Magnum MK5: Sporťák z Kanady má 460 koní na tunu
Zahoďme předsudky o tom, že by Kanaďané neuměli vyrobit pořádné sportovní auto. Nové Magnum MK5 bylo postaveno jako konkurent pro BAC Mono, KTM X-Bow, Ariel Atom a další hračky, které fungují skvěle na okruhu, ale mohou také na silnici. Zadní kola pohání uprostřed umístěný čtyřválec o výkonu 186 kW, omezovač otáček začíná za hranicí 11.000. Převodovka je šestistupňová sekvenční, nechybí ani diferenciál s omezenou svorností.
Díky lehké karbonové karoserii a vypuštění všech elektronických hraček moderní doby se podařilo dosáhnout suché hmotnosti 545 kilogramů, což znamená výborných 460 koní na tunu. Vůz o délce 3.914 mm zrychlí z 0-100 km/h za 3,2 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 240 km/h. Daleko zajímavější je však jeho schopnost držet se asfaltu. Výrobce uvádí, že zvládne boční přetížení 2,0 G, daleko dříve to však pravděpodobně vzdá řidičův krk. Automobil stojí na 18“ kolech s rozdílnou šířkou pneumatik pro přední a zadní nápravu.
V interiéru toho moc nenajdete, řidiči však ke štěstí zřejmě nebude chybět vůbec nic. Posádka sedí v karbonových sedadlech, pevně připoutaná šestibodovými závodními pásy. Volant o průmětu 310 milimetrů se dá sundávat, nejdůležitější data získáte prostřednictvím malého displeje uvnitř něj. Couvání usnadňuje standardně dodávána parkovací kamera, klasická vnější zpětná zrcátka byla naštěstí zachována.
Magnum MK5 je už možno objednávat. Cena vozu startuje na 139.000 dolarech (cca. 2,3 milionu Kč), je však třeba připočítat daň. Automobilka plánuje vyrobit 20 vozů ročně, první kusy by tedy měly být k odběru v závěru příštího roku.