Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus láká na příchod nového modelu RZ. Půjde o elektrické SUV s nezvyklou technikou

David Bureš David Bureš 2. 12. 2021 • 18:08
24
6
Zobrazit náhledy (24)
Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X

Lexus chystá rozšíření nabídky o svůj teprve druhý elektromobil. I v druhém případě půjde o SUV.

V posledních měsících snad neuplyne týden, kdy by se nepředstavil nějaký nový elektromobil. Aktivní na tomto poli jsou především evropské značky, zatímco pro Toyotu zůstávala tato oblast dlouho stranou zájmu – japonská automobilka věří, že hybridy mají větší potenciál. Jenže doba je neúprosná, zájem o elektrovozy roste, a tak i Toyota musí reagovat, včetně luxusní značky Lexus.

Zatímco Audi nebo Mercedes-Benz své řady elektromobilů rychle rozšiřují, podobně jako BMW, v nabídce Lexusu je doposud jediné takové auto, SUV UX 300e. Již brzy však Lexus nabídku takových aut doplní o další model.

Lexus totiž potvrzuje práce na zcela novém elektrovoze, nazvaném RZ, na jehož premiéru už začíná lákat. Opět půjde o SUV, tentokrát se však nestane základem model se spalovacím motorem v útrobách, ale technika předem uzpůsobená elektrickému pohonu. V útrobách novinky totiž najdeme architekturu eTNGA pro elektromobily, která debutovala v Toyotě bZ4X.

Luxusní značka si však tuto platformu přizpůsobila svým potřebám. Konkrétně má poskytnout vyšší tuhost karoserie, použité elektromotory mají být lehčí.

Stejně tak tu bude ta nejnovější technika. Za příplatek bude možné pořídit řízení bez zpětné vazby, které má znamenat přímější spojení řidiče s vozem. Chybět nebude ani pohon všech kol, který neustále sleduje dění pod koly a optimalizuje rozdělení síly mezi nápravy. Vůz díky tomu v závislosti na podmínkách bude moci být předokolkou i zadokolkou.  

První nákresy každopádně naznačují, že Lexus RZ bude podobně koncipován právě jako Toyota bZ4X. Více se o něm dozvíme v první polovině roku 2022, kdy bude oficiálně představen.

Související články

Témata
2. 12. 2021 19:53
Re: Problém pro elektromobilitu: nejdražší součást vozidel r
To nejde takhle plosne brat.

Treba Tesly se to moc netyka, zaprve prechazeji na vetsi baterky s mensim mnozstvim lithia a kobaltu a za druhe stavi jednu fabriku za druhou.
V Cine tam myslim cpou nejaky cinsky baterky, takze Model Y v evrope je z Ciny a ma je tam, pomud se nepletu. Dokud nebude hotovy Berlin.

Jeden umi, druhy cumi :-!
Avatar - Amaterasu
2. 12. 2021 19:33
Re: zase elektrika
Mě dělají naschvál tohle (původně mělo být hotovo 2019 a pak za rok a pak... letos a zase) https://www.ceskenoviny.cz/…zpozdeni/2122528
Avatar - Amaterasu
2. 12. 2021 19:30
Re: Problém pro elektromobilitu: nejdražší součást vozidel r
https://www.e-flotila.cz/…si-a-vykonnejsi/
Avatar - WinDiesel
2. 12. 2021 18:18
Problém pro elektromobilitu: nejdražší součást vozidel rychl
Problém pro elektromobilitu: nejdražší součást vozidel rychle zdražuje
Autor: Martin Bárta
FacebookKomentářeMartin Bárta
2. 12. 2021 ▪ 17:27
Nejdražší součástkou elektromobilů jsou v současné době bezesporu baterie. Ty by navíc kvůli rostoucí ceně lithia na světových trzích mohly ještě zdražit. Drahé lithium pak může být překážkou pro další rozšiřování elektromobility.
Zvýší se už tak vysoká cena elektromobilů?
Jakýkoliv problém, který se kolem elektromobilů vytvoří je v první řadě velkým tématem hospodských hádek o tom, jak elektromobily nejsou budoucností dopravy. Těm sice v posledních měsících činí přítrž jak politici, kteří plánují drastické omezování emisí skleníkových plynů, tak i automobilky, které mají cíle ať chtějí či ne, stejné. Další měsíce či roky tak bezesporu přinesou další rozšiřování elektromobility, nic jiného totiž už také téměř nezbývá, když někteří světoví výrobci vozidel plánují v budoucnu vyrábět už jen a pouze vozidla na elektřinu.

Potíž by ale pro tento rychle rostoucí segment mohla přinést jedna zásadní komodita, která je pro život elektromobilů zásadní. Ano, tušíte správně, jde o lithium, které se velmi rychle dostává na výsluní a je tak považováno za ropu budoucnosti. Právě lithium totiž na světových trzích zdražuje velkou rychlostí a přináší výrobcům elektromobilů další vrásky na čele.
Navíc lze očekávat, že cena komodity společně s poptávkou po ní poroste i v dalších měsících. To tak samozřejmě může zvýšit už tak vysoké ceny elektromobilů, které jsou ve srovnání s automobily spalující fosilní paliva stále nepoměrné.
Z této situace by pak mohla těžit i Česká republika, která má podle Americké geologické společnosti jedny z největších světových zásob lithia. Ty jsou uloženy pod kopcem Cínovec v Krušných horách. Podle některých dat by se na Cínovci mělo nacházet až 1,5 % všech světových zásob této strategické suroviny.
2. 12. 2021 17:56
zase elektrika
kuwa kluci chrochtawy, adou pocinaje a winem konce, to wam ty automobilky delaj snad naschwal :-O

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud