Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus Elise: Nová generace do roku 2020

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Do konce tohoto desetiletí si budeme muset počkat na novou generaci Lotusu Elise, kterou hodlá britská značka nabízet i na severoamerickém trhu.

Lotus Elise se poměrně nenápadně zařadil mezi skutečně dlouhověké modely. Poprvé jsme se s ním setkali při jeho světové premiéře ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 1995. Toto provedení je nejen ve Velké Británii označováno jako Series 1.

V říjnu roku 2001 byla spuštěna výroba tzv. Series 2, což je důkladně přepracované původní provedení, které vzniklo především díky změnám v požadavcích na bezpečnost nových vozů a pod nově tvarovanou karoserií stále ukrývá voštinový lepený hliníkový rám.

Začátkem roku 2010 byla představena podoba Elise pro modelový rok 2011, která přinesla prozatím nejzásadnější změny v designu předních partií a přiblížila nejmenší současný Lotus většímu kupé Evora.

Pařížský autosalon na podzim roku 2010 byl místem premiéry ambiciózního plánu na kompletní proměnu palety modelů značky Lotus, jejíž součástí byl i koncept budoucí generace Elise, jíž jsme se měli v sériové podobě dočkat v letošním roce, ale vše nakonec dopadlo jinak.

Lotus Elise ve své současné podobě nakonec zůstane v nabídce značky s největší pravděpodobností až do konce tohoto desetiletí a podle informací Automotive News se nové generace dočkáme v roce 2020, kdy se tento model vrátí i na severoamerický trh, který kvůli zdejším požadavkům na bezpečnost opustil v roce 2011.

Právě v souvislosti s návratem Elise do Spojených států je již nyní jisté, že nová generace oproti té stávající nabídne rozšířenou standardní bezpečnostní výbavy, jejíž součástí budou i tzv. chytré airbagy a zvýšená ochrana proti bočnímu nárazu včetně airbagů.

V souvislosti s těmito informace se spekuluje o zvětšení Elise i mírném zvýšení jeho hmotnosti, ale teprve čas ukáže, jestli se Lotusu podaří udržet u tohoto modelu jeho kompaktní rozměry a hmotnost, která se u současného provedení pohybuje pod hodnotou 900 kg.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)