Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lucra LC470 je něco jako moderní Cobra. Do Evropy se dostaly tři kousky, jeden může být váš

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Sedmilitrový osmiválec, výkon přes 500 koní a hmotnost okolo tuny. Lucra LC470 určitě bude hodně zábavná hračka.

Klasicky tvarovaný roadster, dítko jistého Luka Richardsona, se už několik let vyrábí ve Spojených státech amerických, v Kalifornii. A tak trochu klame tělem. Retro karoserie je totiž vyrobena z moderního materiálu - z uhlíkových vláken. Posazena je na ocelovém trubkovém rámu s ocelovou podlahou.

A protože je vůz osazený velkým osmiválcem, můžeme s klidným svědomím Lucru považovat za jakousi moderní interpretaci legendární Cobry. Recept je totiž stejný: obrovský motor v lehkém těle.

Auta se vyrábějí ručně, přičemž zákazníci mohou vybírat z různých osmiválců.

Motor je vždy umístěn vpředu, ale až za přední nápravou. I proto má Lucra zajímavé rozložení hmotnosti s 53 procenty ve prospěch zadní nápravy. I samotná váha roadsteru je zajímavá, suchá hmotnost totiž činí jen 990 kg.

LC470 je pochopitelně malosériová záležitost, proto nás zaujalo, že jsme jeden exemplář našli na prodej v Německu. Podle prodejce jde o jediný kus v této zemi a jeden z pouhých tří v Evropě.

O pohon vozu z roku 2011 se stará sedmilitrový osmiválec LS7 z Corvetty Z06, který dává 371 kW a 635 N.m, spojený s pětistupňovou manuální převodovkou. Ta by mimochodem měla být pro co nejlepší rozložení hmotnosti vyosena směrem k řidiči. Motor samozřejmě roztáčí zadní kola.

Zrychlení z klidu na stovku zabere zhruba 3 sekundy (podle některých zdrojů 3,2 sekundy), čtvrtmíli dá Lucra za nějakých 10 vteřin.

Výbava nabízeného automobilu zahrnuje také brzdy Wilwood (šestipístkové třmeny vpředu, čtyřpístkové vzadu), samosvorný diferenciál a 17palcová hliníková kola. Pneumatiky vpředu mají rozměr 275/40, zadní 315/35.

A cena? Lucra LC470 ve slavné livreji Gulf je k mání za 186 tisíc eur, tedy asi 5 milionů korun.

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Doporučujeme