Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lepší výhled z SUV? V USA začínají řešit problém s novým slepým úhlem

Ondřej Mára
Diskuze (10)

Lepší výhled z SUV? V USA začínají řešit problém s novým slepým úhlem

Segment SUV roste po celém světě, a spolu s ním rostou i samotné automobily. V USA však nyní začínají řešit problém velkých SUV s vysokou a protáhlou kapotou, která vytváří nový slepý úhel, nebezpečný zejména pro malé děti.

Na situaci nedávno upozornila americká televizní stanice NEB News4, která před tzv. full-size SUV posadila devět malých dětí, než si řidička vůbec něčeho všimla. Pro mnohé rodiče pak bylo překvapení, jak velký prostor před vozem vlastně řidič pořádně nevidí.

Senátor Richard Blumenthal, který je součástí komise dohlížející na úřad NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), v pátek vyzval tuto organizaci, aby se začala aktivně zabývat nebezpečím, které velká SUV představují pro děti a další chodce. Důraz je přitom kladen právě na slepé místo před vozem.

Blumenthal se přitom odkazuje na dřívější nařízení Kongresu, které zavedlo povinnou instalaci parkovacích kamer, které mají zabránit nehodám při couvání. „Podobně jednoduché řešení viditelnosti vpředu by mohlo zabránit úmrtím,“ cituje senátorova slova Reuters.

Video se připravuje ...

Podle veřejně dostupných dat NHTSA, na která se odkazují kolegové z Carscoops, mělo přitom jen v roce 2019 dojít k úmrtí 177 dětí (chodců) na silnicích, dalších 48 dětí pak v témže roce zemřelo na silnicích při jízdě na kolech. Ohroženy ale nejsou pouze děti.

V roce 2020 totiž mělo na amerických silnicích zemřít celkem 6.721 chodců, což představuje meziroční nárůst o 4,8 procenta. Počet úmrtí při srážkách auta s chodcem pak vzrostl za rok o 21 procent, což představuje největší nárůst od chvíle, kdy NHTSA monitoruje úmrtí chodců na silnicích.

Podle organizace IIHS, která je zjednodušeně řečeno obdobou NCAP, velká SUV a pick-upy způsobují během srážek s chodci vážnější zranění. Předně je však potřeba zmínit, že u těchto tipů automobilů je podle IIHS vyšší riziko srážky s chodcem. I z toho důvodu začala organizace upravovat své crash-testy, aby zohlednila větší auta na silnicích.

Sluší se přitom zdůraznit, že již dnes nabízí stále větší počet automobilek různé asistenční systémy, kamery a senzory hlídající prostor před vozidlem. Mnohdy se však jedná o volitelné vybavení, případně spjaté s vyšší výbavou. To by se však časem mohlo změnit.

Ondřej Mára
Diskuze (10)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
9. 8. 2022 14:47
Re: Výhled
:-) :-) :yes: :yes: :D
Avatar - Mokrous
9. 8. 2022 11:25
Re: Výhled
Jo, A sloupky jsou taky kapitola sama o sobě. Na to taky koukám u každého auta a často i drahá prémiová auta mají tlusté sloupky a v oblasti u zrcátka z toho ještě udělají obří černý trojúhelník, že by se tam schovala i stará dobrá V3S.
Avatar - Barrichello
9. 8. 2022 09:40
Re: Výhled
U dnešních moderních aut se i za sloupek leckterého sedanu či kupé schová maminka s kočárkem, to není záležitost pouze SUV, i když ty v tom samozřejmě vedou.
Avatar - Hammunasakra
9. 8. 2022 07:04
Re: Výhled
:yes: :yes:

jinak MOJE zkušenost k tématu co lidi vede tvrdit nesmysly (obecně) fakt FUNGUJE VACULÍKO PRAVIDLO ve všem. Když víš znáš rozumíš = můžeme mít drobný rozdíly ale není o čem. KDYŽ NEvíš = tak si (asi) vymýšlíš a tam FAKT PLATÍ to Vaculíkovo pravidlo (co si všiml u aut) že VĚTŠINOVĚ říkáš PŘESNÝ OPAK. Kdyby sis házel korunou realitu trefíš častěji

Téma výhled aut je ověřen taky slušným počtem testů = a SUV jsou i v tomhle NEJHORŠÍ (ne nejlepší)
Avatar - Mikesus
9. 8. 2022 06:56
Re: Výhled
Je to extrém, ale nejvíc to poznám, kdyz presednu do yarise. Najednou mám pocit, že vidím všude, a to stávající generace je s výhledem na tom hůř než minulá.
U mne jsou to oboje sice extrémní situace, ale na těch se to nejlépe ukazuje. Zadní kameru bych dal povinne do všech aut, 360 do těch větších.
Vůbec netuším co ty lidi vede k tomu tvrdit takový nesmysl o výhledu. Dnes už přes auta nevidíš, protoze každé 2.je prizvednute a kolem auta nevidíš vůbec. U mne je dopředu 5.3m a do boku 4.3m. Prehlidnout ostrůvek při parkování bez kamer není vůbec žádný problém. Když stojim na parkovišti, kouknu přes okno spolujezdce, vidím až 3.parkovaci místo, tedy jestli tam je u mne místo nebo ostrůvek, je to bez šance.
Zastavím na čáře u semaforu, nevidím ani prostor pro cyklisty, ani přechod za ním. Kdyz zastavím za autem tak jak se má, tedy abych viděl zadní kola, ostatní na mne troubí, prtozoe by se tam vešlo ještě jedno auto.