Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 6 Wagon vs. Ford Mondeo, Hyundai i40, Opel Insignia, Renault Laguna a Toyota Avensis

Auto Tip Klassik
Diskuze (94)
Hodina pravdy udeřila pro novou Mazdu 6 Wagon: k srovnávacímu testu ji vyzvalo hned pět velkých konkurentů poháněných čtyřválcovými turbodiesely.

V dnešní ekonomicky a ekologicky sešněrované době úspor vyrobit štíhlé, elegantní, a zároveň sportovně střižené auto? Klobouk dolů! Za Mazdou 6 však nestojí jenom sprška marketingových frází, ale inteligentní technika nového komplexního plánu Skyactiv.

Ten zahrnuje jak pohonné řetězce (motory + převodovky), tak podvozkovou část, aerodynamiku a celkové odlehčení konstrukce. Motory nové generace pak pracují s kompresními poměry rekordními pro benzin i diesel - 14,0 : 1.

Jasná zpráva: soubor opatření funguje, navíc nejlépe ze všech. Nová „šestka“ nasadila takovou dietu, že je se svými 1490 kilogramy o 240 kilogramů lehčí než srovnatelná insignia! To se samozřejmě musí projevit jízdou, která je v reálu opravdu lehkonohá, samozřejmá a suverénní, stejně jako 2,2litrový turbodiesel. Jeho 110 kilowattů stačí na razantní dynamiku ruku v ruce s úsporností a kultivovaností.

Srovnávaná konkurence by se měla mít na pozoru tím spíše, když nejde o žádné nováčky, ale vesměs faceliftované bardy. Nejnovější akvizicí z pětice soupeřů je Hyundai i40, s nímž jsme poprvé jezdili před nějakým rokem a půl. Všechna kombi v testu pohání ideální motor: čtyřválcový turbodiesel

o objemu plus (mazda a toyota: 2,2 litru) minus (hyundai: 1,7 l) dva litry, z nichž papírově nejvýkonnější pohon vrní pod kapotou Opelu Insignia: 118 kW. Jestli to ale bude stačit na mazdu, ukáže až zevrubné měření.

Toyota Avensis Combi 2.2 D-4D

Před necelým rokem modernizovaný avensis prokoukl novou maskou a denními diodami, stále však jde o šedou myš střední třídy. Pro někoho ale může být nenápadnost výhodou stejně jako nestárnoucí a přehledná přístrojová deska nebo uživatelsky příjemný interiér. Avensis je prostě auto do nepohody: praktické, prostorné, s použitelným zavazadelníkem o objemu 543-1690 l a nosností 580 kg.

ford hyundai mazda opel renault toyota testy autotip ford hyundai mazda opel renault toyota testy autotip

Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi

Přestože aktuální generace laguny je tu s námi už od roku 2007 (facelift 2010), stále se na šarmantní tvary dá bez problémů dívat. Sportovně-elegantním liniím však padl za oběť zavazadelník: 508 l v základní konfi guraci není nic moc, stejně jako užitečná hmotnost 507 kg nebo 1593 litrů vzniklých po sklopení zadních opěradel. Alespoň že se dají shodit zatažením za páčku ze zavazadelníku.

ford hyundai mazda opel renault toyota testy autotip ford hyundai mazda opel renault toyota testy autotip


Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI

Délka 4,91 metru by stačila i ve vyšší střední třídě, vždyť insignia je o 14 centimetrů delší než Hyundai i40! Impozantní kombi reprezentuje, obří karoserii ale designéři doslova prohospodařili - kabina působí až klaustrofobicky, zejména vzadu není místa nazbyt a instalace dětské sedačky je zkouškou nervů. Nepraktický zavazadelník s objemem 540-1530 l pak doplácí na zkosenou záď.

ford hyundai mazda opel renault toyota testy autotip ford hyundai mazda opel renault toyota testy autotip


Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi

Novou generaci mondea už Ford ukázal, s jeho uvedením na evropský trh ale bude muset rok počkat - kvůli přesunu výroby v rámci omezování produkčních kapacit. Bezmála šestileté konstrukční stáří však nebrání úspěchu, nadčasovost platformy udržuje mondeo ve špičkové kondici. Místa uvnitř kabiny skýtá jako žádný jiný testovaný automobil, uveze 648 kg nákladu a kufr spolkne 549-1745 litrů.

ford hyundai mazda opel renault toyota testy autotip ford hyundai mazda opel renault toyota testy autotip


Hyundai i40 Kombi 1.7 CRDi

Na zteč evropského trhu nasadil Hyundai silné zbraně a model i40 patří mezi elitní arzenál. Na první pohled zaujme velmi moderním stylingem, kde ani dynamická linie svažující se střechy příliš nehází klacky pod nohy zavazadelníku – naložíte do něj 553- -1719 litrů. Ovšem pozor při vršení nákladu, „í-čtyřicítka“ uveze jen 518 kilogramů. Líbí se nám moderní interiér s vyhřívaným volantem.

ford hyundai mazda opel renault toyota testy autotip ford hyundai mazda opel renault toyota testy autotip


Mazda 6 Wagon 2.2 D

Zatímco minulá generace „šestky“ se (kdoví proč) netěšila nijak závratnému zájmu zákazníků, v případě novinky tomu bude zcela jinak. Za muskulaturním kombi se musí každý otočit a designem to jen začíná. Zavazadelník sice kapacitou 522 litrů patří k těm menším, praktický systém sedadel Karakuri však zvýší kapacitu na 1664 l – stačí zatáhnout za páčku v kufru a máte rovnou plochu.

ford hyundai mazda opel renault toyota testy autotip ford hyundai mazda opel renault toyota testy autotip

Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot, porovnání výbav a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 3/13, který je právě k dostání na stáncích.

Auto Tip Klassik
Diskuze (94)
11. 2. 2013 10:27
cely clanok
Keby niekto chcel celý článok:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
8. 2. 2013 13:07
Re: VÝBORNÁ ZPRÁVA
Ale v tom casopise je i srovnavaci test Passat vs Octavia III. A na nem je presne videt jak to testujou:
Mazda 6 dostala 13 bodu (max 20) za prostor vzadu (zavazadelnik se hodnoti zvlast), pritom rozmery vzadu podle obrazku co tam maji, jsou 970mm mista pro hlavu, 520mm delka sedaku, 665mm vyska sedaku, 665-935mm mista pro sezeni (podle pozice predniho sedadla), 335mm vyska sedaku na urovni podlahy.
A Passat dostal az 17 bodu pri rozmerech 930mm, 500mm, 630mm, 630-890mm, 340mm, takze ve vsem (krome vysky sedaku) je horsi. Jak mohl dost vic bodu?
I OIII dostal vic bodu - 14 pri rozmerech 920, 440, 650, 580-820.
I to vychvalene Mondeo dostalo jen 15 bodu za rozmery 965mm, 490mm, 620mm, 665-920mm, 360mm.
Jo jeste je tam rozmer - mereno pri prostoru pro nohy ve predu 1m (asi kdyz se nastavi sedacka v predu), kde ma M6 770, Passat 790, OIII 760, Mondeo 790), tu ma M6 min nez Passat ale to urcite neznamena rozdil 4 bodu a Mondeo to ma stejne, takze kdyz Passat dostal 17, Mondeo pak melo mit 20.
Taky zajimave jsou body za pohotovostni hmotnost (max 10), kde vime jak vsichni chvali M6 jak schudla a dostala plnych 8 bodu, Passat taky 8, OIII 9.

Toto mi fakt hlava nebere, aneb rozkal znel jasne: Muz s brasnou nesmi projet ;-)

P.S. Koukam ze body jsou trochu jinak (cesky Auto-tip) nez jak uvedl Horst Fuchs:
1. M6 517 (pomer cena/vykon = 2.)
2. i40 484 (3.)
3. Mondeo 473 (6.)
4. Insignia 468 (5.)
5. Toyota 453 (4.)
6. Laguna 460 (1.)
Jsem zapomel vysledne body - OIII dostala 521, Passat 505.
Avatar - PeterLuk
7. 2. 2013 22:47
Re: VÝBORNÁ ZPRÁVA
A v teste v 4x4 magazíne a tiež v AutoBilde porazilo staré Subaru Outback nového Alltracka, Apoštola Passata. Domnievaš sa že je Outback nový model? Passat je, ajkeď je to popravde len nová verzia faceliftu ale vylepšiť ho mohli. Bravo nový Apoštol, bravo Subaru. :yes:
Avatar - PeterLuk
7. 2. 2013 22:30
Re: i40
Ale čo ak volil Schwarzenberga?
Avatar - PeterLuk
7. 2. 2013 21:33
Re: VÝBORNÁ ZPRÁVA
Toto nieje jediný test. Zato že Tiguan porazí Nivu, to ešte neznamená že všetci budeme písať že má aj lepších konkurentov a posmievať sa mu zato. CX5ka poráža apoštola Tiguana, ten je síce starý, ale apoštol by mal vyhrávať stále. Šestka je parádne auto, ajkeď má muchy patrí nepochybne k TOP v triede. O CX5ke nehovorím/nepíšem. To že Mazdu porovnali so starým Mondeom a Lagunou ešte neznamená že nerporazí aj apoštola. Aj "Královnu českých silnic, Kabaňove mistrovské dílo, sen českých řidičú". Mal by si uznať kvality nových Mázd.

Ti to v duchu vieš. Vieš že CX5 poráža Tiguany. Vieš že je to dokonalosť sama. Bojíš sa čo príde. Schovávaš sa za dokonalý Fauvé. Ale ty to vieš. A v duchu túžiš po Mazde pred domom. Keď sedíš v Mazde: V ruke držíš volant. Volant Mazdy. Zaž/vaš "Jimbo ittai", spojenie jazdca s koňom. Zvieraš volant. Túliš sa k nemu. Okamžite zabúdaš na apoštolov, na Yetiho, na Tigiho. Ak sú to apoštoli, toto je spasiteľ. Spasiteľ SUV sveta. A už je tu ďalší. Der neu Sechs Klasse. Viac ako len "Das Auto". Sen manažérov. Sen otcov rodín. Sen vodičov Volkswágenov, Škodoviek, sen miestnych diskutérov. Spovedajte sa, páč prichádza nový Spasiteľ. Nová Šestka. Už neunikneš. Či? V tvojom štýle >:D

Mal by si uznať kvality nových Mázd. Netvrdím, že sú dokonalé. Ale to že sa ti nepáčia ich ešte nemusíš odsdudzovať. BRAVO MAZDA!