Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Legendární Pionýr bude k mání i ve verzi na elektrický pohon

redakce AUTO.CZ
Diskuze (8)

Legendární motocykl Pionýr bude k mání i ve verzi na elektrický pohon. Dosáhne rychlosti až 100 kilometrů v hodině, baterie vydrží na vzdálenost 100 kilometrů.

ČTK to řekli zástupci opavské společnosti Motoscoot, která novinku představila na brněnském Motosalonu.

"Je odkazem na prvního Pionýra z roku 1956, modelovou řadu 555," uvedl Pavel Brída z firmy Motoscoot. Model tak naváže na Pionýra z roku 2006, který byl uveden u příležitosti 50 let od založení značky a měl spalovací motor - čtyřtakt v licenci Honda. Benzinový stroj se dosud prodával, ale kvůli emisním normám jej nahradí právě elektromotocykl.

"Prototyp E-Pionýra je vybavený českým patentem, původně leteckým motorem od společnosti Emerze elektro, u kterého byl snížený výkon z 30 kW na šest kW. S ním stroj dosahuje rychlosti okolo 100 kilometrů v hodině. Dojezd elektromotocyklu vybaveného českou lithiovou baterií se pohybuje okolo 80 až 100 kilometrů," uvedl Brída.

Cena se motocykl se základní verzí motoru se bude pohybovat okolo 70.000 korun, se sériovou výrobou chtějí v Opavě začít od roku 2019. Ze stejné továrny do světa vyjíždějí také mopedy Betka, nástupce tradiční Babety. Už loni Motoscoot přišel s elektrickou verzí motocyklu Duck 125 se 17palcovými koly, motorem Bosch a baterií Panasonic. Firma ve svém stánku v evropské premiéře předvádí také elektrická vozidla e-choice v podobě malého osobního elektromobilu a rovněž dodávky pod značkou Velorxtrike.

Známý motocykl se původně vyráběl od poloviny 50. do konce 70. let v Povážských strojírnách, vzniklo několik variant s motorem o objemu 50 cm3. Na některém ze 100.000 vyrobených kusů, kterým se přezdívalo pincek, fichtl nebo kozí dech, jela alespoň jednou většina českých a slovenských motocyklistů. První model, typ 550, pro tvar sedla zvaný Pařez, se vyráběl v letech 1954-1958. Dalších pět let byl ve výrobě typ 555, v roce 1963 přišel první dvoumístný model 05. Vrcholem řady byly "dvacítky" a "jednadvacítky", které se od roku 1967 vyráběly 13 let. Z pionýra vycházel i Mustang (vyráběn 1969-1982), který vznikl díky spolupráci s italskou firmou ItalJet.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (8)
Avatar - JDM
12. 3. 2018 07:26
Re: nostalgik
21 puvodni mam doma v roce 2005 jsem ho koupil komplet po genralce motoru za 1000kc a jezdil sem snim dve leta na brigadu >:D nikdy nesel nakopnout musel se roztlacovat ale jak se jelo na stk tak pred technikem jsem ho nakopl >:D pak uz nikdy ... Byl to nejrychlejsi fechtl v okoli nikomu to nejelo vic nez me (55 po rovince) >:D nejdal jsem jel 20km a dvakrat zastavoval na schlazeni ale dojel vzdycky >:D
11. 3. 2018 20:08
Re: nostalgik
Mám doma oba, jak pařeza, tak i Mustanga. Ten řev a i větší smrad se týká více motorů Jawa 20,21 a 23 (Mustang). Motor 555 je méně hlučný a více jede z nízkých otáček, ale nedosahuje rychlosti Mustanga.
Avatar - wakantanka
11. 3. 2018 18:07
Re: nostalgik
Aha, takze tu by ti to stiplave svinstvo co mu liezlo z vyfuku nevadilo?
11. 3. 2018 12:00
Re: Pařez
placas nesmysly jako obvykle
Avatar - WinDiesel
11. 3. 2018 11:47
Re: Pařez
Všechno. Vždyť se tím netají.