Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D184: Proti skvělému benzínu to nemá lehké
Nedávno jsem měl v testu Mazdu CX-5 s benzínovým dvouapůllitrem. A byl jsem z něj nadšený. Jaká je tedy velká Mazda ve spojení s nejsilnějším naftovým motorem?
Motor to není rozhodně špatný, 184 koní je tak akorát, aby auto dokázalo slušně jet, zároveň ale udržet příznivou spotřebu. Ta totiž bude to hlavní lákadlo vznětové varianty. S benzínovým motorem o objemu dva a půl litru jsem jezdil za 8,8 litrů na 100 kilometrů, v naftovém případě to bylo za okolo 6,5 litru. Na druhou stranu, benzínový motor je tak příjemný pro život, že mu možná i tu vyšší spotřebu odpustíte.
Jako SUV ale s jakýmkoliv motorem Mazda CX-5 funguje výborně. Prostoru nabídne dostatek, světlou výšku slušných 20 centimetrů a výborně funkční pohon všech kol. Občas ale člověk narazí na nelogičnost typu ovládání výhřevu zadních sedaček v loketní opěrce…
Svezení ale nabízí moc příjemné, s motorem 2.2 Skyactiv-D184 i celkem úsporné a hlavně naprosto pohodové.
Celé video najdete na youtube kanále roadblog.cz.
Autor: Tomáš Devera