Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Levná dovolená? Do Norska elektromobilem! Ujeli jsme 9500 km za 14 dnů

S MG4 po Skandinávii
S MG4 po Skandinávii
Viditelnost během naší návštěvy Nordkappu byla nulová, nápis na stěně pokladny ale poskytuje možnost udělat si fotku auta i s důkazem. Velké parkoviště bylo plné karavanů a dalších vozů, za osobní vůz se platí 125 NOK (asi 270 Kč). Mnohdy bývá označován jako nejsevernější místo pevninské Evropy, to je ale ve skutečnosti o pár desítek kilometrů dále, na mys Kinnarodden se však musí jít celý den pěšky. Nordkapp leží na ostrově, s pevninou je propojený podmořským tunelem a tak se z něj snadněji stala turistická destinace.
Nabíjecí stojany v Norsku velmi často vypadají takto a platí to zejména pro síť Kople, kterou jsme využívali nejčastěji. V přístřešku připomínajícím zásuvku je obvykle jeden ultra rychlý stojan, jeden 50kW a jeden AC, a mnohdy stojí na hezkých místech, jako třeba tento ve městě Honningsvåg, jen 22 kilometrů od Nordkappu. Větší nabíjecí huby mají naopak většinou alespoň šest samostatných stojanů UFC. I na severu je jich opravdu spousty, a jezdit se tak dá v podstatě bez plánování.
40 Fotogalerie
redakce AUTO.CZ
pdc
Diskuze (2)

Minulé povídání Martina Vaculíka s Michalem Dokoupilem o autech v Číně patří k nejúspěšnějším dílům našeho podcastu Za volantem. Tentokrát se Martin s Michalem sešli ve studiu podruhé, aby si popovídali o dálkovém cestování elektromobilem.

S dlouhodobě testovaným MG4 77 kWh najezdil za 14 dní 9500 po Polsku, Litvě, Lotyšsku, Estonsku, Finsku, Norsku, Švédsku, Dánsku a Německu.

Zajímá vás, kolik zaplatil za nabíjení? Jaká je síť nabíječek v zemi, kde se prodává už 90 % elektromobilů? Zda tam opravdu trčí prodlužovačky ze všech oken? Ale i jak je cestování po Norsku náročné řidičsky i finančně? Jak se platí za trajekty?

Rovnou prozradíme, že jet do Norska elektromobilem je daleko levnější než spalovacím autem. A teď, když jsem vás pořádně namíchl, pusťte si dnešní podcast. Zejména pokud vám utekl Svět motorů 32/2024, kde Michal své elektrické dobrodružství na osmi stránkách podrobně popsal.

Vstoupit do diskuze (2)