Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Letitý elektromobil Mitsubishi i-MiEV definitivně končí. Nástupce obstará Nissan

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 5. 10. 2020 • 20:30
49
4
Zobrazit náhledy (49)
Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV

Mitsubishi počátkem příštího roku definitivně ukončí výrobu elektromobilu i-MiEV, jenž se světu představil před dlouhými jedenácti lety.

Elektromobil Mitsubishi i-MiEV (i-Mitsubishi innovative Electric Vehicle) se ukázal v roce 2009. Nejprve sloužil vybraným japonským firmám, o rok později si jej mohli koupit i soukromníci. Elektrický japonský prcek s úzkou a vysokou karoserií se prodával i u nás, stejně tak můžete znát jeho technicky shodné sourozence Peugeot iOn a Citroën C-Zero. V Japonsku zase na základech modelu i-MiEV vzniklo několik variant elektrických užitkáčů Mitsubishi.

Elektromobil byl globálním produktem, který se prodával napříč celým světem – v Evropě, Japonsku, ale třeba i Spojených státech. Vůz je často označován jako elektromobil první generace a průkopník mezi elektrickými auty. Zároveň šlo o první sériově vyráběný bateriový vůz, který dokázal jet až 130 km/h.

O prodejní trhák se ale nikdy nejednalo. Byť se auto prodávalo ve více než 50 zemích, automobilka udala jen asi 32.000 kusů (přes 50.000 ks včetně užitkových variant v Japonsku). A tak příliš nepřekvapí informace finančního magazínu Nikkei, který informoval o plánovaném konci produkce. Vlastně možná překvapí faktem, že výroba končí až nyní.

Zatímco konkurence v posledních letech značně posílila, Mitsubishi i-MiEV si bez nějakých výrazných inovací žilo svým nenápadným životem. Elektromotor s výkonem 47 kW a 180 newtonmetry točivého momentu a akumulátor s kapacitou 16 kWh (a reálným dojezdem do 100 km) byla technika, která možná stačila na počátku minulého desetiletí, dnešní doba však již nabízí podstatně schopnější stroje.

Konec produkce ale rozhodně neznamená, že by japonská značka na elektromobilitu zanevřela, naopak. Společnost teď ve velkém pracuje na elektrifikaci svého stávajícího portfolia a kromě toho chce na trh uvést nový elektromobil, jenž vznikne v rámci alianční kooperace s Nissanem.

video

Související články

Témata
Avatar - 3_diamanty
5. 10. 2020 18:19
ten volant
z lancera nema chybu ;-) :-[]

no uz nech je tu nastupca ... kde mitsu nemoze .. tam nissan pomoze... drzim palce :yes:

PS: par ich jazdi aj u nas... a obzvlast ten razvor je vzhladom na rozmery auta neskutocny ... :yes:
Avatar - Blue Sun
5. 10. 2020 16:04
Někdy
se docela divím, že vůbec vydrželo ve výrobě tak dlouho.
5. 10. 2020 16:02
Konečně! :)))
Konečně už svět nebude zamořován tímto odporným vejčitým elektrosamohybem! Nikdo soudný pro něj určitě brečet nebude, konec konců jeho mizerné prodeje hovoří za vše... :-) :yes:
5. 10. 2020 15:06
Cesta alá Citigo ! :D
:yes: :yes: :yes:

Ale nebudme hnusní, bude nové Outlándér hihihi :-[] TEN KRAM BEZ TRANSMISSION

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku