Land Rover Defender mimo Evropu přežije
Land Rover sice již oficiálně oznámil, že v prosinci letošního roku skončí výroba modelové řady Defender v britském závodě v Solihullu a automobilka hodlá proto letošní rok věnovat právě tomuto modelu prostřednictvím limitovaných sérií a speciálních akcí.
Britský výrobce konec Defenderu vysvětluje tím, že by již nesplňoval legislativní normy, jmenovitě se má jednat o nařízení EU o ochraně chodců. Automobil se vyrábí od roku 1983, technicky vychází z původního Land Roveru, který debutoval v roce 1948.
Konec klasického Defenderu je tedy v Evropě neodvratný, ale samotný Land Rover v rámci představení trojice nejnovějších limitovaných edicí tohoto modelu ve svých tiskových materiálech uvedl, že zvažuje přesun výroby mimo Evropu.
S ohledem na skutečnost, že Land Rover patří pod křídla společnosti Tata Motors, je možné, že výrobní linka Defenderu zamíří do Asie, ale úplně mimo hru nemusí být ani Brazílie nebo Saudská Arábie, které již byly dříve zmiňovány s výrobou jiných modelů této značky.
Solihull navíc není jediným místem, kde Defender vzniká, protože jeho licenční výrobě se v současnosti věnuje i Otokar, který je největší soukromou společností v Turecku, která se zabývá vývojem a stavbou obrněných vozidel a v jejím výrobním programu jsou i minibusy, autobusy střední velikosti, návěsy, přívěsy a nástavby na nákladní automobily.
Na licenčně vyráběné Defendery lze pak narazit například v Africe nebo Malajsii a v letech 2002 až 2005 bylo postaveno 2777 vozů v brazilské pobočce společnosti Karmann.
K nejznámějším licenčním výrobcům pak patřila rovněž španělská společnost Santana Motors, jejíž Defendery nesly označení PS-10 a v roce 2007 se díky spolupráci s italskou značkou Iveco proměnily v model Massif, jehož produkce byla ukončena v roce 2011.