Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lyonheart K: novodobý Jaguar E-Type bude stát 360.000 euro

Michal Fokt
Diskuze (34)
Britský sporťák, jenž chce být Jaguarem E-Type pro 21. století jde do výroby v prosinci s motorem o výkonu 575 koní.

Projekt novodobého Jaguaru E-Type sledujeme už od jeho prvopočátků v roce 2011, kdy Bo Zolland nakreslil překrásné kupé pojmenované Growler E-Concept. O rok později se staly dvě události. Tou horší bylo, že po změně přídě od Roberta Palma už nevypadal tak skvěle, tou dobrou pak to, že za účelem jeho výroby vznikla firma Lyonheart Cars Ltd. se sídlem (stylově) v Coventry a auto bylo coby Lyonheart K potvrzeno do výroby.

Což o to, to už jsme slyšeli u více plánů na stavbu malosériového sporťáku a ne vždy to dopadlo. V tomto případě se tak ale nejspíš opravdu stane. Lyonheart oznámil, že už přijímá objednávky a výroba začne v prosinci letošního roku. Ba co víc, vznikne i otevřená verze!

Díky této situaci jsou známy sice pouze základní, ale zato (zřejmě už) konečné informace. „Nový E-Type“ pohání kompresorem přeplňovaný motor z Jaguaru XKR, upravený u Cosworthu na výkon 575 koní (423 kW) a točivý moment 700 N.m, zkombinovaný se šestistupňovým automatem, jenž se postará o zrychlení na stovku za 3,9 s, přičemž maximálka je elektronicky omezena na 300 km/h. Poháněna jsou zadní kola o rozměru 20“.

Co se papírové spotřeby týče, ta má činit v kombinaci 11,9 l benzinu na 100 km, to ale asi není údaj, který by zájemce zajímal, protože budou muset zaplatit nejméně 360.000 euro za kupé nebo 375.000 euro za kabriolet, vybavený plátěnou střechou, schopnou se natáhnout nebo složit za 12 s a to při rychlostech do 50 km/h.

Vyrobí se pouze 250 exemplářů, přičemž nebude nijak limitováno, zda půjde o kupé nebo kabriolet. V kabině očekávejte řádné luxusní retro v podobě hliníku, kůže a dřeva, současně se ale bude pamatovat i na výdobytky moderní éry – bixenony, Bluetooth připojení, konektivitu s USB a iPodem nebo audiosystém Bowers & Wilkins.

Michal Fokt
Diskuze (34)
Avatar - Hotwire
24. 3. 2013 03:06
Re: Děs běs
no CO (uz) "narobim" >:-[]
Avatar - Hammunasakra
24. 3. 2013 01:53
Re: Děs běs
..(už to tak vypadá, že) asi ANO :-)
Avatar - Hotwire
23. 3. 2013 13:11
Re: Děs běs
to som fakt jediny na svete komu sa ani original E type vobec nepaci?
22. 3. 2013 14:05
Re: Děs běs
Stojí myslím 15 milionů, možná o nějaký milionek víc. A určitě bude záležet na přáních zákazníka.
Avatar - Pekelná Micinka
22. 3. 2013 01:01
Re: Děs běs
Myslím, že je i dražší. Podstatné však je, že vypadá jako E-Type. Ale rozhodně žádné prolisy na bocích a nic co by kazilo plynulý tvar karoserie, žádná pseudomoderní světla, atd.