Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus letos ztratí pozici nejprodávanější luxusní značky v USA

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)
Šéf amerického lexusu odhadl, že prodej vozů Lexus v USA letos klesne o 17 procent na zhruba 190.000 ks.

Značka Lexus japonské automobilky Toyota Motor letos ztratí pozici nejprodávanějšího luxusního vozu ve Spojených státech, kterou si držela 11 minulých let. Lexusu se nyní propadá prodej v důsledku březnového zemětřesení a vlny cunami v Japonsku, která v zemi narušila produkci automobilů a komponentů. Agentuře Reuters to řekl šéf divize Lexus Mark Templin.

Templin odhadl, že prodej vozů Lexus v USA letos klesne o 17 procent na zhruba 190.000. Spojené státy jsou pro Lexus největším trhem na světě.

Toyota vyrábí všechny modely Lexusu v Japonsku až na SUV RX 350. Ten se montuje v kanadské provincii Ontario a zdejší závod najede na plné kapacity v září, řekl Templin. Většina japonských závodů, které se na výrobě Lexusu podílejí, již obnovily plný provoz.

V červnu klesl prodej vozů Lexus na americkém trhu meziročně o 38 procent, protože prodejcům došly nejprodávanější modely. Na konci měsíce měli dealeři značky jen asi polovinu normálních zásob. Podle Templina však byl minulý měsíc nejhorší a po zbytek roku by se měla situace zlepšovat.

Na úkor Lexusu rostl v USA zejména odbyt vozů německých konkurentů. Zatímco Lexus prodal za první pololetí 88.010 vozů, čili o 18 procent méně než o rok dříve, BMW zvýšila odbyt o 13 procent na 113.705 vozů a Mercedes-Benz o sedm procent na 110.926 aut.

Nejprodávanějším modelem Lexusu v USA za první pololetí letošního roku je SUV řady RX (39.838 ks), za ním je sedan ES (16.565 ks).

Analytik Aaron Bragman ze společnosti IHS Automotive Insight se domnívá, že Lexus čekají hlubší problémy než jen dočasný výpadek prodeje a že značka bude mít potíže dostat se zpět na vrchol. Podle něj by mohl Lexus začít trpět stigmatem značky Buick z koncernu General Motors, která v posledních desetiletích získala pověst vozů pro starší lidi.

Střední věk Američanů, kteří kupují Lexus, je zhruba 55 let, podle šéfa divize Templina to však mluví o vysoké loajalitě zákazníků ke značce. Mladší zákazníky podle něj přitáhnou sportovnější modely jako sedan IS a hybridní CT.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)
Avatar - Balkan
12. 7. 2011 15:27
Re: Není se co divit
No par poznamok a názorov- EU neni o pseudoekológii ale o pseodošetreni, to vieš, v usa je galon okolo 3-3,5 usd, cize liter menej nez 1 dolar(menej nez 16 Kc), zatial co na Slovensku atakuje 1,5 teda asi 40Kc cenovku, pri nasich platooch...vysledok je jednoznacny, maly usporny automobil..a. ludia veria ze im dieslak usetri viac. Co sa tyka Lexusu a jeho uspechu, jeho podiel sa systematicky zmensoval- moze sa to par veci- narast image BMW a tym aj predaj u managerov- preto Lexus kupuju skor starsi ludia a kedysi managery. Dalej- velka renesancia(ano som fanda) Cadillac-u. Bol to dochodcovsky voz,ale teraz su CTS a SRX sexy a imidzove kary na ktore lexus po stranke jazdy a zabavy ani vzhladu nema(kvalita ok, ale...nudu nevybijes). A aj Infity znacne rozsirilo ponuku a nema zle auta(tiez japonec, tiez ok). Vypadla vyroba, ludia proste isli tam kde mali auta...a myslim ze mozu byt spokojny. Situacia je pre Lexus tazsia,lebo v USA je vela zaujimavych znaciek. A LExus je sice kvalitny,ale aj najkomfortnejsi a najmaksi(t.j. najmenej sportu a zabavy). Pozor- neni zle auto- ale...niekedy to nestaci
11. 7. 2011 18:14
Re: Není se co divit
Dobrá poznámka o benzínu. ;-) To jen EU žije v pseudoekologii, diesel jako znouzecnost.
11. 7. 2011 15:14
Re: Není se co divit
Podle mně Lexus diesel nepotřebuje. K čemu? Jeho odpovědí na vznětový motory je přece hybrid. A hybridní verzi mají všechny modely značky (krom IS, který ale má diesel), navíc Evropa není pro Lexus až tak důležitý trh, takže podle mně není, co řešit...
11. 7. 2011 12:48
Re: Není se co divit
Mam za to, ze Lexus je popularni i u mladsich, jen si ho ne vzdy mohoudovolit. Kdo jednou mel Lexus vi, ze nasadil latku hodne vysoko.
11. 7. 2011 10:19
Re: Není se co divit
len ci by mu ten diesel predali nejake premiovky (o nepremii sa bavit asi nemusime) a vytvorili si tak svoju konkurenciu.. :-)