Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Malé SUV Volkswagen Taigun na patentových snímcích

David Bureš
Diskuze (23)
Z patentových snímků vyplývá, že se sériový automobil proti stejnojmennému konceptu změní jen v detailech.

Volkswagen po loňském debutu konceptu Taigun přiznal, že počítá se sériovou výrobou tohoto malého SUV. Podobu sériové verze nyní naznačily zveřejněné snímky z čínského patentového úřadu.

Taigun (pokud si auto tento název skutečně ponechá) nečekají proti stejnojmenné studii nijak radikální změny. Na přídi je znatelná lehce pozměněná maska chladiče a nové prolisy na střeše. Jinak se kresba zdá totožná s konceptem, který loni debutoval na autosalonu v brazilském Sao Paulu, auto by si tak mělo ponechat i muskulantní blatníky.

Sériový automobil bude technicky vycházet z rodiny modelů New Small Family, jedná se tedy o sourozence trojice VW up!, Škoda Citigo a SEAT Mii.

Loni prezentovaná studie měla pod kapotou zážehový tříválec 1,0 TSI o výkonu 81 kW a točivém momentu 175 N.m. Vedle toho by se v nabídce pro Taigun mohl objevit i chystaný vznětový dvouválec 0,8 TDI. Ten bude dostupný také pro up! a úsporný model XL1, ve kterém bude kombinován s elektromotorem.

Koncept Taigun je dlouhý 3.859 milimetrů, široký 1.728 mm a vysoký 1.570 mm. Rozvor náprav činí 2.470 mm. Automobil váží jen 985 kilogramů. Zavazadlový prostor pojme 280 litrů nákladu.

Sériová verze Taigunu by měla debutovat ještě během letošního roku. Automobil se má začít prodávat v příštím roce, jako první se jej dočkají brazilští zákazníci. V roce 2015 by Taigun měl zamířit i do Evropy.

David Bureš
Diskuze (23)
3. 5. 2013 21:19
Re: Design
tiez sa pripajam ... prve co ma napadlo pri pohlade na toto cudo bola Dacia Duster >:D ... VW sa teda ukazal ... ja osobne len cakam na tu dobu, kedy ludia konecne pochopia, ze tento typ aut skutocne nepotrebuju
2. 5. 2013 11:45
Re: Těším se...
Trochu jsi to překombinoval a nemyslím, že to něco mění na skutečnosti, kterou jsem ohledně SUV nastínil.
Auto jako takové má objektivně význam hlubší než jen módní trend. a každý si samozřejmě nekoupí to nejdražší a někdo si nekoupí žádné. To je přece o něčem úplně jiném, než o zvýšené tendenci podléhat vlivu okolí a módním trendům :-) .
Avatar - peter_ko
2. 5. 2013 11:26
Re: Těším se...
"Vlastník navíc dává svému okolí jasně najevo, že má silné tendence podléhat momentálním trendům" ale no tak veď auto samotné bolo kedysi módnym výstrelkom bohatých ľudí. A to že si nepodľahol tomuto momentálnemu trendu, neznamená že si nepodľahol inému. A nie je to náhodou ďalší momentálny trend byť proti inému momentálnym trendom?
No a to posúdenie čo je vkusné a krásne nech si urobí každý sám.
:-)
2. 5. 2013 10:12
Re: Konečně!
Souhlas, Dacia je dobrá inspirace a jsem rád, že i tobě se něco od Renaultu zalíbilo. :yes:
Avatar - nalimer
2. 5. 2013 09:22
Prednokolka
Len na upresnenie, tento automobil bude mať náhon len na predné kolesá (minimálne na latinskoamerickom trhu). Na všetky 4 to bude najskôr v kombinácií s elektromotorom.