Maserati MC20 od Mansory, aneb agrese střídá eleganci
Pro ty, kterým by Maserati MC20 přišlo příliš tuctové, připravil úpravce Mansory komplexní balíček úprav. Dotkly se designu, interiéru i techniky.
Úpravce Mansory se pustil do italského supersportu Maserati MC20, kterému dopřál kompletní péči v rámci programu nazvaného Mansory First Edition. Zapracovalo se na designu, aerodynamice, výkonu, podvozku a interiéru.
Na přídi jsou zvětšené otvory pro přívod vzduchu k vysoce výkonným chladičům, zatímco speciálně vyvinuté lízátko na předním nárazníku ve spolupráci s přídavnými klapkami zvyšují přítlak na přední nápravě. Chybět pochopitelně nemohou ani dodatečné výdechy v přední kapotě a blatnících.
Úpravy na bocích zahrnují nové lemy blatníků, přepracované prahy, vyměněné kryty vnějších zpětných zrcátek a z karbonu jsou – stejně jako ostatní nové prvky – vyrobeny dveře. Zajímavé je částečné lakování dveří v okolí uchycení vnějších zpětných zrcátek, které se směrem od nich vytrácí a nechává odhalenou strukturu karbonových vláken.
Další změny zahrnují větší nasávací otvory, nový kryt motorového prostoru s decentní žraločí ploutví, dvojitý zadní difusor s centrálně umístěným brzdovým světlem a velké křídlo zvyšující přítlak na zadní nápravě. Nový výfukový systém s čtveřicí koncovek slibuje impozantní zvuk.
Vyšší výkon motoru zajišťuje především upravená elektronika a výše zmíněný výfukový systém. Podle Mansory nyní přeplňovaný třílitrový šestiválec Nettuno produkuje 530 kW místo původních 463 kW a 850 Nm místo 730 Nm. Drobně se změnily také hodnoty zrychlení 0-100 km/h a maximální rychlosti – na 2,7 s (- 0,2 s) a 330 km/h (+ 5 km/h).
Mansory zároveň upravilo zavěšení kol, přestože v tiskové zprávě provedené práce nerozvádí. Zmiňuje naopak zcela nová kovaná kola obouvající pneumatiky o rozměrech 255/30 R21 na přední nápravě a 335/25 R22 na zadní.
Interiér vozu úpravce přizpůsobí přáním zákazníka, ale pro tento ukázkový exemplář zvolil žluté provedení kombinované s bílou a černou barvou. Na sedadlech, stropnici, volantu a hranách pádel řazení pod volantem se objevuje trikolora italské vlajky.