Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati v Ženevě 2005

Spyder GranSport
Spyder GranSport
Birdcage 75th
Birdcage 75th
12 Fotogalerie
Soudě podle optimismu, zažila většina italských exkluzivních maloproducentů skvělý rok.

Birdcage 75th – klec na emoce

Při příležitosti 90. výročí založení se Maserati pochlubilo zejména nadprůměrnými úspěchy důležitého sedanu Quattroporte, který sbírá jedno ocenění za druhým a postaral se na některých trzích o zvýšení prodejů v řádech desítek, v ojedinělém případě i stovek (492) procent. Pouhých 7 měsíců od tržního debutu také vykazuje slušné prodejní úspěchy zostřená verze Coupé, pojmenovaná GranSport a vedená jako samostatný model. Po přestavbě továrny v Modeně Quattroporte připadla celá výrobní linka, zatímco o druhou se dělí zbývající tři sériové modely – Spyder, Coupé a GranSport. Pro opravdu puristické zájemce je stále k dispozici i extrémní supersport MC12, blízký příbuzný Enza Ferrari. Kulaté narozeniny zase připomíná exkluzivní výroční Spyder 90th Anniversary, vyrobený v 90 exemplářích pro USA a ve stejném počtu pro ostatní trhy.

Birdcage 75th

Jako skoro vše, co se týká legendárního trojzubce, je i samotný název součástí tradic a reminiscencí, v tomto případě na slavný závodní model Birdcage Tipo 63. Na podvozkových skupinách vrcholného MC12 vznikla patrně nejkrásnější kreace letošního ženevského autosalonu, stvořená z extrémního minima karbonových karosářských dílů. Při nastupování se totiž kromě celé kabiny odklápí na mechanických vzpěrách i kompletní příď a odhaluje pohled na technokratickou nádheru karbonovo-aluminiového rámu se závodními závěsy kol push-rod. Celé zjevení je uváděno do pohybu šestilitrovým dvanáctiválcem Maserati s udávaným výkonem „více než 700 koní“ a bržděno 380/335 mm velkými kotouči s šesti-/čtyřpístkovými třmeny. Pokud si u některého letošního konceptu přejeme zahájení byť kusové výroby, je to právě tenhle.