Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus začal vyrábět kupé LC pro evropský trh. V rodišti božského LFA

Jan Mička Jan Mička 23. 5. 2017 • 15:18
68
2
Zobrazit náhledy (68)
Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC Lexus LC
Továrna, ve které se vyráběl supersport LFA, byla k účelům výroby kupé LC značně přizpůsobena. Dala by se spíše označit za řemeslnou dílnu.

Opulentní kupé Lexus LC už má dávno českou cenu, dokonce jsme si jej měli možnost prohlédnout ve zcela novém showroomu Lexus Praha, k oficiálnímu zahájení prodeje však zatím nedošlo. Vozy se objeví v evropských autosalonech až v srpnu, přičemž důvod je velmi prostý – ke spuštění výroby exemplářů pro evropský trh došlo teprve včera.

Výroba vozu probíhá v japonském závodu Motomachi. Jde o prostory, kde se od prosince 2010 do prosince 2012 vyrobilo všech pět set kousků božského supersportu LFA, tím posledním byl exempláře věnovaný slavnému Nürburgringu. Lexus továrnu pro účely výroby LC upravil, změnilo se uspořádání a plocha je nyní čistě bílá, prý aby se pracovníci mohli co nejlépe soustředit na svou práci. Jde o řemeslné mistry Takumi, kteří mají na každý úkon téměř dvacet minut.

Prostory továrny Motomachi Lexus nevyužil náhodou. Právě tam totiž disponuje zařízením pro výrobu plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny, kterými bylo LFA doslova protkáno. Mezi novinky závodu patří prosklené kóje, ve kterých se kontroluje kvalita výroby, pro potřeby testování tlumičů pak byly použity silnější skleněné výplně, díky kterým Takumi odhalí takřka jakékoliv zaznamenatelné zvukové odchylky. Ostatně, podívejte se na přiložené fotografie - některé prostory továrny vypadají spíše jako laboratoř.

Lexus LC bude nabízen ve dvou provedeních, a sice s klasickým pětilitrovým osmiválcem o výkonu 351 kW, a jako hybrid kombinující 3,5litrový šestiválec s elektromotorem. Kvalita a pečlivost výroby se někde odrazit musela, tím „nejviditelnějším“ místem je základní cena. České zastoupení nedělá mezi oběma verzemi rozdíly, stojí naprosto stejně - v rozpětí od 2.790.000 Kč do 3.250.000 Kč podle zvolené výbavy.

Lexus LC – technická data a české ceny nabízených verzí
Model500500h
Motor5.0 V83.5 V6 hybrid
Zdvihový objem [cm3]49693456
Válce/ventily8/46/4
Největší výkon [kW/min]351/7100264/-
Točivý moment [N.m/min]530/4800348/4900
Převodovka10A10A
Max. rychlost [km/h]270250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,75,0
Pohotovostní h. [kg]19351985
Cena Luxury [Kč]2.790.0002.790.000
Cena Luxury Top [Kč]2.890.0002.890.000
Cena Sport [Kč]2.890.0002.890.000
Cena Sport Top [Kč]2.990.0002.990.000
Cena Sport+ [Kč]3.130.0003.130.000
Cena Launch Edition [Kč]3.250.0003.250.000

Související články

Témata
14. 7. 2017 17:00
Re: Skoro kusově vyráběné GT
Jo kdyby to bylo k máni v 10ti stupňovém manuálu, tak to beru hned zítra... >:D
Avatar - Hammunasakra
23. 5. 2017 10:04
Skoro kusově vyráběné GT
Za 2 a 3/4 mega je skoro zadarmo ;-)

Tady je základní cena stejná = amíci maj rozdíl 4 a půl tisíce doláčů = ve prospěch V8 :-)

A díky totálně jinejm prodejum maj tu základní cena taky o půl mega nižší = klikaři

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud