Luxusní SUV Genesis GV70 odhaluje motory. Má benzinový šestiválec i turbodiesel
Po představení vzhledu ukazuje Genesis GV70 také své pohonné jednotky. Zákazníci mají z čeho vybírat.
Oficiální premiéra luxusního SUV Genesis GV70 nám sice ukázala veškeré exteriérové a interiérové prvky, na podrobnosti o technice jsme si ale museli ještě několik dní počkat. Automobilka se s nimi pochlubila až nyní a prozradila, které motory mohou zákazníci pod kapotou horké novinky očekávat.
Základ nabídky představuje 2,2litrový turbodiesel s výkonem 156 kW a 441 newtonmetry točivého momentu. Všechny motorizace se pojí s osmistupňovou samočinnou převodovkou, na přání si lze vybrat mezi pohonem zadních a všech kol. Hmotnost naftového agregátu byla zredukována použitím hliníkového bloku motoru, projev akcelerace má zase zlepšit turbodmychadlo s kuličkovými ložisky snižující tření.
Zajímavější alternativu představují dvě přeplňované benzinové jednotky. Čtyřválec s objemem 2,5 litru má výkon 226 kW a 421 newtonmetrů točivého momentu, vrchol v podobě 3,5litrového šestiválce se chlubí 283 kW a točivým momentem 529 newtonmetrů. Motory jsou vybaveny turbodmychadlem twin-scroll a nejsilnější verze pokoří 100 km/h za 5,1 sekundy. Zatímco menší benziňák dává u pohonu rovněž na výběr, ten větší je vždy čtyřkolkou.
Konkurence Audi Q5 či Mercedesu GLC však nabídne i celou řadu prémiových technologií. Třeba systém elektronicky řízeného podvozku, jenž „čte“ cestu před vozem a pomocí skenu a informací z navigace dokáže nastavení uzpůsobovat cestě před vámi. Něco podobného známe od konkurenčního Mercedesu, tam se systém jmenuje Active Body Control.
Samozřejmostí je plejáda asistenčních a bezpečnostních systémů. Nechybí varování před čelní kolizí, sledování slepého úhlu, asistent pro udržování jízdního pruhu. Výstražný systém na zadních sedadlech nyní dokáže detekovat dýchání dítěte nebo pohyby psa. Z těch neotřelých možností vypíchněme ještě startování vozidla otiskem prstu.
Genesis GV70 zamíří co nevidět k prvním zákazníkům v Jižní Koreji. Dodávky do Spojených států se očekávají ve druhé polovině roku 2021. My samozřejmě netrpělivě vyhlížíme dlouho avizovaný příjezd na evropské trhy, který je podle všeho na spadnutí. „Evropa je duchovním místem prémiového trhu automobilů a jsem si jistý, že naše modely, které zde plánujeme nabízet, budou pro mnohé lidi příjemným překvapením,“ uvedl už před časem provozní šéf Genesisu Dominique Boesch. Tak šup šup!