Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus RC F: Rozzlobené osmiválcové kupé s prvky supersportu LFA

David Bureš David Bureš 15. 1. 2014 • 03:41
34
Zobrazit náhledy (34)
Lexus RC Lexus RC Lexus RC Lexus RC Lexus RC Lexus RC Lexus RC Lexus RC Lexus RC Lexus RC Lexus RC Lexus RC Lexus RC Lexus RC Lexus RC Lexus RC Lexus RC Lexus RC Lexus RC Lexus RC Lexus RC Lexus RC Lexus RC Lexus RC Lexus RC Lexus RC Lexus RC Lexus RC Lexus RC
Nové japonské kupé se tváří pěkně naštvaně. Svým výrazem chce RC F zastrašit německou konkurenci.

Lexus představuje svého konkurenta pro BMW M4 a Mercedes-Benz C 63 AMG, na právě probíhajícím detroitském autosalonu debutuje kupé RC v ostré verzi F. Datum zahájení prodeje automobilu zatím zveřejněno nebylo.

Lexus RC F je poháněno atmosférickým vidlicovým osmiválcem o objemu pěti litrů, jehož výkon je podle zveřejněné tiskové zprávy „vyšší než“ 336 kW (456 koní). Zprávy z loňského prosince hovoří o výkonu 466 koní (343 kW).

Japonské kupé je každopádně silnější než konkurenční BMW M4, které bylo rovněž představeno v Detroitu. Pod kapotou německého kupé pracuje třílitrový přeplňovaný šestiválec se dvěma turbodmychadly o výkonu 317 kW. Mercedes-Benz C 63 AMG aktuálně čeká na novou generaci, osmiválec té odcházející nabízí 336 kW.

V duchu dnešní doby se pětilitrový osmiválec snaží být úsporný. Při nižších rychlostech pracuje v úsporném Atkinsonově cyklu, aby byla spotřeba paliva co nejnižší. Při vyšších otáčkách se motor přepne do běžného (Ottova) cyklu pro lepší výkon.

Šéfinženýr automobilu Yukihiko Yaguchi britskému magazínu Autocar přiznal, že bylo zvažováno použití hybridního pohonu, kvůli těžkým bateriím by ale vůz nebyl tak schopný na závodní dráze. Nejen tam bude jízdní vlastnosti RC F vylepšovat vektorování točivého momentu s třemi režimy – standard, slalom a track.

Yaguchi dále uvedl, že automobil se v mnohém inspiroval supersportem LFA, který se přestal vyrábět v roce 2012. Zkušenosti z vývoje LFA nyní pomohly při úpravách zavěšení, podvozku a pohonného ústrojí modelu RC F.

Osmiválec RC F má pak znít podobně jako desetiválec LFA. Za příplatek jsou pro kupé nabízeny kapota a střecha z karbonových vláken, vyráběné stejnou firmou, která tvořila karbonové díly pro LFA.

Design verze F je pěkně ostrý, zatímco interiér působí dost umírněně. Přídi dominuje velká maska chladiče ve tvaru přesýpacích hodin, na svalnaté zádi se objevují dvě dvojice koncovek výfuku. Aktivní zadní spoiler se pak vysouvá při rychlostech nad 80 km/h.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud