Lexus IS-F příjde na český trh na jaře
Osmiválcové IS-F je podle vyjádření lidí z Lexusu zaměřeno na sportovně založené jedince. To ale ostatně nemuseli říkat, vždyť kdo jiný si koupí automobil s výkonem 310 kW při 6800 ot./min. a nejvyšším točivým momentem 503 Nm při 5200 otáčkách za minutu? Hodnota kompresního poměru je 11,8:1, vrtání x zdvih 94,0 x 89,5 mm a celkový zdvihový objem činí 4968 cm3. O přenos sil k zadním kolům se stará osmistupňová automatická převodovka Sport Direct Shift, která bude podle prvních testů nebezpečnou zbraní proti zavedeným evropským raketám M3 a C63 AMG. Tachometr je ocejchován do 300 km/h, ale elektronické omezení rychlosti nastoupí ve 270 km/h - takticky mezi limitem sériových Mercedesů a příplatkovým M Driver's paketem zvyšujícím limit u BMW M3 na 280 km/h.
Oproti klasickému modelu IS bylo pochopitelně provedeno mnoho změn. Kromě motoru, převodovky, celého podvozku či kol z lehkých slitin byl upraven také interiér tak, aby odpovídal výlučnému postavení IS-F mezi svými soukmenovci.
Výroba modelu IS-F bude probíhat v domácí továrně ve městě Tahara a cílem Lexusu je prodat v Japonsku 40 těchto vozů měsíčně. Cena je stanovena na 7.660.000 JPY, což je v přepočtu přibližně 1.279.000,-Kč (cena včetně japonské spotřební daně, nezahrnuje však daň ekologickou). Evropská cena by se měla pohybovat kolem 66 tisíc euro, tj. cca 1.750.000,-Kč. BMW M3 dnes na českém trhu stojí asi 1.840.000,-Kč.
Lexus IS-F versus konkurence | |||
Motor | Lexus IS-F | BMW M3 Sedan | Mercedes-Benz C 63 AMG |
Zdvihový objem [cm3] | 4969 | 3999 | 6208 |
Válce/ventily | 8/4 | 8/4 | 8/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 310/6800 | 309/8300 | 336/6800 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 503/5200 | 400/3900 | 600/5000 |
Max. rychlost [km/h] | 270 | 250 (280**) | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,9 | 4,9 | 4,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | - | 12,4 | 13,4 |
Cena [Kč] | 1.750.000,-* | 1.838.308,- (1.908.100,-**) | 1.900.000,-* |
* odhad
** s BMW Driver's paketem