Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus IS-F příjde na český trh na jaře

Ondřej Láník
Diskuze (46)
IS-F. Tři důležitá písmena. Znamenají přelom v produkci japonského výrobce prémiových vozů. Vrcholná verze sedanu Lexus IS se v Japonsku začne prodávat již 25. prosince 2007. Do ČR příjdou první vozy oficiální cestou ve druhém čtvrtletí roku 2008.

Osmiválcové IS-F je podle vyjádření lidí z Lexusu zaměřeno na sportovně založené jedince. To ale ostatně nemuseli říkat, vždyť kdo jiný si koupí automobil s výkonem 310 kW při 6800 ot./min. a nejvyšším točivým momentem 503 Nm při 5200 otáčkách za minutu? Hodnota kompresního poměru je 11,8:1, vrtání x zdvih 94,0 x 89,5 mm a celkový zdvihový objem činí 4968 cm3. O přenos sil k zadním kolům se stará osmistupňová automatická převodovka Sport Direct Shift, která bude podle prvních testů nebezpečnou zbraní proti zavedeným evropským raketám M3 a C63 AMG. Tachometr je ocejchován do 300 km/h, ale elektronické omezení rychlosti nastoupí ve 270 km/h - takticky mezi limitem sériových Mercedesů a příplatkovým M Driver's paketem zvyšujícím limit u BMW M3 na 280 km/h.

Oproti klasickému modelu IS bylo pochopitelně provedeno mnoho změn. Kromě motoru, převodovky, celého podvozku či kol z lehkých slitin byl upraven také interiér tak, aby odpovídal výlučnému postavení IS-F mezi svými soukmenovci.

Výroba modelu IS-F bude probíhat v domácí továrně ve městě Tahara a cílem Lexusu je prodat v Japonsku 40 těchto vozů měsíčně. Cena je stanovena na 7.660.000 JPY, což je v přepočtu přibližně 1.279.000,-Kč (cena včetně japonské spotřební daně, nezahrnuje však daň ekologickou). Evropská cena by se měla pohybovat kolem 66 tisíc euro, tj. cca 1.750.000,-Kč. BMW M3 dnes na českém trhu stojí asi 1.840.000,-Kč.

Lexus IS-F versus konkurence
MotorLexus IS-FBMW M3 SedanMercedes-Benz C 63 AMG
Zdvihový objem [cm3]496939996208
Válce/ventily8/48/48/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]310/6800309/8300336/6800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]503/5200400/3900600/5000
Max. rychlost [km/h]270250 (280**)250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,94,94,5
Komb. spotřeba [l/100 km]-12,413,4
Cena [Kč]1.750.000,-*1.838.308,- (1.908.100,-**)1.900.000,-*

* odhad

** s BMW Driver's paketem

Ondřej Láník
Diskuze (46)
21. 12. 2007 15:48
Re: FAKT BEZCHYBNÉ
No 10 let nebo 0 je poradle dlouha doba a s mojim vekem to nema co delat...
Avatar - skejpa
20. 12. 2007 21:21
Re: Lexus IS-F na okruhu Laguna Seca
ja bych jen rekl ze GT-R je tvrdsi M3ka. kupe jako kupe a GT-R te do prace taky v klidu odveze kazdy den...
Avatar - Dinar
20. 12. 2007 13:52
Re: Lexus IS-F na okruhu Laguna Seca
M3 je, byť vyšlechtěná, pořád jen verze auta středí třídy, sedanu nebo v jejím případě i kupé. Jejími soupeři jsou podobně koncipovaná S4, C-AMG nebo přicházející IS-F. Co do charakteru jsou to ostré verze, ale s chováním GTček, tedy mají tě nechat nakouknout do světa ryze sportovních aut, ale taky každý den v pohodlí odvést do práce. Za to nová generace GT-R byla stavěna s filozofií stvořit naprosto ultimativní stroj (proč myslíš, že jej vyvinuli zcela mimo lini kupé Skyline), který má ambici zatápět supersportům. První zkušenosti s ním říkají, že je to opravdu brutální auto s velmi ale velmi tvrdým podvozkem. Jeho logickým soupeřem, i vzhledem ke koncepci a výkonům by mělo být Porsche Turbo, ale i mezi těmito auty je citelný rozdíl v naladění (ostrosti), při srovnávání s Porsche, charakteru GT-R údajně nejvíc odpovídá GT2, a to je pomalu okruhový speciál. Sumasumárum charakterem a využitelností mají k sobě M3 a GT-R velmi daleko.
Avatar - skejpa
20. 12. 2007 11:42
Re: Lexus IS-F na okruhu Laguna Seca
prehanis to. kam teda patri M3 a kam patri GT-R ? obe sportovni coupe, podobny vykon,...
Avatar - Dinar
20. 12. 2007 10:52
Re: Lexus IS-F na okruhu Laguna Seca
Ano, pokud myslíš vážně ty věty nahoře, pak ano. Pokud jím nechceš být, poštuduj něco o třídách aut, jejich zaměření, použití. Srovnávat auta podle ceny, můžeš se dostat k tomu, že tranzit je za stejné peníze lepší auto než mondeo, víc uveze. ;-)