Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover Defender mimo Evropu přežije

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 10. 1. 2015
23
13
Zobrazit náhledy (23)
Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender
Land Rover Defender má před sebou poslední rok na evropském trhu, ale mimo něj může jeho výroba i prodej pokračovat.

Land Rover sice již oficiálně oznámil, že v prosinci letošního roku skončí výroba modelové řady Defender v britském závodě v Solihullu a automobilka hodlá proto letošní rok věnovat právě tomuto modelu prostřednictvím limitovaných sérií a speciálních akcí.

Britský výrobce konec Defenderu vysvětluje tím, že by již nesplňoval legislativní normy, jmenovitě se má jednat o nařízení EU o ochraně chodců. Automobil se vyrábí od roku 1983, technicky vychází z původního Land Roveru, který debutoval v roce 1948.

Konec klasického Defenderu je tedy v Evropě neodvratný, ale samotný Land Rover v rámci představení trojice nejnovějších limitovaných edicí tohoto modelu ve svých tiskových materiálech uvedl, že zvažuje přesun výroby mimo Evropu.

S ohledem na skutečnost, že Land Rover patří pod křídla společnosti Tata Motors, je možné, že výrobní linka Defenderu zamíří do Asie, ale úplně mimo hru nemusí být ani Brazílie nebo Saudská Arábie, které již byly dříve zmiňovány s výrobou jiných modelů této značky.

Solihull navíc není jediným místem, kde Defender vzniká, protože jeho licenční výrobě se v současnosti věnuje i Otokar, který je největší soukromou společností v Turecku, která se zabývá vývojem a stavbou obrněných vozidel a v jejím výrobním programu jsou i minibusy, autobusy střední velikosti, návěsy, přívěsy a nástavby na nákladní automobily.

Na licenčně vyráběné Defendery lze pak narazit například v Africe nebo Malajsii a v letech 2002 až 2005 bylo postaveno 2777 vozů v brazilské pobočce společnosti Karmann.

K nejznámějším licenčním výrobcům pak patřila rovněž španělská společnost Santana Motors, jejíž Defendery nesly označení PS-10 a v roce 2007 se díky spolupráci s italskou značkou Iveco proměnily v model Massif, jehož produkce byla ukončena v roce 2011.


Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - beibej
Zvláštní místo ta Evropa
| 10. 1. 2015
A kde bys ho chtěl uplatnit? Vždyť se nesmíš nikde ani povozit.
Avatar - wakantanka
Iránská alternativa
| 10. 1. 2015
Akurát vzhľadom k rôznym embargám si ho môžeš užiť len tam >:D Resp. v EU to na značky zrejme len tak jednoducho nepostavíš. Alebo áno?
Avatar - wakantanka
ok
| 10. 1. 2015
ty sa očividne chceš v budúcom roku posunúť v rebríčku vyššie čo?
Zvláštní místo ta Evropa
| 10. 1. 2015
Ja si myslim ze s infrastrukturou, jaka tady je se neni moc cemu divit. A opravdu se neda pocitat s tim ze auto, zamereny vylozene na teren, se bude v evrope prodavat po statisicich.
Avatar - flyboyeda
Zvláštní místo ta Evropa
| 10. 1. 2015
fujtajbly typu Mercedes BLÉ a X6 se tu daří a pravému off-roadu ne, to je pozorzhodné

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku