Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík radí, jak na zdlouhavé startování motoru. Kdy už vyměnit baterku?

redakce AUTO.CZ
Diskuze (13)

Redakční emailová schránka s dotazy na Martina Vaculíka se nám plní víc a víc, tentokrát jsme vybrali jeden poměrně aktuální.

Teploty se ráno už velice blíží k bodu mrazu, což samozřejmě klade stále větší nároky na baterku. Martin se ve videu věnuje konkrétnímu problému u naftového Fordu Galaxy z roku 1998, ovšem s legendárním motorem 1.9 TDI pod kapotou. Radu je tedy určitě možné zobecnit i na jiné modely s touto velmi rozšířenou pohonnou jednotkou.

Připomínáme také redakční emailovou adresu, na níž můžete další dotazy posílat: redakce@auto.cz. Těšíme se!

redakce AUTO.CZ
Diskuze (13)

Doporučujeme

14. 2. 2021 13:15
MB 220 CDI, TYP 203 ROK.V. 2004-VÝMĚNA kroužku ESP pod volan
Na mém vozidle nefunguje asi ESP, nebot se mi na monitoru stále zobrazuje ESP. Takže chci vyměnit ten kroužek pod volantem, ale nejsem si jist, jestli na mém voze pod př. kapotou je na MODULU ESP číslo končící Q 01 a na starším kroužku který je mně nabízen na inzerátu je číslo končící Q 05.Někdo říká, že to jde, jiný že to asi nebude fungovat. Já sám jsem kroužek z pod volantu ještě nevymontoval takže sám nevím jaké číslo je na tom mém kroužku. Tak budu vděčen za každý názor a radu, děkuji Mal.p.
13. 12. 2020 12:09
Re: rozesmalo
:yes: :yes: :yes:
1. 12. 2020 23:40
otáčky
Vedecké vysvetlenie p. Vaculíka síce znie múdro, ale nie som si istý, že je aj pravdivé. Podľa mňa je dôvodom neštartovania tiež štartér, ale preto, že v mapách RJ motora sú uložené aj minimálne otáčky, pod ktoré už RJ nedá pokyn k vstrekovaniu paliva do valca, takže sa tam nemá čo zapáliť. Potvrdením môjho vysvetlenia je to, že po zmene (znížení) minimálnych otáčok v mapách auto zrazu zázračne štartuje aj keď fyzické otáčky zostali rovnaké.
14. 11. 2020 23:28
Rozesmalo
To muže napsat pouze a jedině imbecil co vubec nemá ponětí proč vlastně dieselový motor do aut vznikl.Za prvé Rudolf Diesel udělal vědeckotechnickou revoluci,bez tohoto motoru by ses ani nenažral ty ,,a za druhé díky učinnosti ,či polovični spotřebě,ekologičnosti která je zřejmá oproti jedovatýmu benzínu či nizkému vypouštění Co2 ,a podstatně výšší sluneční energii obsažené v naftě jsou tyto motory nenahraditelné.Neni za ně zatím alternativa.Bohužel pokud se budem bavit neumětelských výrobcích celého světa (krom Audi Vw) co udělali skvost na statisíce kilometrů tj.rotační diesely
To ostatní je smetí co nemělo spatřit světlo světa.
13. 11. 2020 08:27
Re: Snad to někomu pomůže
A u mně DRV ventil. Je to holt alchymie...