Genesis GV70
Genesis GV70
Genesis GV70
Genesis GV70
20 Fotogalerie

Genesis rozšiřuje nabídku o další SUV. Prorazí s ním i v Evropě?

Luxusní divize automobilky Hyundai pokračuje v rozšiřování své nabídky. Tentokrát přišlo na řadu další SUV.

Genesis je luxusní divize jihokorejské automobilky Hyundai, která se osamostatnila v roce 2015. Nejprve nabídla konvenční modely, luxusní vlajkovou loď G90 jakožto nástupce za Hyundai Equus, velký sedan G80 jako náhrada za Hyundai Genesis a středně velký G70. Letos pak dorazilo také první SUV, které nyní doplňuje druhý takový model.

Jmenuje se GV70 a jak z logiky názvosloví značky vyplývá, je to menší sourozenec dříve odhaleného GV80. Navazuje na jeho styl podle současného designérského jazyka značky, který je definován výraznou maskou chladiče ve tvaru erbu a rozdělenými světlomety. Ve srovnání s GV80 však novinka působí sportovněji, atletičtěji. Ostatně sám výrobce o GV70 říká, že vznikal podle filozofie nazvané „Atletická elegance.“ Sportovní charakter pak dále zdůrazní verze jednoduše nazvaná Sport.

Interiér byl pak navržen podle jihokorejské architektonické filozofie „krása prázdného místa,“ která zdůrazňuje komfort posádky. Neobvyklé zdobení středového panelu se pak inspirovalo u křídel letounů.

Genesis GV70 je v tuto chvíli pátým modelem v nabídce luxusní značky, která chce v brzké době vstoupit také na evropské trhy. Časem bychom se tak měli vozu dočkat také u nás. Bližší podrobnosti o technice zatím automobilka neprozradila, snad jen to, že základem je stejně jako u ostatních modelů Genesisu platforma s pohonem zadních kol, která umožňuje rovněž zástavbu čtyřkolky.

Svojí velikostí by se však Genesis GV70 měl zařadit mezi středně velká SUV a konkurovat tak modelům typu Audi Q5, BMW X3 nebo Mercedes-Benz GLC. Nabídka motorů odhalena zatím nebyla, spekuluje se však o nasazení přeplňovaného benzinového čtyřválce o objemu 2,5 litru a dvakrát přeplňovaného vidlicového šestiválce s objemem 3,5 litru.

Novinka se na domácím jihokorejském trhu začne prodávat v průběhu roku 2021. Ještě předtím vůz dospěje do konečné fáze vývoje. Během dvou měsíců bude zhruba 100 již odmaskovaných aut brázdit silnice Koreje, v průběhu čehož dojde k finálnímu ladění.