve výši 17 % a k tomu dalších 20 tisíc korun. Základní verzi 1,4T Argento s dvouzónovou klimatizací a metalickým lakem lze proto aktuálně pořídit za 390 tisíc Kč.

Delta se prodává od roku 2008, za tu dobu bylo na českém trhu registrováno 81 kusů (z toho 30 kusů za leden-listopad 2010). Poměr benzinových a dieselových motorů je po celou dobu vyrovnaný, turbodieselům dalo přednost 53 % zákazníků.

Lancia Delta - ceny benzinových motorů na českém trhu
Motor1,4T1,4T MultiAir1,8 Di Turbo Jet
Sportronic
Převodovka6M6M6A
Zdvihový objem [cm3]136813681742
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88/5000103/5000147/5000-5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]206/1750230/1750320/1400-3750
Max. rychlost [km/h]195203230
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,89,27,4
Komb. spotřeba [l/100 km]6,35,77,8
Cena Argento [Kč]474.000,---
Cena Oro [Kč]517.000,-559.000,--
Cena Platino [Kč]--733.000,-

Základní výbava Argento zlevnila o 25 tisíc korun. Z bezpečnostní výbavy obsahuje čelní, boční a okenní airbagy (čelní airbag spoluejzdce je s možností deaktivace, kolenní airbag řidiče je za příplatek 6 tisíc Kč), stabilizační systém VDC, asistent pro rozjezd do kopce a aktivní opěrky hlavy pro přední sedadla.

Seznam komfortních prvků výbavy zahrnuje manuální klimatizaci, autorádio s přehrávačem CD/MP3 a 6 reproduktory, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické stahování předních i zadních oken, nastavitelnou bederní opěru u řidiče a přední mlhovky s přisvěcováním do zatáček (systém cornering).

Výbava Oro přidává interiér čalouněný kombinací kůže/Alcantara, 16palcová litá kola, chromovanou lištu kolem oken a paket Komfort (zatmavená okna, zadní loketní opěrka, volant potažený kůží, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka – pro Argento za 15 tisíc).

Proti loňským cenám Delta ve verzi Oro zlevnila o 22 tisíc Kč ve verzích s manuální převodovkou, turbodiesel 1,6 MultiJet s robotizovanou převodovkou Selectronic o 17 tisíc Kč.

Nejlépe vybavená verze Platino má mimo to automatickou dvouzónovou klimatizaci (pro nižší výbavy +10.000,- Kč), zadní parkovací senzory (jinak +7.000,- Kč), systém Blue&Me (Bluetooth, USB, hlasové ovládání), ovládání rádia a telefonu na volantu, zadní parkovací senzory, 18palcová kola (1,6 MultiJet 17palcová) a efektní lak Bi-Colore. Výbava Platino zlevnila o 23 tisíc korun

Lepší autorádio s podporou MP3 a dvojitým tunerem je ve všech výbavách za příplatek 4.200,- Kč, hi-fi systém Bose je za 18.500,- Kč. Paket Techno (světelný a dešťový senzor, samostmívací vnitřní zrcátko, tempomat) stojí 16.000,- Kč, adaptivní tlumiče jsou za 22.000,- Kč.

Navigace Blue&Me vyjde na 39.600,- Kč (s výbavou Platino na 30.600,- Kč), kožené čalounění stojí od 33 tisíc korun.

Lancia Delta - ceny dieselových motorů na českém trhu
Motor1,6 MultiJet1,6 MultiJet
Selectronic
2,0 MultiJet1,9 Twin Turbo
MultiJet
Převodovka6M6MA6M6M
Zdvihový objem [cm3]1598159819561910
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88/400088/4000121/4000140/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]300/1500300/1500350/1750400/2000
Max. rychlost [km/h]194194214222
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,710,78,57,9
Komb. spotřeba [l/100 km]4,74,65,15,7
Cena Argento [Kč]535.000,----
Cena Oro [Kč]578.000,-613.000,-633.500,--
Cena Platino [Kč]-680.000,--733.000,-

Diskuze (33)
Avatar - del42sa
5. 1. 2011 12:20
Re: cenová politika
ty nové stránky jsou moc pěkné , přehledné a je tam hodně o historii Lancie :yes: [odkaz]
Avatar - euro89
5. 1. 2011 10:39
Re: cenová politika
Skladovky jsou vždycky levnější, ale já tu myslel ceníkový ceny. A Octavii sem netahej. To je škodovka, resp. VW a tudíž i kdyby si prodával pytel srač*k a dal na něj logo škody nebo lidovozu, tak to lidi u nás budou kupovat >:-[]
5. 1. 2011 07:41
Re: Cena
ty ceny skladovek jsou parádní, ovšem na prodeje to žádný vliv nemá.... :*)
Avatar - Emel
4. 1. 2011 21:54
Cena
390.000 za 1.4T skladovku, to je hodně sympatické... Octavia Classic 1.4T stojí o nějakých 45.000 víc, bez klimy a bez metalízy.
Avatar - Emel
4. 1. 2011 21:50
Re: cenová politika
Můžeš vzít skladovku za 390t... a i běžná cena je +- na úrovni Octavie, což je mnohem starší auto.