Francouzská společnost GCK Exclusiv-e letos oživila slavnou Lancii Delta HF Integrale ve formě elektromobilu. Nyní s ní její bratrský závodní tým GCK Motorsport míří i na soutěžní scénu.
Značka Lancia sice v posledních letech paběrkuje, díky své bohaté historii má však pořád značné renomé, které mnohým fanouškům nedává spát. Lancia má dodnes jméno hlavně díky úspěchům v rallye, a tak vlastně není divu, že se teď jeden subjekt snaží její soutěžní slávu oživit.
Tím subjektem je francouzská stáj GCK Motorsport, která se slavnou Lancii Delta rozhodla nasadit v nadcházejícím ročníku světovém šampionátu v rallycrossu, v němž budou startovat elektřinou poháněné speciály. Základem se tak stává restomod bratrské firmy GCK Exclusiv-e, která nedávno oživila Lancii Delta HF Integrale ve formě elektromobilu.
V nadcházející sezoně světového šampionátu v rallycrossu tudíž bude závodit automobil, jehož šasi vzniklo už v osmdesátých letech. Půjde tak o opravdový unikát startovního pole, který chce oslavit někdejších pět továrních titulů a tři jezdecké tituly Lancie Delty v rallye. Tým by na ně jistě rád navázal v rallycrossu, v němž Delta nikdy nebyla tak úspěšná jako v rallye.
„Jsem velice nadšený, že se vracíme do FIA mistrovství světa v rallycrossu pod jeho novým elektrickým praporem. Závodní formát se hodí k tomu, aby přinesl jednu z nejvíce vzrušujících závodních podívaných v oblasti elektromobilů, která byla dosud uvedena," říká rallye závodník Guerlain Chicherit, který stojí za tímto projektem, stejně jako za projektem restomodu Delty HF Integrale v podobě elektromobilu.
S ohledem na pravidla šampionátu speciál pro rallyecross využije jednotné elektrické pohonné ústrojí o výkonu 500 kW, které dodává rakouská společnost Kreisel. To má zajistit jedinečný odpich, pořadatelé šampionátu mluví o akceleraci rychlejší než u Formule 1. To silniční Delta HF Integrale od GCK Exclusiv-e se spoléhá na elektromotor s maximálním výkonem 147 kW.
GCK Motorsport se tímto projektem vrací do světového šampionátu v rallyecrossu, v němž v minulosti nasazoval vozy značky Renault upravené firmou Prodrive. Tým je dnes hodně aktivní na poli alternativních pohonů. Pro Rallye Dakar chystá speciál e-Blast H2 s vodíkovým pohonem, který se má na start slavné dálkové soutěže postavit v roce 2024. Už v příštím roce se má na dakarské rallye objevit GCK Thunder s pohonem na biopalivo.