Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maskované Mercedesy v Praze: Víme, co jsou zač

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 4. 5. 2012 • 15:48
20
4
Zobrazit náhledy (20)
Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A
Zamaskované modely vídáme na fotkách z okruhů či polárních oblastí - co ale dělají v Česku?

Několik našich čtenářů nám do redakce poslalo zajímavé obrázky zamaskovaného Mercedesu třídy A. Podobně zamaskované modely nejsou v Praze ničím ojedinělým, stuttgartští zde prostřednictvím společnosti MBtech testují řadu nových vozidel.

Proč však tato auta jezdí maskována v provozu i dlouho poté, co byla jejich podoba odhalena na autosalonu, v tomto případě ženevském? V době poštovních holubů by asi bylo možné, že se ten nesoucí zprávu o možnosti odmaskování ztratil, avšak v tomto případě nejde o komunikaci. Že by nějaká smlouva?

Jak asi tušíte, důvod je mnohem jednodušší: plastové kamufláže nejdou sundat, protože jsou ke karoserii přinýtovány. Testovací program pro jedno auto trvá půl roku, ale klidně třeba rok, a je nutné jej dojezdit s tím stejným vozem, s jakým se test započal. I když je tak v průběhu testování vůz oficiálně představen, kamufláže zůstávají. Změní se však chování posádek, které stojící auta již nemusí přikrývat plachtou.

Velký problém je například při kolizi na dálnici a zničení vozu týden před koncem testu: to pak škoda šplhá hodně vysoko. Vůz je totiž doslova prošpikován senzory a měřicí aparaturou, sledují se různé tlaky či teploty a z nich se následně vyhodnocují výsledky. Řidiči testují například start-stop systémy (jejichž vývoj jde neustále kupředu), programy řídících jednotek, činnost filtru pevných částic, konstrukční změny v motorech...je toho opravdu mnoho.

V Praze je v létě možno potkat podobných testovacích vozů MBtechu celou řadu, své úkoly mohou plnit klidně dvě desítky aut, která se průběžně co týden mění. V zimě se však těžiště testů přesouvá do Finska a proto se počet vozidel snižuje na několik málo kusů, které si zde dojezdí své programy. Když už je řeč o programech: ty mají vozy přesně rozděleny a zatímco jeden jezdí třeba jen ve městě (řidiči mají přesně danou trasu dle výškového profilu a očekávaného provozu, navíc jsou omezeni na maximální rychlost 60 km/h), jiní pravidelně střídají město s dálnicí a třetí například z dálnice nesjedou prakticky vůbec. Kromě Prahy jezdí testované Mercedesy například v Plzni a okolí a vyrážejí (přirozeně) i na německé dálnice.


Témata
6. 5. 2012 20:27
Mercedesy
Vídám je hodně často a zdaleko to nejsou jen představené modely. Jezdí často Křivoklátské lesy a chlapíci i s doprovodem staví na jedné místní benzínce (a že jich tu moc neni).
6. 5. 2012 10:32
Re: A čo potom?
Kdyby jsi jen tušil, kolik každá automobilka šrotuje nových aut........, tak by jsi po tomhle olítaným šrotu s milionem kilometrů ani nevzdychl.
5. 5. 2012 01:23
Re: A čo potom?
Do prodeje to určitě nepůjde. Auto se rozebere a projde řadou testů a zkoušek. Pak se díly uloží.
Avatar - pumpkin
4. 5. 2012 23:11
A čo potom?
Ďakujem za objasnenie, len by ma zaujímalo, čo sa potom robí s takýmito autami. Rovno do šrotu?
Viem že je to nereálne, ale predstava že na niečo podobné narazíte v bazáre a za super výhodnú cenu sa mi páči.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku