Mazda 6 Wagon vs. Ford Mondeo, Hyundai i40, Opel Insignia, Renault Laguna a Toyota Avensis
V dnešní ekonomicky a ekologicky sešněrované době úspor vyrobit štíhlé, elegantní, a zároveň sportovně střižené auto? Klobouk dolů! Za Mazdou 6 však nestojí jenom sprška marketingových frází, ale inteligentní technika nového komplexního plánu Skyactiv.
Ten zahrnuje jak pohonné řetězce (motory + převodovky), tak podvozkovou část, aerodynamiku a celkové odlehčení konstrukce. Motory nové generace pak pracují s kompresními poměry rekordními pro benzin i diesel - 14,0 : 1.
Jasná zpráva: soubor opatření funguje, navíc nejlépe ze všech. Nová „šestka“ nasadila takovou dietu, že je se svými 1490 kilogramy o 240 kilogramů lehčí než srovnatelná insignia! To se samozřejmě musí projevit jízdou, která je v reálu opravdu lehkonohá, samozřejmá a suverénní, stejně jako 2,2litrový turbodiesel. Jeho 110 kilowattů stačí na razantní dynamiku ruku v ruce s úsporností a kultivovaností.
Srovnávaná konkurence by se měla mít na pozoru tím spíše, když nejde o žádné nováčky, ale vesměs faceliftované bardy. Nejnovější akvizicí z pětice soupeřů je Hyundai i40, s nímž jsme poprvé jezdili před nějakým rokem a půl. Všechna kombi v testu pohání ideální motor: čtyřválcový turbodiesel
o objemu plus (mazda a toyota: 2,2 litru) minus (hyundai: 1,7 l) dva litry, z nichž papírově nejvýkonnější pohon vrní pod kapotou Opelu Insignia: 118 kW. Jestli to ale bude stačit na mazdu, ukáže až zevrubné měření.
Toyota Avensis Combi 2.2 D-4D
Před necelým rokem modernizovaný avensis prokoukl novou maskou a denními diodami, stále však jde o šedou myš střední třídy. Pro někoho ale může být nenápadnost výhodou stejně jako nestárnoucí a přehledná přístrojová deska nebo uživatelsky příjemný interiér. Avensis je prostě auto do nepohody: praktické, prostorné, s použitelným zavazadelníkem o objemu 543-1690 l a nosností 580 kg.
ford hyundai mazda opel renault toyota testy autotip
Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi
Přestože aktuální generace laguny je tu s námi už od roku 2007 (facelift 2010), stále se na šarmantní tvary dá bez problémů dívat. Sportovně-elegantním liniím však padl za oběť zavazadelník: 508 l v základní konfi guraci není nic moc, stejně jako užitečná hmotnost 507 kg nebo 1593 litrů vzniklých po sklopení zadních opěradel. Alespoň že se dají shodit zatažením za páčku ze zavazadelníku.
ford hyundai mazda opel renault toyota testy autotip
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI
Délka 4,91 metru by stačila i ve vyšší střední třídě, vždyť insignia je o 14 centimetrů delší než Hyundai i40! Impozantní kombi reprezentuje, obří karoserii ale designéři doslova prohospodařili - kabina působí až klaustrofobicky, zejména vzadu není místa nazbyt a instalace dětské sedačky je zkouškou nervů. Nepraktický zavazadelník s objemem 540-1530 l pak doplácí na zkosenou záď.
ford hyundai mazda opel renault toyota testy autotip
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi
Novou generaci mondea už Ford ukázal, s jeho uvedením na evropský trh ale bude muset rok počkat - kvůli přesunu výroby v rámci omezování produkčních kapacit. Bezmála šestileté konstrukční stáří však nebrání úspěchu, nadčasovost platformy udržuje mondeo ve špičkové kondici. Místa uvnitř kabiny skýtá jako žádný jiný testovaný automobil, uveze 648 kg nákladu a kufr spolkne 549-1745 litrů.
ford hyundai mazda opel renault toyota testy autotip
Hyundai i40 Kombi 1.7 CRDi
Na zteč evropského trhu nasadil Hyundai silné zbraně a model i40 patří mezi elitní arzenál. Na první pohled zaujme velmi moderním stylingem, kde ani dynamická linie svažující se střechy příliš nehází klacky pod nohy zavazadelníku – naložíte do něj 553- -1719 litrů. Ovšem pozor při vršení nákladu, „í-čtyřicítka“ uveze jen 518 kilogramů. Líbí se nám moderní interiér s vyhřívaným volantem.
ford hyundai mazda opel renault toyota testy autotip
Mazda 6 Wagon 2.2 D
Zatímco minulá generace „šestky“ se (kdoví proč) netěšila nijak závratnému zájmu zákazníků, v případě novinky tomu bude zcela jinak. Za muskulaturním kombi se musí každý otočit a designem to jen začíná. Zavazadelník sice kapacitou 522 litrů patří k těm menším, praktický systém sedadel Karakuri však zvýší kapacitu na 1664 l – stačí zatáhnout za páčku v kufru a máte rovnou plochu.
ford hyundai mazda opel renault toyota testy autotip
Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot, porovnání výbav a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 3/13, který je právě k dostání na stáncích.