Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lorinser GS 03 – M-B SL 500 jinak a silněji

Miroslav Kudělka
Diskuze (11)
Německá firma Lorinser se již více než 40 let zabývá úpravami vozů Mercedes-Benz. To samo je dostatečnou zárukou, že její výtvory stojí za povšimnutí. Poslední novinkou je studie GS 03 vycházející z modelu SL 500.

Německá firma Lorinser se již více než 40 let zabývá úpravami vozů Mercedes-Benz. To samo je dostatečnou zárukou, že její výtvory stojí za povšimnutí. Poslední novinkou je studie GS 03 vycházející z modelu SL 500.

Lorinser GS 03 se zrodil jako zhmotnění dávného snu šéfa vývoje firmy Adolfa Kocha o opravdovém sportovním voze. Jelikož správný sporťák je dvoumístný a má velký motor, byl za základ použit model Mercedes-Benz SL 500. Jeho motor byl osazen mechanickým kompresorem a zcela novým výfukovým potrubím. Společně se zásahem do elektroniky se výrazně zvýšil výkon motoru ze sériových 225 kW (306 k) na 295 kW (401 k) při 5750 ot/min a točivý moment nyní dosahuje 530 Nm při 4300 ot/min. Toto zvýšení výkonu vedlo taká ke zlepšení dynamiky vozu. Zrychlení z 0-100 km/h nyní dokáže za 5,6 sekundy, což je o téměř sekundu rychleji, než sériová verze.

Elegance základu byla u Lorinsera doplněna nezbytnou dávkou sportovní agresivity. Celkovou proměnu zaznamenala příď vozu. Zcela nově je tvarován nárazník se spoilerem s velkým otvorem pro přívod chladícího vzduchu k motoru a brzdám. Maska chladiče nese velké logo úpravce a pouze čtyři vodorovná žebra. Dynamiku vzhledu notně podpořily rozšířené blatníky vpředu i vzadu. Pro podtržení linie dveří jsou v blatnících velké otvory pro přívod a odvod vzduchu, přičemž ve spodní části je propojuje výrazně do boku vytažený práh. Dominujícím prvkem bočního pohledu však bezpochyby jsou dvoudílná, celá leštěná kola LM6 z hliníkové slitiny. Jejich paprsky mají tvar lopatek turbíny. Rozměry ráfků jsou vpředu 9.0 x 20, vzadu 11 x 20. Také záď doznala změny v podobě zcela nového nárazníku se spoilerem, do jehož středu je velice čistě zakomponována dvojitá koncovka výfuku.

Vozů GS 03 bude vyrobeno pouze 50 kusů a každý z nich bude mí v interiéru identifikační štítek s výrobním číslem, aby byla zachována jeho exkluzivita.

Miroslav Kudělka
Diskuze (11)