Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus IS 250 by mohl dostat dvoulitrové turbo

Jakub Kraus
Diskuze (7)
Lexus potřebuje malý přeplňovaný motor, aby mohl pokračovat s dobou, a teď už konečně jeden má.

Tlak na emise je stále větší a každá německá prémiová automobilka má řádně dopovaný dvoulitrový motor, který poskytuje dostatečný výkon i nízkou tabulkovou spotřebu. Konkurencí pro německou prémii se však stále snaží být Lexus, ale ten v oblasti moderních motorů mírně zaostává, i když z pohledu automobilového nadšence je atmosférický vidlicový šestiválec tím pravým.

To vyplynulo i z našeho testu Lexusu IS 250. Jenže věta „lehce přes 200 koní není v autě vážícím přes 1,6 tuny, navíc doplněné ještě automatem, žádný Mortal Kombat“ dává jasně na srozuměnou, že nějaký ten nárůst výkonu by nebyl od věci. A právě teď to vypadá, že by mohla být základní atmosféra nahrazena základním turbem.

Lexus totiž v Pekingu odhalil jeho nový crossover NX 200t, který je jak označení napovídá poháněn dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem. Ten poskytuje maximální výkon 240 koní a 350 N.m točivého momentu, což je obrovské navýšení oproti IS 250 s jeho parametry 208 koní a 250 N.m a může směle konkurovat bavoráckému 28i.

Tento motor by se měl dle potvrzených informací dostat do více modelových řad Lexusu nejen IS, takže otázkou zůstává jen jeho označení. Bude to IS 200t, nebo zůstane Lexus u podobných zvyklostí jako Mercedes-Benz nebo BMW a odpoutá se od značení naznačující objem motoru? To uvidíme nejpozději v roce 2016.

Jakub Kraus
Diskuze (7)
Avatar - KANKUNEN
24. 4. 2014 07:56
Re: Toyota neumí už taky vyrobit
Tak v testu brala 2,5ka 9,2 litru. Kdyby tak brala ta 3,5 není třeba turbo ani hybrid. A jaksi víme, že moderní atmo opravdu umí jezdit za málo.
Avatar - rimow11
24. 4. 2014 07:31
lexus
:yes: :yes:
24. 4. 2014 06:41
Re: Toyota neumí už taky vyrobit
Co přesně Toyota v Evropě prokaučovala ? V roce 2013 byla v prodejích nejlepší mezi japonskými automobilkami a dokonce měla lepší prodeje než Škodovka, Hyundai nebo Kia.
23. 4. 2014 21:17
Re: Toyota neumí už taky vyrobit
Kombinace atmo sestivalcu a turbo ctyrvalcu o podobnem vykonu je krasna vec, ale dnes uz nikdo nic takoveho nedela a troufnu si tvrdit, ze kdyz IS dostane ctyrvalec, tak jako nahradu za sestivalec.
Avatar - WinDiesel
23. 4. 2014 19:22
Re: Toyota neumí už taky vyrobit
Toyota dělá (sice) řadu nepochopitelných rozhodnutí, v Evropě stále více pokulhává, nicméně v globálu je to pořád jednička.
Diesel (4-válec) v IS se nepovedl, taky byl odvozen ze 4-válce Toyota, nicméně pokud by měl k dispozici 6-válec k benzínovému atmo šestiválci, a k tomu se přidaly nějaké, třeba i turbo čtyřválce, jak v dieselu tak v benzínu, byla by to opravdu zajímavá nabídka.
To platí jak pro IS, tak pro LS atd.
Opravdu smutné je, že 8-válec pro Landcruiser 200 vznikl složením 2 nepříliš povedených 4-válců ........ Ovšem z čeho složit 6-válec?
Nene, v Evropě to Toyota a Lexus prokaučovali. O designu nebudu vůbec mluvit, kolega, který ho připodobnil k pluhu na sníh to trefil na 1000%.