Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 3: Sedan se představil v L.A., hatchback uvidíme zanedlouho v Boloni

21. 11. 2008 • 23:21
39
39
Zobrazit náhledy (39)
Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3
Druhá generace Mazdy3 se oficiálně představila na autosalonu v Los Angeles. Novinka jde ve stopách většího modelu Mazda6 a má navázat na úspěchy předchozí generace. Evropská verze se představí v prosinci na autosalonu v Boloni.

První generace modelu Mazda3 dosáhla za pět let 1,8 milionu vyrobených kusů. Převedeno do relativních čísel – každá třetí Mazda prodaná v tomto období byla právě Mazda3. Cílem konstruktérů není nic jiného než tento úspěšný model překonat a posunout filozofii zoom-zoom dále kupředu. Návrh nové generace probíhal ve spolupráci vývojových oddělení všech tří hlavní trhů – Japonska, USA a Evropy.

V interiéru je patrná podoba s dalšími novými modely Mazdy a důraz na sportovní styl. Vnější design přichází s více agresivním vzhledem, který připomíná aktuální generaci Mazda6 a také se inspiruje RX-8. I přes zdánlivě větší masku chladiče jsou vstupní otvory pro vzduch o 20 % menší. Tato změna spolu s další optimalizací jednotlivých částí přinesla snížení součinitele aerodynamického odporu na hodnotu 0,29. Pozornost konstruktérů se soustředila také na zlepšení podvozku.

Pro americký trh jsou určeny dva benzinové motory. Základem bude celohliníkový 2,0 MZR o výkonu 109 kW při 6500 ot./min. Jeho maximum točivého momentu je 183 Nm při 4300 ot./min. Druhou možností je příbuzný motor 2,5 MZR, původem z Mazdy6. Ten má nejvyšší výkon 124 kW při 6500 ot./min a maximum točivého momentu 228 Nm při 4000 ot./min.

Oba motory mají rozvod DOHC se čtyřmi ventily na válec a elektronicky ovládanou škrtící klapku. Pro slabší motor bude standardem pětistupňová, pro silnější šestistupňová manuální převodovka. Alternativou v obou případech bude pětistupňový automat Sport-AT.

Nabídka motorů pro Evropu bude odlišná – převažovat budou menší motory a objeví se také turbodiesely o objemu 2,0 a 2,2 litru. Evropská verze Mazdy3, včetně karoserie hatchback se představí 2. prosince na autosalonu v italské Boloni.

Související články

Témata
25. 11. 2008 20:47
Re: Dizajn
teda to je cint roku >:D >:D >:D >:D >:D
Renault nema mezigeneracni progres? >:D >:D >:D >:D
podivej se na vsechny modely megane a pak treba prehodnot to co si tu napsal
Avatar - majki
25. 11. 2008 12:47
Vime prvni - hatchback
[odkaz]

Je to proste nadhera ten hatchback!!!!! :yes: :yes: :yes:
23. 11. 2008 23:19
hmmm...
škoda, ten předek alá "roztlemený ksicht" je zoufalý, tím ten auťák zbytečně "zabili", skoro jako volvo ten malý model 30 (???) vykrojenými třetími dveřmi.
21. 11. 2008 23:57
Re: NEBE A DUDY
Musim souhlasit, ze v evrope obzvlaste u vyssich tridy je spousta klientu kteri chteji mit pocit, ze jim auto vykompenzuje image jednotlivych nedostatku kupujicich jako vysku, vahu,padani vlasu, svaly a impotenci...etc. Mne se take libi kdyz auto ma jisty styl, robustnost a silu. Nadruhou stranu nechci aby kricelo do ulice podivejte se vsichni jaky jsem maser a zelinar nesouci melouny.
21. 11. 2008 23:18
Re: zufalo skarede
Co se tyce sedanu, nemyslim si ze kazdy trh je tak zatizeny na teoretickou prakticnost jako je ten nas. Jsou trhy kde neco jineho nez sedan trh ani moc nechce. Osobne davam mazde velke plus za to, ze v dobe kdy se v nizzsi stredni delaji sedany zpravidla jenom nasazenim zadku na hatch, udela plnohodnotni sedan. Proporcne se to neda vubec srovnavat s auty jako jetta, megane, focus atd kde verze sedan jakoby byla jenom stvorena jako nutne zlo z duvodu pokryti trhu. A stavajici generace je taky sedan a nemyslim si ze by to zakaznici vnimali jako problem.

A tu tlamu vnimam jako prebrani designovych elementu z ruznych studii, ktere mazda predstavila. Nazivo si myslim ze to bude velice pohledne auto, i kdyz vizualne mi tam, aspon z fotek, docela chybi nejaky otvor v miste loga na kapote...
Články odjinud