Maserati Quattroporte Automatic na českém trhu, cena stejná jako pro DuoSelect
Místo automatizované převodovky se o zpřevodování točivého momentu vidlicového osmiválce 4,2 l stará jedna z nejlepších současných šestistupňových automatických převodovek z dílen ZF z řady 6HP.
Elektrohydraulicky ovládané šestistupňové převodovce Maserati DuoSelect (MDS) nyní sekunduje i nová šestistupňová automatická převodovka ZF 6HP. Zatímco převodovka DuoSelect vyžaduje i v automatickém režimu značnou pozornost řidiče, automat bude možné používat klasickým komfortním způsobem.
Model, který se poprvé představil v lednu v Detroitu, je v prodeji za stejnou cenu jako verze DuoSelect, tedy za 96.760 Euro bez DPH, což v konečném efektu znamená sumu kolem 3,25 milionu Kč, dle denního směnného kurzu.
Zásadní novinkou je změna uspořádání hnacího ústrojí. Místo uspořádání Transaxle s převodovkou u zadní nápravy, je nový automat s hydrodynamickým měničem ZF umístěn vpředu za podélně uloženým motorem. S novou převodovkou se změnilo i rozložení hmotnosti. Na přední nápravě zůstalo 49 procent hmotnosti, na zadní potom 51 procent, což je stále nejlepší rozložení hmotnosti, jaké lze v luxusním segmentu získat. Maserati Quattroporte DuoSelect se chlubí rozložením 47 %:53 %.
Dynamika je s klasickým samočinným ústrojím jen o málo horší než s čistě mechanickým elektrohydraulickým ústrojím. Automatic zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,6 s (MDS 5,2 s), nejvyšší rychlost činí 267 km/h (MDS 275 km/h), je o 20 kg těžší (1990 kg místo 1970 kg). Motor pro Automatic má upravenou charakteristiku, když z objemu 4244 cm3 získává Maserati 295 kW při 7000 ot./min a 460 Nm při 4250 ot./min (MDS 451 Nm při 4500 ot./min). Kombinovaná spotřeba klesla na 14,7 l/100 km (MDS 15,8 l/100 km).