Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Delta opět míří na závodní scénu! Ale ne tak, jak byste asi čekali...

David Bureš
Diskuze (3)

Francouzská společnost GCK Exclusiv-e letos oživila slavnou Lancii Delta HF Integrale ve formě elektromobilu. Nyní s ní její bratrský závodní tým GCK Motorsport míří i na soutěžní scénu.

Značka Lancia sice v posledních letech paběrkuje, díky své bohaté historii má však pořád značné renomé, které mnohým fanouškům nedává spát. Lancia má dodnes jméno hlavně díky úspěchům v rallye, a tak vlastně není divu, že se teď jeden subjekt snaží její soutěžní slávu oživit.

Tím subjektem je francouzská stáj GCK Motorsport, která se slavnou Lancii Delta rozhodla nasadit v nadcházejícím ročníku světovém šampionátu v rallycrossu, v němž budou startovat elektřinou poháněné speciály. Základem se tak stává restomod bratrské firmy GCK Exclusiv-e, která nedávno oživila Lancii Delta HF Integrale ve formě elektromobilu.

V nadcházející sezoně světového šampionátu v rallycrossu tudíž bude závodit automobil, jehož šasi vzniklo už v osmdesátých letech. Půjde tak o opravdový unikát startovního pole, který chce oslavit někdejších pět továrních titulů a tři jezdecké tituly Lancie Delty v rallye. Tým by na ně jistě rád navázal v rallycrossu, v němž Delta nikdy nebyla tak úspěšná jako v rallye.

„Jsem velice nadšený, že se vracíme do FIA mistrovství světa v rallycrossu pod jeho novým elektrickým praporem. Závodní formát se hodí k tomu, aby přinesl jednu z nejvíce vzrušujících závodních podívaných v oblasti elektromobilů, která byla dosud uvedena," říká rallye závodník Guerlain Chicherit, který stojí za tímto projektem, stejně jako za projektem restomodu Delty HF Integrale v podobě elektromobilu.

S ohledem na pravidla šampionátu speciál pro rallyecross využije jednotné elektrické pohonné ústrojí o výkonu 500 kW, které dodává rakouská společnost Kreisel. To má zajistit jedinečný odpich, pořadatelé šampionátu mluví o akceleraci rychlejší než u Formule 1. To silniční Delta HF Integrale od GCK Exclusiv-e se spoléhá na elektromotor s maximálním výkonem 147 kW.

GCK Motorsport se tímto projektem vrací do světového šampionátu v rallyecrossu, v němž v minulosti nasazoval vozy značky Renault upravené firmou Prodrive. Tým je dnes hodně aktivní na poli alternativních pohonů. Pro Rallye Dakar chystá speciál e-Blast H2 s vodíkovým pohonem, který se má na start slavné dálkové soutěže postavit v roce 2024. Už v příštím roce se má na dakarské rallye objevit GCK Thunder s pohonem na biopalivo.

David Bureš
Diskuze (3)

Doporučujeme

24. 11. 2021 17:58
Re: No, pak ale Delta ve hre zustavala
Mám na to podobný názor, rallye bez motoru je jako sekt bez bublinek - o ničem, takže at si jí chlapci naloží. Za mě restomody, který předělávají benzínový auta na elektřinu jsou auta bez hodnoty... :no:
24. 11. 2021 17:55
Re: No, pak ale Delta ve hre zustavala
Kdo se bude dívat na závody bez řvoucích vytáčejících motorů a bez vůně spáleného benzínu? Skoro nikdo! :-( :no:
P.S. Na elektrickou Lancii Delta snad ani nemá cenu reagovat, to je odporná svatokrádež a zneuctění slavného jména! :-O :no: :no: :no:
24. 11. 2021 13:45
No, pak ale Delta ve hre zustavala
Protoze vystupuje ve spouste videoher.
;-)

Ne, popravde rallyecross je asi jedina disciplina, kde si elektro umim predstavit: jednotlive rozjizdky trvaji jen v minutach, to asi baterky zvladnou.

Blby bude, kdyz se pojede finale hned po posledni rozjizdce.
Tam bude mit to posledni auto krutou nevyhodu.