Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda a Fiat zvažují další možnosti spolupráce

David Bureš David Bureš 4. 12. 2012 • 22:27
8
Japonská automobilka a italský koncern zatím plánují společný vývoj a výrobu sporťáku.

Inženýři japonské Mazdy a italského Fiat Group vypracovávají seznam dalších možných projektů, na kterých by tyto společnosti mohly společně pracovat. Serveru Automotive News Europe to přiznal Takashi Yamanouchi, generální ředitel Mazdy.

„Inženýři z obou firem se spolu setkávají, aby lépe pochopili druhou společnost, což nám pak může otevřít nové možnosti,“ říká Yamanouchi, který však odmítl sdělit, v jakých dalších segmentech by automobilky mohly spolupracovat.

V létě Mazda s Fiat Group podepsaly nezávazné memorandum o spolupráci při vývoji a výrobě nového roadsteru s pohonem zadních kol. Výsledkem této spolupráce bude příští generace Mazdy MX-5 a nový model prodávaný se značkou Alfa Romeo.

V současnosti automobilky dokončují dohodu o této spolupráci. Podle Yamanouchiho nejsou mezi oběma firmami nějaké nejasnosti, dohoda by tedy měla být dokončena do konce roku.

Už na pařížském autosalonu Yamanouchi uvedl, že mu šéf Fiatu Sergio Marchionne řekl, že chce rozšířit partnerství mezi těmito značkami. Marchionne se na podzim nechal slyšet, že je automobilka otevřena dalším partnerstvím, která by snížila její náklady a rozšířila její modelovou nabídku.

Vozy značky Mazda by se například mohly vyrábět v evropských továrnách Fiatu. Japonská automobilka tuto možnost skutečně zkoumá, šéf Mazdy si ale není jist, nakolik je tento projekt životaschopný. „Je to otázka objemu výroby. Ale zahrnuje to také dvojí výrobní zařízení, takže nevím, zda to je něco, co by bylo životaschopné, nebo ne,“ říká Yamanouchi.

Dřívější spekulace naznačují, že by Mazda a Fiat mohly společně vyvinout novou platformu pro malé automobily. Tu by následně využily budoucí generace Fiatu Punto a Mazdy 2. Tyto vozy by se pak mohly společně vyrábět v jihoitalské továrně Melfi patřící Fiatu.

Související články

Témata
Avatar - shamal
6. 12. 2012 03:39
Re: Bláboly
Slovaci maji povest nekvality nejen v automobilizmu. Podivejte se na strep TAZ 1203, to je neco jineho nez germansky high-tech Tatra 613, ktery produkuji vyspeli Cesi. Nikdo neni blby aby tam zacal produkovat auta! Taky pekna blbost! Co?
5. 12. 2012 13:18
Re: Bláboly
Povesť nevzniká sama od seba.
Taliani majú povesť nekvality nie len v automobilizme. Niečo na tom je. Ľudia na juhu talianska, to je úplne iná mentalita ako germánske typy na severe talianska. Stačí sa ísť pozrieť do Neapola. O Sicílii nehovoriac.
Mazda v tomto nie je blbá. Dobre vedia čo robia a určite nedovolia, aby povesť kvality hodili do záchodu tým, že začnú produkovať autá niekde na juhu Talianska.
5. 12. 2012 01:58
Re: Bláboly
Pověst je největší problém Fiatu. Spousta lidí má před očima prorezlé rozpadající se Uno a podle toho si myslí, že současná produkce se rozpadne stejně. Přitom třeba jeho nástupce Punto je dnes jedno z nejlepších aut své třídy, má osvědčené jednoduché motory a perfektní nestárnoucí design od Giugiara. Současné překombinované kreace bezejmenných designérů se na něj vůbec nechytají. Nemůžu si pomoct, ve třídveřáku v oranžové barvě je prostě dokonalé :-)
[odkaz]
Jinak můžu potvrdit, že Fiaty jsou minimálně od dob Seicenta hodně kvalitní - včetně kompletního pozinku, korozi už prostě neznají.
Avatar - shamal
4. 12. 2012 22:45
Bláboly
Páni tady se zase sešli chytráci a znalci italské (ne)kvality. Tak si poslechněte tohle: jeden známý jednoho známého má známého a jeho dědeček měl tuhlentu jak ono se to jmenuje Škodovku. Ty bláho mělo to normálně motor vzadu, rezlo to, do kopce nejelo a v zimě v tom člověk musel jezdit v kabátě aby nezmrz. Barva tomu vybledla do roka, dveře dělaly při otvírání takový divný cvak, cvak a kufr, fakt, nekecám vepředu. Normálně šílený auto. Ty češi vůbec neuměj vyrábět auta, bych si teda nikdy tu, jak ono se to jmenuje Škodovku nekoupil. Pěkná blbost co?

Mě spíš na tom článku zaujalo, jak Fiat hledá odbyt na platformu Punta. Znamená to, že se průměrnýmu výrobci v Evropě už nevyplatí vyrábět malý auto samotnýmu? Anebo je to jen zase hon za optimalizací.
4. 12. 2012 14:13
Re: juhIT
Nie vsetko ide robotizovat, ale tak aspon sa minimalizuje riziko

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku