Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

M-Sport se Fiesty nevzdá, ralleyové speciály bude i díky podpoře Fordu stavět dál

Dominik Kovář Dominik Kovář 23. 11. 2022 • 20:51
27
Zobrazit náhledy (27)
Ford Fiesta ST Ford Fiesta ST Ford Fiesta ST Ford Fiesta ST Ford Fiesta ST Ford Fiesta ST Ford Fiesta ST Ford Fiesta ST Ford Fiesta ST Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta

I přes blížící se konec modelu Fiesta budou jeho soutěžní deriváty díky britskému týmu M-Sport vznikat nadále.

Ford Fiesta je klíčovou součástí rallyeového světa. S plánovaným koncem výroby oblíbeného modelu nastává otázka, jak se s touto novinkou vypořádá britský závodní tým M-Sport, který je dlouhodobě oficiálním partnerem Fordu v rallye.

Video se připravuje ...

Britský tým díky dlouholeté spolupráci s Fordem dostal tuto zásadní informaci o konci Fiesty dříve než veřejnost. “Fiesta je klíčovou součástí obchodních aktivit M-Sportu a stála za mnoha úspěchy naší společnosti v posledních dvou dekádách. Díky našemu dlouhodobému a legendárnímu partnerství s Fordem jsme se mohli začít připravovat na konec výroby Fiesty s dostatečným předstihem,” řekl Malcom Wilson, zakladatel a zároveň šéf týmu M-Sport.

“Fiesta byla vůbec prvním modelem určeným pro zákaznické týmy z dílny M-Sportu. Myslím, že celkových 2000 vítězství mluví samo za sebe. Vývoj u našich vozů založených na Fiestě, mezi které patří Fiesta Rally2, Rally3 a Rally4, úspěšně probíhá,” dodal Wilson.

K pokračování vývoje Fiesty na rallyeovém poli se vyjádřil také Mark Rushbrook, ředitel Ford Performance. “Fiesta zaznamenala neuvěřitelné úspěchy v rallye, což je z velké části zásluha M-Sportu díky času a úsilí, které do vývoje vynakládá. Ford Performance hrdě podporuje M-Sport a chceme, aby tento úspěch pokračoval.”

Jak se tedy britský tým na konec Fiesty připravil? M-Sport navýšil zásoby karoserií Fiesty, aby zajistil pokračování výroby závodních speciálů, které se mimochodem vyrábí v Polsku a Velké Británii. Mimo to, jak již zmínil Malcolm Wilson, pokračuje M-Sport ve vývoji jednotlivých speciálů, které tak budou procházet dalšími evolucemi.

V současné nejvyšší kategorii Rally1 je výchozím modelem M-Sportu Ford Puma. V letech 2017 a 2018, kdy ještě závodily vozy kategorie WRC, se model Fiesta dočkal největšího úspěchu. Během těchto let totiž Fiesta WRC pilotovaná posádkou Sebastien Ogier - Julien Ingrassia získala dva světové tituly mezi jezdci, spolujezdci a jeden titul v šampionátu značek.

Doporučujeme

Témata