Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus začne stavět limitky inspirované nákresy ze 60. a 70. let

Filip Melich Filip Melich 27. 6. 2022 • 06:54
28
Zobrazit náhledy (28)
Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4

Britská automobilka Lotus se pustí do výroby exkluzivních limitovaných vozů. Řada z nich bude inspirována nákresy aut ze 60. a 70. let, které se nikdy nedostaly do výroby.

Lotus nedávno založil nové oddělení Lotus Advanced Performance (LAP), v jehož čele stojí Simon Lane, který má za sebou vůdčí pozici v divizi Q značky Aston Martin. Lane je součástí týmu patnácti lidí, kteří mají na starosti prakticky všechny speciální projekty. Od vývoje sportovních prvků a balíčků pro sériové Lotusy přes dohled nad motorsportem značky až po stavbu exkluzivních aut v omezeném počtu.

Prvním počinem LAP byla Emira GT4 a Lane nyní přibližuje, co dalšího můžeme od jeho týmu čekat. Novinky se pravděpodobně představí v rámci oslav důležitých výročí Lotusu, jmenovitě například výročí padesáti let od zisku konstruktérského titulu ve formuli 1 (1972) či 75. narozeniny značky (2023). Jednou z nich bude vůz inspirovaný formulemi Lotus ze 70. let, přičemž první snímek vozu značka již sdílela.

Kromě speciálních projektů k důležitým výročí začne LAP stavět také zcela unikátní vozy inspirované technickými nákresy ze 60. a 70. let, které nebyly nikdy přetaveny do podoby produkčních aut. Desítky let staré návrhy poslouží jako základ, který bude doplněn o moderní techniku. Lane k tomu řekl: „Auta ze 60. let pochází z jiné doby a mohou být trochu děsivá. V té době vzniklo několik z těchto nákresů. My je ale můžeme pojmout trochu jinak a použít moderní materiály, podvozek a brzdy.

Speciální auta vycházející z historických nákresů budou mít zcela unikátní techniku, která nebude sdílena s žádným sériovým Lotusem. Časem by se oddělení LAP mohlo podívat také na takzvané „continuation modely“, tedy pokračovatele dříve vyráběných modelů se zachováním staré techniky. A zatímco se Lotus jako celá skupina přesouvá k elektromobilům, LAP si stále bude hrát se spalovacími motory.

Ale i když si LAP může dovolit oddalovat elektrifikaci svých výtvorů, úplně se jí nevyhne. Aby bylo oddělení připraveno na budoucnost, začne se elektromobilům okrajově věnovat již nyní. Ve spolupráci s  Classic Team Lotus, vedeným Clivem Chapmanem, synem zakladatele Lotusu, by mohlo nabídnout balíček pro přestavbu klasických vozů na elektromobily.

K elektrifikaci starších vozů Lane řekl: „Existují zákazníci, kteří chtějí řídit veterána a zároveň se cítit zodpovědně. Popravdě, elektrický pohon může zcela změnit způsob, jakým klasické auto jezdí.“ Tato věta je však pro mnohé jedním z hlavních důvodů, proč by do přestavby klasiky na elektromobil nešli. Později by pak LAP mohlo nabízet úpravy moderních elektrických Lotusů, tedy takový tovární tuning.

Jak reportují kolegové z britského Autocaru, Lane se nechal slyšet, že LAP bude stavět méně aut, než kolik bychom mohli podle představených plánů čekat. Konkrétní počty však neuvedl a nemluvil ani o ceně chystaných vozů. Musíme si tedy počkat – první z výše zmíněných výtvorů bychom mohli vidět již brzy.

Video se připravuje ...

Doporučujeme

Témata