Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati vyvíjí simulaci sportovního zvuku pro vznětové motory

David Bureš
Diskuze (33)
Maserati vyvíjí simulaci zvuku pro vznětové Dieselový agregát mají v budoucnu použít dva modely Maserati – SUV Kubang a malý sedan.

Maserati chce v budoucnu nalákat nové zákazníky na vznětové motory, automobilka však zároveň ví, že nenabídnou takový zvuk jako ty benzinové. Řešením má být systém, který by simuloval zvuk motoru.

Vznětový agregát by pak posádce auta zněl sportovněji. Samo Maserati ví, že zákazníci od jeho automobilů očekávají sportovní zvuk, který turbodiesely nenabízejí.

Systém Maserati bude s největší pravděpodobností velice podobný systému Active Sound Design, který používá aktuální BMW M5. Mnichovský Active Sound Design prostřednictvím audia reprodukuje zvuk osmiválce. Řídící jednotka motoru přitom zpracovává digitální signál a pro namíchání toho nejlepšího zvuku se řídí podle zapalování v jednotlivých válcích, otáček motoru, rychlosti vozu a také zvuku výfuku.

Výsledkem je iluze dokonalého zvukového projevu, která je navíc v interiéru M5 prostorově reprodukována tak, aby si ji co nejlépe vychutnal každý z cestujících.

Zatím není jasné, jaký typ zvuku by systém od Maserati nabízel. V současnosti je systém ve fázi prototypu.

Vznětové motory se mají v budoucnu objevit ve dvou modelech Maserati. Tím prvním bude sedan menší než dnešní Quattroporte, tím druhým pak SUV Kubang.

Podle dřívějších zpráv Maserati použije vznětovou třílitrovou V6 z dílny VM Motori. Dieselová Maserati mají být primárně určena pro evropské trhy, kde je tento druh agregátů v oblibě.

David Bureš
Diskuze (33)
2. 6. 2012 15:30
Chce to víc simulací,
já bych třeba bral u moderních motorů simulaci reakce na plyn jako měly staré karburátorové motory nebo první vstřikovačky. Prostě uberu plyn, motor okamžitě prudce sníží otáčky. U dnešních motorů už ani nejde prošlápnout plyn při řazení dolu když se chce člověk trochu projet. Samozřejmě uznávám, že s takto nastaveným spalováním se občas nespálí benzín úplně dokonale což zase nemají moc rády katalyzátory ani ekoteroristé...
1. 6. 2012 14:42
Re: Používá i Audi nebo BMW
Já znám od té firmy motor 2,8 CRD, který se dává do Jeepů a ten tak třepe celým autem, že v Quattroporte by to bylo totální znemožnění celého auta...
Avatar - Ada je zase tady
1. 6. 2012 09:05
Re: Dobrý nápad
Ja zadne rendlikomplexy nemamm, naopak. Komplexy mate vy, kteri na mne tak reagujete >:D
1. 6. 2012 08:59
HTP
Nebojim se, že by se to neuchytilo. Když jsem to prvně četl u M5, docela mě to rozesmálo. Ale lhát si do vlastní kapsy je dnes moderní. Koupim naftu, ale budu za kinga se zvukem osmiválce. Proč ne. Časem to zdomácní i u těch nejlevnějších modelů, protože to nebude výrobně drahé a k tříválci si budem kupovat i lepší zvuk (nejlépe za příplatek). Už se těším na další sportovní verzi ŠF Monte Carlo !!! To bude panečku odvaz :-) .... A to je jen začátek..
1. 6. 2012 08:53
Zase nějaká imitace...
Zase se za cenu velkých vývojových nákladů vymýšlí elektronika na něco, co příroda umí sama (stačí zapálit ve válci benzín). A jestli to bude slyšet jenom uvnitř, tak to pro hodně zákazníků nemá smysl - potřebují, aby ten zvuk rozvibroval sousedům skla v oknech a oni se šli závistivě podívat... To si majitel může pouštět CD s tím zvukem doma, a nemusí ani nikam jezdit. Když už nemá na benzín...