Lexus HS 250h: Čtyřválcový hybridní sedan jen pro USA a Japonsko
Hon za co nejnižšími emisemi skleníkových plynů u aut prodávaných v Evropě má poněkud paradoxní důsledek. Na detroitském autosalonu má premiéru nový model Lexus HS 250h, dosud nejúspornější auto japonské prémiové automobilky. Podle představitelů Lexusu se ale na evropských trzích prodávat nebude, protože HS 250h má srovnatelné emise CO2 jako dieselové IS 220d.
V USA naopak Lexus předpokládá prodejní úspěchy. Podle studie 60 % zákazníků nejmenších modelů prémiových značek by zvažovalo koupi hybridu, pokud by takové auto bylo v nabídce. Lexusu se tak otevírá prostor pro nový model, protože podobné auto žádný z konkurentů v současné době nenabízí.
Model HS 250h je prvním Lexusem s benzinovým čtyřválcem a na severoamerickém trhu vůbec první čtyřválcovým Lexusem. Motor má objem 2,4 litru a pracuje v efektivním Atkinsonově cyklu – díky časování ventilů VVT-i je možné, aby při spalovacím cyklu expanze trvala delší dobu než komprese. Celkový výkon hybridního ústrojí je 140 kW. Přední kola jsou poháněna skrze bezestupňovou převodovku CVT.
Stejně jako v novém RX 450h je i zde použitý systém ohřívání motoru výfukovými plyny, což zkracuje dobu potřebnou pro zahřátí motoru na provozní teplotu. K úspoře paliva dále napomáhají přední světlomety ze světelných diod a elektrický posilovač řízení. Čelní sklo má sníženou schopnost propouštět infračervené záření – díky tomu se interiér méně ohřívá a klimatizaci je nutné používat méně často.
Karoserie je dlouhá 4,69 m, široká 1,79 m a vysoká 1,51 m. Součinitel aerodynamického odporu má hodnotu 0,27. Proudění vzduchu kolem vozidla usměrňují přední a zadní spoiler, difuzor, hladký přední sloupek a optimalizované zaoblení nárazníků.
Všechny tyto úpravy snižují spotřebu HS 250h ve srovnání se stejně velkým konvenčně poháněným sedanem o 30 %. Dalším ekologickým aspektem tohoto modelu je široké využití recyklovaných materiálů a bioplastů – zhruba 30 % interiéru tvoří plasty s rostlinným základem.
Bohatá základní výbava obsahuje například kožené čalounění, střešní okno, GPS navigaci s pevným diskem nebo prémiový audiosystém. Za příplatek je head-up displej, Pre-Collision Systém nebo adaptivní tempomat.
V USA se Lexus HS 250h začne prodávat v průběhu léta.