O konci Mazdy CX-3 se mluvilo už v souvislosti s nástupem modelu CX-30, malé SUV ale v nabídce nadále zůstávalo. Nyní se však už blíží jeho definitivní konec.
Mazda v následujících letech chystá vsadit na SUV, jejichž nabídku chce dále rozšířit. Počítá se zcela novými modely CX-60 a CX-80, s nimiž značka zamíří i na evropské trhy. Naopak jeden z modelů se světem již brzy rozloučí, řeč je o malém SUV CX-3.
Ten se představil již v roce 2014, a tak se o jeho možném konci spekulovalo už v souvislosti s příchodem obdobně velkého modelu CX-30, který se představil v roce 2019. Mazda ale menší CX-3 v nabídce ponechala i nadále, což zdůvodňovala jeho slušnými prodeji. Nyní se však životní cyklus CX-3 blíží ke konci.
Mazda totiž na konci roku prodeje CX-3 v Evropě postupně ukončí. „Přijímáme poslední objednávky na CX-3. Poslední kusy pro Evropu budou vyrobeny v prosinci,“ oznámil polský PR Mazdy Szymon Soltysik tamějšímu magazínu Auto Katalog.
Blížící se konec CX-3 naznačují i české stránky Mazdy. Zatímco většina ostatních modelů již odhalila ceníky pro modelový rok 2022, u CX-3 se tak nestalo. Podobně jako u modelů 2 a 6, u nichž se též očekává konec současných generací. Dvojku nahradí vůz odvozený od Toyoty Yaris, šestku patrně nahradí model CX-60.
Aktuálně je Mazda CX-3 na českém trhu výhradně dostupná s benzinovým čtyřválcem 2.0 Skyactiv-G o výkonu 89 kW, který lze pořídit s šestistupňovým manuálem nebo automatem.
Mazda přitom podle zákulisních zpráv přímou náhradu za CX-3 nechystá. To však zároveň neznamená, že by pro zákazníky nenabídla zajímavou alternativu. K dispozici jsou dokonce dva obdobně velké vozy. Buď je tady obdobně velká CX-30 dostupná s konvenčními motory, anebo elektrická MX-30. Tu dnes sice pořídíte výhradně jako elektromobil, v první polovině roku 2022 však bude debutovat napjatě očekávaná verze s rotačním motorem sloužícím jako generátor elektrické energie. Místo CX-3 tak rozhodně bude co kupovat.