Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati Quattroporte Diesel zná svou cenu (aktualizováno)

Jan Mička Jan Mička 31. 10. 2013
17
Maserati Quattroporte dostalo poprvé v historii naftový motor. Nejlevnější a nejefektivnější varianta již zná svou základní cenu.

Aktualizováno 31.10.2013: Vzhledem k oficiálnímu uvedení Maserati Quattroporte Diesel do prodeje jsme zjišťovali podrobnosti o české ceně. Uvedená částka 106.365 euro platí stále, koncovému zákazníkovi v České republice bude cena v korunách vypočítána podle aktuálního kurzu. Rozhodujícím faktorem je postavení koruny vůči euru v měsíci dodání. K dnešnímu dni tedy cena naftového Quattroporte činí 2.738.367 Kč.

Pravověrní fanoušci značky to sice neslyší rádi, ale i Maserati podlehlo tlaku stále se zpřísňujících emisních norem a dodává naftový agregát také pro vlajkovou loď Quattroporte. V rámci automobilky je v tomto ohledu průkopníkem nejnovější model Ghibli, jehož agregát si „čtyřdvířko“ vypůjčilo.

Jednotka pochází z dílen VM Motori a je zcela srovnatelná s prémiovou konkurencí. Šestiválec má objem 2987 kubických centimetrů a poskytuje výkon 202 kW. Točivý moment 600 N.m je dostupný v rozmezí od 2000 do 2600 otáček za minutu a putuje na zadní kola skrze automatickou osmistupňovou převodovku. Na jízdní dynamiku si přitom rozhodně nebudete stěžovat. Zrychlení z 0-100 km/h zabere 6,4 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Díky průměrné spotřebě 6,2 l/100 km a sedmdesátilitrové palivové nádrži urazíte na jedno natankování víc jak 1100 kilometrů.

Komu by se tyto hodnoty zdály příliš vysoké, může sáhnout po umírněnější naftové verzi. Ta má výkon 184 kW a ve zrychlení na stovku je o 0,4 sekundy pomalejší. O 10 km/h se také snížila maximální rychlost, i tak ale naftové Quattroporte zůstává velmi dynamickým vozem. Tato verze je však dostupná pouze pro italský trh.

Základní cena naftového Maserati Quattroporte byla stanovena na 106.365 euro (asi 2,72 milionu korun). Standardní výbava přitom není nikterak chudá. Bez příplatku dostanete elektricky vyhřívaná přední sedadla, multimediální systém s navigací a dotykovým displejem o úhlopříčce 8,4 palce, bi-xenonové adaptivní světlomety, automatickou klimatizaci či 19“ litá kola. Existují však široké možnosti rozšíření například o čalounění Alcantarou, čtyřzónovou klimatizaci, prémiové audio či kola o průměru až 21“.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - faubléé
Tak
| 5. 2. 2014
Italové naštěstí nejsou takoví stupidi jako skopčáci ;-)
Avatar - xjara
Srovnatelne s premiovou konkurenci?
| 31. 10. 2013
Vzhledem k tomu, ze do sportovniho auta nepatri nafta je to vlastne jedno. U MB to chapou moc dobre a jak prohlasil sef divize AMG pujdou radsi cestou hybridu nez aby se snizili k nafte.
Srovnatelne s premiovou konkurenci?
| 31. 10. 2013
No tech dieselovych 200kW moc srovnatelnych neni. Na luxusni tridu a specialne se sportovnimi ambicemi jake chce mit Maserati je dnes uz tech 200kW docela slabych. Nemecka sportovni konkurence at uz BMW nebo Audi dava do svych modelu motory s vykonem kolem 280kW coz je docela propastny rozdil nejakych 40%!!! To neni zrovna zanedbatelne. Srovnatelny je pouze Mercedes S, ktery si na sport moc nehraje a u ktereho asi neni nabidka motoru konecna s ohledem na nedavne uvedeni na trh.
Avatar - cri-cri
Tak
| 31. 10. 2013
no a proc né, slapaci porsche tu uz je [odkaz] a vyz jak je cool a eko :-)
Avatar - JDM
Tak
| 16. 10. 2013
1.6 R4 s jedním turbem a váhou do 1t .....

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku