Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati Quattroporte Automatic na českém trhu, cena stejná jako pro DuoSelect

Ondřej Láník
Diskuze (3)
Oficiální importér automobilů Maserati, společnost HP-Exklusiv s.r.o., uvedl na český trh komfortnější verzi Maserati Quattroporte.

Místo automatizované převodovky se o zpřevodování točivého momentu vidlicového osmiválce 4,2 l stará jedna z nejlepších současných šestistupňových automatických převodovek z dílen ZF z řady 6HP.

Elektrohydraulicky ovládané šestistupňové převodovce Maserati DuoSelect (MDS) nyní sekunduje i nová šestistupňová automatická převodovka ZF 6HP. Zatímco převodovka DuoSelect vyžaduje i v automatickém režimu značnou pozornost řidiče, automat bude možné používat klasickým komfortním způsobem.

Model, který se poprvé představil v lednu v Detroitu, je v prodeji za stejnou cenu jako verze DuoSelect, tedy za 96.760 Euro bez DPH, což v konečném efektu znamená sumu kolem 3,25 milionu Kč, dle denního směnného kurzu.

Zásadní novinkou je změna uspořádání hnacího ústrojí. Místo uspořádání Transaxle s převodovkou u zadní nápravy, je nový automat s hydrodynamickým měničem ZF umístěn vpředu za podélně uloženým motorem. S novou převodovkou se změnilo i rozložení hmotnosti. Na přední nápravě zůstalo 49 procent hmotnosti, na zadní potom 51 procent, což je stále nejlepší rozložení hmotnosti, jaké lze v luxusním segmentu získat. Maserati Quattroporte DuoSelect se chlubí rozložením 47 %:53 %.

Dynamika je s klasickým samočinným ústrojím jen o málo horší než s čistě mechanickým elektrohydraulickým ústrojím. Automatic zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,6 s (MDS 5,2 s), nejvyšší rychlost činí 267 km/h (MDS 275 km/h), je o 20 kg těžší (1990 kg místo 1970 kg). Motor pro Automatic má upravenou charakteristiku, když z objemu 4244 cm3 získává Maserati 295 kW při 7000 ot./min a 460 Nm při 4250 ot./min (MDS 451 Nm při 4500 ot./min). Kombinovaná spotřeba klesla na 14,7 l/100 km (MDS 15,8 l/100 km).

Ondřej Láník
Diskuze (3)
19. 3. 2007 00:35
Re: Go Maserati Go!
Naprosty souhlas. Jenom bych prece jen v Quattroporte uvital V12 ze Scaglietti... Slusel by mu a tabukovi kovbojove by pak nemeli ani ty jejich kvazi argumenty :-! PS: V soucastnosti (predevsim co se tyce technologii a vyroby) je spojeni Ferrari-Maserati spis v linii rosicovske nez bratrske, ale souhlasim, ze si Maserati postupne ziskava vetsi sex-appeal, nez jeho ruda "maminka" ;-)