Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Delta opět míří na závodní scénu! Ale ne tak, jak byste asi čekali...

David Bureš David Bureš 24. 11. 2021 • 09:42
11
3
Zobrazit náhledy (11)
Lancia Delta EVO-E Lancia Delta EVO-E Lancia Delta EVO-E Lancia Delta EVO-E Lancia Delta EVO-E Lancia Delta EVO-E

Francouzská společnost GCK Exclusiv-e letos oživila slavnou Lancii Delta HF Integrale ve formě elektromobilu. Nyní s ní její bratrský závodní tým GCK Motorsport míří i na soutěžní scénu.

Značka Lancia sice v posledních letech paběrkuje, díky své bohaté historii má však pořád značné renomé, které mnohým fanouškům nedává spát. Lancia má dodnes jméno hlavně díky úspěchům v rallye, a tak vlastně není divu, že se teď jeden subjekt snaží její soutěžní slávu oživit.

Tím subjektem je francouzská stáj GCK Motorsport, která se slavnou Lancii Delta rozhodla nasadit v nadcházejícím ročníku světovém šampionátu v rallycrossu, v němž budou startovat elektřinou poháněné speciály. Základem se tak stává restomod bratrské firmy GCK Exclusiv-e, která nedávno oživila Lancii Delta HF Integrale ve formě elektromobilu.

V nadcházející sezoně světového šampionátu v rallycrossu tudíž bude závodit automobil, jehož šasi vzniklo už v osmdesátých letech. Půjde tak o opravdový unikát startovního pole, který chce oslavit někdejších pět továrních titulů a tři jezdecké tituly Lancie Delty v rallye. Tým by na ně jistě rád navázal v rallycrossu, v němž Delta nikdy nebyla tak úspěšná jako v rallye.

„Jsem velice nadšený, že se vracíme do FIA mistrovství světa v rallycrossu pod jeho novým elektrickým praporem. Závodní formát se hodí k tomu, aby přinesl jednu z nejvíce vzrušujících závodních podívaných v oblasti elektromobilů, která byla dosud uvedena," říká rallye závodník Guerlain Chicherit, který stojí za tímto projektem, stejně jako za projektem restomodu Delty HF Integrale v podobě elektromobilu.

S ohledem na pravidla šampionátu speciál pro rallyecross využije jednotné elektrické pohonné ústrojí o výkonu 500 kW, které dodává rakouská společnost Kreisel. To má zajistit jedinečný odpich, pořadatelé šampionátu mluví o akceleraci rychlejší než u Formule 1. To silniční Delta HF Integrale od GCK Exclusiv-e se spoléhá na elektromotor s maximálním výkonem 147 kW.

GCK Motorsport se tímto projektem vrací do světového šampionátu v rallyecrossu, v němž v minulosti nasazoval vozy značky Renault upravené firmou Prodrive. Tým je dnes hodně aktivní na poli alternativních pohonů. Pro Rallye Dakar chystá speciál e-Blast H2 s vodíkovým pohonem, který se má na start slavné dálkové soutěže postavit v roce 2024. Už v příštím roce se má na dakarské rallye objevit GCK Thunder s pohonem na biopalivo.

Související články

Témata
24. 11. 2021 17:58
Re: No, pak ale Delta ve hre zustavala
Mám na to podobný názor, rallye bez motoru je jako sekt bez bublinek - o ničem, takže at si jí chlapci naloží. Za mě restomody, který předělávají benzínový auta na elektřinu jsou auta bez hodnoty... :no:
24. 11. 2021 17:55
Re: No, pak ale Delta ve hre zustavala
Kdo se bude dívat na závody bez řvoucích vytáčejících motorů a bez vůně spáleného benzínu? Skoro nikdo! :-( :no:
P.S. Na elektrickou Lancii Delta snad ani nemá cenu reagovat, to je odporná svatokrádež a zneuctění slavného jména! :-O :no: :no: :no:
24. 11. 2021 13:45
No, pak ale Delta ve hre zustavala
Protoze vystupuje ve spouste videoher.
;-)

Ne, popravde rallyecross je asi jedina disciplina, kde si elektro umim predstavit: jednotlive rozjizdky trvaji jen v minutach, to asi baterky zvladnou.

Blby bude, kdyz se pojede finale hned po posledni rozjizdce.
Tam bude mit to posledni auto krutou nevyhodu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud