Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maxus D60 je další čínská novinka. Konkurence pro Kodiaq se inspirovala Teslou, má však čtyřválec

David Bureš
Diskuze (14)

Čínská značka Maxus vznikla na základech britského LDV. Modelem D60 poprvé míří mezi crossovery.

Čínský trh je i přes aktuální problémy stále velice perspektivním odbytištěm, a tak tam neustále přibývají nové a nové modely, které chtějí v nejlidnatější zemi zaujmout. Mezi letošní novinky patří i crossover D60 značky Maxus, která se až donedávna orientovala výhradně na užitková vozidla. Dnes však rozšiřuje i nabídku svých osobních aut.

Letos představená Maxus D60 je crossover, který velikostně odpovídá automobilům typu Hyundai Santa Fe nebo Škoda Kodiaq. Dlouhý je 4.720 mm, široký 1.860 mm a vysoký 1.736 mm, rozvor činí 2.760 mm.

Design je dalším důkazem, že čínské automobilky už umějí postavit originálně se tvářící auto. Příď s úzkými světlomety a obrovskou maskou chladiče je hodně výrazná, originálním prvkem je i napojení střešních ližin na orámování bočního prosklení.

Interiér se pak nepochybně inspiroval vozy Tesla. Středobodem je vertikálně orientovaná dotyková obrazovka s úhlopříčkou 14 palců, která zabírá vlastně celý středový panel. Nechybí ani digitální přístrojový štít s 12,3“ displejem, další to oblíbený detail aut čínských značek.

Interiér je až sedmimístný, zákazníci mohou vybírat z různých konfigurací sedaček. K dispozici jsou buď dvě řady sedaček, nebo tři. V druhém případě je možné si vybrat mezi šestimístným a sedmimístným provedením – prostřední řada má buď dvě oddělená sedadla nebo třímístnou lavici.

Nabídka motorů se v tuto chvíli omezuje na zážehovou patnáctistovku, která je naladěna na 124 kW a 250 N.m. Kombinována je buď s šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, ve všech případech jsou poháněná přední kola. Do budoucna se však počítá i s hybridem využívajícím benzinovou třináctistovku.

Základ vůz sdílí s modely  Roewe RX5 a MG GS, které stejně jako značka Maxus patří do čínského koncernu SAIC. Platforma však potřeby D60 byla modifikována a zesílena, hlavně v oblasti zadního nezávislého zavěšení.

Maxus D60 se na čínském trhu začne prodávat na konci července. Do budoucna se počítá i s jeho vývozem do dalších zemí, značka Maxus je například přítomna na australském trhu nebo ve vybraných zemích Afriky. Naopak vstup do Evropy byl prozatím odsunut.

Značka Maxus vznikla na základech britského výrobce LDV. Když v roce 2009 vyhlásil bankrot, zbytky podniku koupila čínská automobilka SAIC. Ta obnovila výrobu, vozidla však nově prodávala pod značkou Maxus – toto označení nesla jedna z dodávek LDV. Zpočátku se orientovala na užitková vozidla jako původní LDV, v posledních letech však expanduje také v oblasti osobních vozů. Nabízí velké SUV D90 nebo MPV G20.

David Bureš
Diskuze (14)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
17. 7. 2019 20:16
Re: Tohle čeká naši současnou mládež,
Cože??

Nafta JE vlastně 3x dotovaná = tohle si myslel? :-!

Tabák a líh = naopak = veledůsledně podojený :D
Avatar - KANKUNEN
17. 7. 2019 17:17
Re: Tohle čeká naši současnou mládež,
4x, začal sis sám
Avatar - Hammunasakra
17. 7. 2019 15:27
Re: Tohle čeká naši současnou mládež,
Co to?? :-)

Daň z kila tabáku je asi 2 a půl tisíce korun = u lihu 32 tisíc = za jedno cigáro bude brzy 3 koruny ;-)

https://domaci.ihned.cz/…-az-o-13-procent
Avatar - KANKUNEN
17. 7. 2019 15:08
Re: Tohle čeká naši současnou mládež,
Nejvíce se stejně dotují cigára a chlast.
Avatar - Hammunasakra
17. 7. 2019 13:55
Re: Tohle čeká naši současnou mládež,
Tak Kuba je po 60 letech socialismu = ekonomicky totálně v pr.deli. Dřív sme je dotovali my státy sovětskýho východoevropskýho bloku, pak Venezuela která je aktuálně snad i trumfla https://www.bloomberg.com/…in-gold-reserves teď holt nikdo = číňan nedotuje ale půjčuje a pak přebírá = takovej BRUTAL státní lichvář = dělá to ve spoustě africkejch zemí https://www.lidovky.cz/…ln_zahranici_mha nebo zrovna v tý Venezuele

Ale Kuba je daleko a až tak mě nezajímá = nechci to tady! Gigantickej ekonomickej propad sme si už zažili = věděl a kritizoval to dokonce i blb v čele státu = shodou okolností přesně před 30ti lety https://www.irozhlas.cz/…e_1907170622_dbr

Nemyslim teď to jak žvatlal blbosti = ale že správně kritizoval = kam to komunisti v reálu dovedli. Smutný že levicoví fanatici = to co i on věděl a chápal = dneska už zase popíraj :D :-!

Náš zahraniční obchod má s číňanem mínus asi 2 biliony = to skoro nepokrejou všechny plusy ze zbytku světa = takže Čína = fakt NE :no: :-|