
Maserati ve Frankfurtu: Kubang vstává z mrtvých
Zatímco v Detroitu se v roce 2003 ukázala pouze studie, i přes nadšené ohlasy se zdál šéfům automobilky terén, tehdy ještě neprošlapaný terénním porschem, příliš málo zmapovaný a projekt v pokročilé fázi vývoje nakonec stopli. Dnes se situace změnila – po akvizici Chrysleru se nabídla možnost ušetřit za vývoj techniky a prodeje luxusních SUV stále strmě rostou. Takže se velký Sergio rozhodl vylepšit tolik potřebné zisky a nechal ohlásit sériovou výrobu na rok 2013.
Velké luxusní SUV Kubang se odrazilo od stejnojmenného předchůdce a opět míří především do USA, zásadně ale změnilo tvarování přídě i zádě. Maska ani zadní světlomety nikoho nenechají na pochybách, jakáže značka tohle auto vyrobila, naopak světlomety jsou zcela originální a vypadají mnohem dynamičtěji, než ty na prvním kubangu.
O pohonu prý zatím není definitivně rozhodnuto, ale je pravděpodobné, že jej dostane na starosti, jako v ostatních maserati, osmiválec 4,7 l od Ferrari. Diesel je snad ještě pořád v Modeně považován za nepřístojnost, ovšem to jsme si o Porsche Cayenne zpočátku mysleli také, takže uvidíme.
Stokrát osvědčený model, tedy krátkodobá účelová spolupráce automobilky s módní značkou, přichází na scénu znovu – ostatně v nedávné minulosti to bylo jak u Maserati, tak u Lancie mnohokrát to jediné opravdu nové, co bylo v dlouhých mezičasech při čekání na opravdové novinky na jejich autosalonových stáncích k vidění.
Tentokrát se Maserati domluvilo se značkou Fendi a společně vyzdobili standardní GranCabrio (4,7 l, 323 kW, 490 Nm, 283 km/h, šestistupňová automatika) exkluzivním třívrstvým lakem Grigio Fiamma Fendi, kombinující tmavou šeď se zlatou barvou a hnědým koženým čalouněním. Součástí je i sada značkových kufrů Fendi a krycí plachta na auto s logem společnosti. Maserati GranCabrio Fendi tedy potěší sběratele, mistrům volantu moc nového nepřinese.