Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lego postavilo z kostek Bugatti Chiron. V životní velikosti. A pojízdné!

David Bureš David Bureš 30. 8. 2018
11
8
Zobrazit náhledy (11)
Lego Bugatti Chiron Lego Bugatti Chiron Lego Bugatti Chiron Lego Bugatti Chiron Lego Bugatti Chiron Lego Bugatti Chiron
Práce na Chironu v životní velikost zabraly 13.438 hodin. K sestavení bylo potřeba přes milion dílků Lego Technic.

Dánský výrobce hraček Lego v posledních letech hodně zajímá také automobilové fanoušky. Postupně totiž prostřednictvím řady Lego Technic nabídl stavebnice hned několika zajímavých aut, Volkswagenu Brouk, Aston Martinu DB5 Jamese Bonda nebo Bugatti Chiron. A právě poslední z nich se Lego rozhodlo postavit v životní velikosti. A v pojízdném stavu!

Firma se tímto způsobem rozhodla dokázat, že její heslo „S Lego Technic stavíš doopravdy“ není jen nějaké reklamní motto. Nešlo přitom jen o postavení Bugatti Chiron v životní velikosti, takhle už třeba loni vznikla kostičková kopie monopostu Formule 1 stáje Renault, ale také o zařízení toho, aby vozidlo mohl někdo řídit a jezdit s ním. Pořád přitom mělo jít o díly z Lega.

A to se ukázalo jako těžký oříšek, nakonec se to však povedlo. Na motor bylo použito celkem 2.304 motorků Lego Power Functions, 4.032 ozubených kol Lego Technic a 2.016 klikových hřídelí Lego Technic. Výsledkem je teoretický výkon 5,3 koní (3,9 kW), točivý moment je odhadován na 92 N.m, které si musejí poradit s asi 1,5 tuny vážícím vozidlem. Dokážou ho přitom prý rozpohybovat až na 30 km/h!

To ale není všechno. Lego Chiron má také funkční zadní spoiler, na němž byly užity motorky Lego Power Functions a pneumatický systém. Od Lego Technic pochází také funkční tachometr.

Celkem pak bylo na stavbu Bugatti Chiron použito více než milion dílků Lego Technic s tím, že se jednalo o 339 různých typů dílků. Stavělo se přitom tak, jak se s Legem staví, jednotlivé kostičky nebyly k sobě lepeny lepidlem. Z Lega přitom není jen několik detailů, třeba přední logo nebo kola, která pocházejí přímo z originálního Chironu. Základem je pak ocelový rám, skutečné jsou též bezpečnostní pásy.

Myšlenku postavit pojízdný Chiron v životní velikosti prosadil designér Aurelien Rouffiange, který pracoval už na prodávané stavebnici tohoto auta v měřítku 1:8. S realizací pomohl šestnáctičlenný tým specialistů, odborníků na design i mechanické a elektrické díly, kterým vývoj a sestavení Lego Bugatti zabralo 13.438 hodin. Zajímavostí je přitom fakt, že tento tým pracuje v závodě v Kladně, kde obvykle vytváří složité modely pro Lego prodejny nebo parky Legoland. V Kladně byl stavěn i tenhle Chiron.

Speciálním členem týmu se pak stal i Andy Wallace, testovací jezdec Bugatti a někdejší vítěz čtyřiadvacetihodinového závodu v Le Mans, který se podílel přímo na vývoji Chironu. Wallace měl za úkol dokázat, že Lego Chiron skutečně zvládne jezdit. To se při červnové jízdě potvrdilo, zkouška přitom probíhala přímo na testovací trati Ehra Lassen, kde Wallace testoval i reálný vzor.

My tak jen tleskáme a už koukáme na Lego stavebnici zmenšeného Chironu. Přestože stojí 9.999 korun, stavebnice s propracovaným motorem s pohyblivými písty nebo propracovanou kabinou složená z 3.599 kostek je velkým lákadlem!

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - AntMan
bugatti z lega
AntMan
| 6. 10. 2018
To sestavení z kostek lega bylo ještě dražší, jak samotné auto >:D
stavebnice
Nicco
| 31. 8. 2018
Ja se taky nebudu hadat s tebou kolik je normalni pro tebe. Cinan taky musi krabici koupit, 3d scanerem projit, vyrobit si formy, namichat material, barvy, atd takze neni to jenom takove obycejne kopirovani, jenomze on to udela 4x levneji. Za 10tisic bych si tu stavebnici stejne nikdy nekoupil, takze ja je o zadny zisk neobiram, Koupim si to od Cinana, protoze je to jeste akceptovatlna cena, za takovou "blbost", kterou stavis 3 dny a ulozis si ji na polici. Za 10 bych ji ozelel, nestoji mi za to.
stavebnice
scadar
| 31. 8. 2018
Nech me hadat, o tom, kolik je "normalni zisk pro majitele" budes rozhodovat ty, vid? Bych ti pral, aby jsi nekdy pobral dostatek inteligence abys vymyslel neco uzitecnyho o co budou mit lidi zajem, a aby ti to pak cinani taky do puntiku obslehli a prodavali to za cenu ocistenou o cenu vyvoje, udrzbu distribucni site, marketing etc. a tebe tim poslali zpatky za vyrobni pas. Jo moment, vlastne spis na pracak, protoze ten vyrobni pas taky patril nejaky firme, ktera zkrachovala, protoze s ni cinani taky vy*ebali.

U toho konkretniho baraku mi rekni, co mas za problem - evidentne architektonicky hodnotna budova v revitalizovanym pristavu, kde majitele dokonce sli tak daleko, ze je castecne pristupna verejnosti. Dokazes si predstavit, ze by nekterej z mistnich ceskejch bohacu takovy gesto vubec udelal? *, vsechno obehnat petimetrovou zdi a pokud by nejaky plebs prolezli, tak je prozene rotvajler.

Jestli me na tom baraku neco sere, tak ze jsem se tam nezastavil podivat, kdyz jsem tamtudy jel pred mesicem do Norska a pred tydnem zpatky.
stavebnice
Nicco
| 31. 8. 2018
To ne, kdyz se podivas na jejich nenasytnost, kdy v levnych krajich chrli miliardy kostek denne a chteji za to tisice a potom nevi co s penezi a stavi si nesmyslne bodovy ve fjordu: [odkaz]
tak ja si taky muzu nechat vyrobit kostky v levne zemy a nechat si zisk pro sebe. Nemam problem platit normalni ceny, ktere jdou na vyvoj, vyrobu, material a normalni zisk pro majitele.
Avatar - Emel
stavebnice
Emel
| 31. 8. 2018
Mjo... a není už samotný fakt, že Lego něco vyvine a někdo v Číně to zkopíruje, dostatečný důvod si to koupit od Lega?