Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Emira míří na okruhy, Lotus představil závodní verzi GT4

Filip Melich Filip Melich 9. 5. 2022 • 21:30
26
Zobrazit náhledy (26)
Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4 Lotus Emira GT4

Lotus Emira se představil v závodní verzi GT4, jejíž premiéra proběhla na testovacím okruhu v Hethelu. Výroba začne ještě letos, ale už nyní je vyprodáno na rok dopředu.

Testovací trať v Hethelu byla místem premiéry nového Lotusu Emira GT4. Příchod vozu značí návrat Lotusu na závodní tratě po konci Evory GT4. Vývoj mělo na starosti letos založené oddělení Lotus Advanced Performance, které by se dalo přirovnat k oddělením Q v Aston Martinu či MSO v McLarenu, přičemž Emira GT4 je jeho prvním výtvorem. Vůz je zároveň výsledkem spolupráce Lotusu se specialistou na výkonné a závodní automobily, společností RML Group.

Vývoje Emiry – jak v silniční, tak závodní verzi – se účastnil také Gavan Kershaw, který uvedl: „Jsem u Lotusu 33 let a pamatuji si stavbu auta pro Doca Bundyho, stejně jako spolupráci s Georgem Howardem Chapelem na Espritu GT1 pro Zanardiho. U Emiry jsme od začátku věděli, že bude závodit, proto jsme mohli asi 40 % GT4 převzít ze silniční verze. To je ukázkou toho, jak dobrý mělo oddělení Lotus Advanced Performance základ, na kterém mohlo stavět.“ Každý zákazník díky tomu dostane homologovaný stroj, který je ručně stavěn za pomoci lehkých závodních dílů a výbavy, aby splňoval nejnovější bezpečnostní předpisy.

Video se připravuje ...

Emira GT4 má odstrojený interiér s bezpečnostní klecí a panely karoserie vyrobené z kompozitních materiálů. Suchá hmotnost vozu klesla na 1.300 kilogramů, ale může se měnit v závislosti na požadavcích konkrétní závodní série. Nechybí ani úpravy aerodynamických vlastností vozu, které zahrnují například instalaci velkého přítlačného křídla na zádi nebo zakrytí celého podvozku vozu. Samozřejmostí jsou dvoucestné tlumiče Öhlins, závodní brzdy a osmnáctipalcové pneumatiky od Pirelli.

Pohonnou jednotkou i v případě okruhové Emiry zůstává kompresorem přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru od Toyoty. Doznal však četných úprav, jako je mazání se suchou klikovou skříní, řídicí jednotka motoru Motec a nový kompresor Harrop TVS 1900. Nádrž na závodní palivo má objem 96 litrů. Výkon motoru Lotus uvádí hodnotou 298 kW (406 koní) a maximální točivý moment 7.200 min-1, ale obě čísla se mohou měnit – opět v závislosti na požadavcích závodní série, ve které bude auto nasazeno. O přenos síly na kola se stará šestistupňová sekvenční převodovka Xtrac s možností řazení pádly pod volantem a diferenciál s omezenou svorností.

Ředitel Lotus Advanced Performance, Simon Lane, dodává: „Oddanost Lotusu motosportu je známa po celém světě, což je jedním z hlavních důvodů zájmu zákazníků. Je vysoký navzdory tomu, že naše divize vznikla teprve nedávno. S Lotus Advanced Performance máme vzrušující plány – chystáme toho opravdu hodně.“ A právě díky zájmu zákazníků je produkce Emiry GT4 na první rok vyprodaná. V příštím roce ale mají být navýšeny výrobní kapacity, aby bylo možné uspokojit celosvětovou poptávku. Cena je stanovena na 165 tisíc liber bez daní a dopravy (cca 4,73 miliony korun).

Související články

Témata
Články odjinud