Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus ES oficiálně: Předokolka nahrazující GS chce provokovat designem

Lexus ES
Lexus ES
Lexus ES
Lexus ES
62 Fotogalerie
Diskuze (41)
Sedmá generace Lexusu ES bude v Evropě dostupná se čtyřválci i šestiválcem, chybět nebude ani hybridní provedení.

Dopředu avizovaná nová, již sedmá generace Lexusu ES oficiálně debutuje na právě probíhajícím autosalonu v Pekingu. Jak už jsme vás informovali, ES vůbec poprvé zavítá do západní a střední Evropy, když nahradí stávající model GS. Prodávat se začne ještě před koncem roku.

Svým designem auto navazuje na dříve odhalené modely LS a LC, sám šéfdesignér auta Jasuo Kadžino tvary ES charakterizuje jako „provokativní eleganci.“ Ostře řezané světlomety tvarově navazují na předchůdce, výrazná maska chladiče v tvaru přesýpacích hodin je ale zcela jiná – navíc se bude lišit podle objednané verze. Ta výchozí použije mřížku se svislými lamelami, zatímco pro ES poprvé nabízená varianta F Sport bude mít speciální křížový vzor v černé barvě. Lexus také zdůrazňuje nižší kapotu, což umožnilo použití nové globální platformy GA-K.

Oproti minulé generaci pak novinka vcelku vyrostla. Je o 65 mm delší a 45 mm širší, proporcím naopak pomáhá o 5 mm nižší karoserie. Rozvor byl natažen o 50 mm.

Kabina vychází z koncepce nazvané Lexus Future Interior concept, která kombinuje na řidiče orientovanou část s prostornou a komfortní částí pro pasažéry. Příplatková navigace využívá 12,3palcový displej ovládaný touchpadem, případně hlasovým ovládáním. V modelu F Sport pak najdeme speciální metalický dekor inspirovaný tradiční japonskou výrobou mečů, zatímco u běžných verzích je využit bambus.

ES debutuje se čtyřmi motory, na českém trhu však bude dostupný pouze hybrid. Konkrétně půjde o ES 300 h využívající čtvrtou generaci hybridního ústrojí. Jeho součástí je 2,5litrový čtyřválec schopný pracovat v Atkinsonově cyklu doplněný o kompaktnější a výkonnější elektromotor. Výsledkem je výkon 160 kW a kombinovaná spotřeba 4,7 l/100 km.

Na jiných trzích se dočkají i ES 350 poháněného vidlicovým šestiválcem o objemu 3,5 litru a výkonu 183 kW. Podle Lexusu úžasně hladce pracující motor s upraveným vstřikováním D4-S spolupracuje s novou osmistupňovou automatickou převodovkou. Dále bude k dispozici ES 250 s 2,5litrem a osmikvaltem a blíže nespecifikovaný základ v podobě ES 200.

Z hlediska charakteru automobilka slibuje přechod z auta primárně zacíleného na komfort na vůz, který potěší i svými jízdními vlastnostmi. Podle šéfinženýra auta Jasuhira Sakakibary je nové ES to vůbec nejsportovnější v historii tohoto modelu. Primárně to zajišťuje tuhá platforma GA-K, která torzní tuhostí konkuruje architektuře GA-L s pohonem zadních kol, známé třeba z LS. Použití vysokopevnostní oceli snižuje hmotnost auta, zatímco podvozek vzadu využívá nový multilink a u verze F Sport i adaptivní tlumiče.

Lexus ES se začne prodávat na podzim, v září mají dorazit na trh verze ES 200, ES 250 a ES 350, které v prosinci doplní hybridní ES 300h. Automobilka přitom autu hodně věří, v Evropě se má stát jejím klíčovým modelem, který jí pomůže do roku 2020 překonat hranici 100.000 prodaných vozů. Loni Lexus na evropských trzích prodal bezmála 75.000 automobilů.

Vstoupit do diskuze (41)