Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover Discovery a Range Rover Sport dostanou osmistupňový automat

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 8. 7. 2011 • 14:18
9
2
Zobrazit náhledy (9)
Land Rover Discovery Land Rover Discovery Land Rover Discovery Land Rover Discovery
Land Rover Discovery a Range Rover Sport se pro modelový rok 2012 vzhledově nemění. Pod kabáty ovšem najdeme novou techniku.

Nejvýznamnější změnou je osmistupňová samočinná převodovka ZF pro všechny turbodieselové verze.

Až sedmimístný offroad Discovery se bude nabízet s motory TDV6 a SDV6. V obou případech montovaný vznětový třílitrový vidlicový šestiválec je přeplňován dvěma turbodmychadly. Základní verze poskytuje stále 155 kW (211 k) a 520 Nm, druhá ale posílila o 8 kW na 188 kW (256 k). Na všechna kola se přenáší 600 Nm.

Nová automatická rychlostní skříň disponuje možností řazení pádly pod volantem. Proč tolik převodových stupňů? Hlavním důvodem je samozřejmě spotřeba. U TDV6 se v kombinaci snížila na 8,5 l/100 km, silnější varianta žádá za své služby o 0,3 l nafty více.

Nejlevnější Discovery TDV6 S stojí v Německu 46.700 eur (1,227 milionu Kč). Kromě systému elektronického pohonu všech kol Terrain Response nabídne sériové vzduchové odpružení, automatickou klimatizaci, asistenty pro rozjíždění do kopců i jejich následné sjíždění a stabilizaci přívěsu. TDV6 SE přijde na 52.400 eur (1,272 milionu korun), stejná výbava s motorem SDV6 pak na 54.500 eur (1,323 mil. Kč).

K výše zmíněným prvkům přidává audio s osmi reproduktory a barevným displejem, několika USB porty a integrovaný telefon s funkcí Bluetooth.

Discovery HSE doplňuje například elektricky sklápěná vnější zpětná zrcátka a zákazníci za něj zaplatí 58.800, respektive 60.900 eur (1,427 a 1,478 milionu korun). Příplatkové prvky představují nová dvacetipalcová kola z lehkých slitin, audio Harman Kardon Logic 7, hlasové ovládání, nebo zábavní systém DVD pro zadní pasažéry.

Turbodieselové Range Rovery Sport pro modelový rok 2012 mají totožné základní parametry s Discovery, a to včetně údajů o spotřebě. Třetí alternativou je kompresorový zážehový pětilitr s 375 kW (510 k) a 625 Nm. Ten má také automatické ústrojí ZF, ale místo osmi jen se šesti stupni. Vzhledem k množství newtonmetrů mu zcela jistě dostačuje.

Range Rover Sport 3,0 TDV6 S za 55.800 eur (1,354 mil. Kč) hýčká cestující kromě Terrain Response, již u Discovery zmíněných jízdních asistentů a vzduchového odpružení s regulací světlé výšky třeba xenonovými světlomety, tempomatem, klimatizací, nebo desetireproduktorovým audiem se sedmipalcovým displejem o výkonu 380 W.

Verze SDV6 ve specifikaci SE (62.900 eur, tedy 1,527 milionu korun) má standardní kožená sedadla, telefon s Bluetooth, navigaci s hlasovým ovládáním a pevným diskem k uložení map a hudby.

Vyšší HSE (67.900 eur - 1,648 milionu Kč) obsahuje například čalounění v kombinaci kůže-Alcantara, přední parkovací asistent, couvací kameru, nerezové prahy dveří a kompletně elektricky stavitelné sedadlo řidiče. Edice Autobiography je takovým luxusním obývacím pokojem na kolečkách, ale připravte si alespoň 73.400 eur (1,781 mil. korun).

Kompresorový benzinový Sport stojí minimálně 83.400 eur (2,024 mil. korun). Za tuto sumu si můžete užívat inteligentní adaptivní řízení podvozku, nebo dvoubarevnou perforovanou kůži na sedadlech. Za ještě lepší multimédia, kamerový systém, nebo sedmipalcový dotykový displej s Dual View (spolujezdec může sledovat něco jiného než řidič) se ovšem připlácí i zde.

Související články

Témata
Avatar - Hammunasakra
8. 7. 2011 12:38
Re: Paráda
Tyto vozy mají i MÉ "sympatie" a aplikace "ZF s 8mi" je VÝBORNÁ zpráva :yes: :-)
PS: TDV8 myslím (prozatím) NEee(bude) - neb (cca) za 2 roky bude nový Range Rover i Sport (tentokrát prý postavený na "mechanice" RANGE ROVERu) a tam by nový V8 4,4 již MOHL být (se domnívám ;-)
PPS: A z výše uvedeného důvodu (verze SPORT se tak zřejmě "posune" o kousek "výš") asi OPRAVDU přibude model (RANGE ROVERu) mezi Evoque a Sport
Pěkný den (s RANGE ROVERem tedy rozhodně ANO :-)
Avatar - positivemind
8. 7. 2011 11:31
Paráda
Range mám rád, snad mi jeden bude stát brzy v garáži. Osmistupeň už je takovou povinností u aut téhle kategorie, mohl by dost snížit spotřebu.

Nevíte, jestli se do Sportu plánuje ta nová TDV8? 3.6 tam dávali...

Nové LR budou super, hliníková kastle by mohla srazit hmotnost na nějaké 2 tuny, což by bylo dost znát

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud