Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D184: Proti skvělému benzínu to nemá lehké

redakce AUTO.CZ
Diskuze (28)

Nedávno jsem měl v testu Mazdu CX-5 s benzínovým dvouapůllitrem. A byl jsem z něj nadšený. Jaká je tedy velká Mazda ve spojení s nejsilnějším naftovým motorem?

Motor to není rozhodně špatný, 184 koní je tak akorát, aby auto dokázalo slušně jet, zároveň ale udržet příznivou spotřebu. Ta totiž bude to hlavní lákadlo vznětové varianty. S benzínovým motorem o objemu dva a půl litru jsem jezdil za 8,8 litrů na 100 kilometrů, v naftovém případě to bylo za okolo 6,5 litru. Na druhou stranu, benzínový motor je tak příjemný pro život, že mu možná i tu vyšší spotřebu odpustíte.

Jako SUV ale s jakýmkoliv motorem Mazda CX-5 funguje výborně. Prostoru nabídne dostatek, světlou výšku slušných 20 centimetrů a výborně funkční pohon všech kol. Občas ale člověk narazí na nelogičnost typu ovládání výhřevu zadních sedaček v loketní opěrce…

Svezení ale nabízí moc příjemné, s motorem 2.2 Skyactiv-D184 i celkem úsporné a hlavně naprosto pohodové.

Celé video najdete na youtube kanále roadblog.cz.

Autor: Tomáš Devera

redakce AUTO.CZ
Diskuze (28)

Doporučujeme

21. 3. 2019 13:34
Re: Diesel opäť a zas
Pokial viem, tak GPF stoji nejakych 100Eur. Nevies kolko bol limit PM pre diesle v Euro3/4 bez DPF?
21. 3. 2019 12:25
Re: Diesel opäť a zas
V tych casoch prekracovali emisie prakticky vsetci. Na skusobnom stave pri teste podla NEDC sa dali dosiahnut neuveritelne nizke hodnoty, ale v realita bola uplna odlisna. Problem bol v tom, ze sadze u priamovstrekovych benzinov sa nedali stlacit na pozadovanych 6e11/km ani pri tychto laboratornych testoch (nie to este v praxi). Lenze medzitym uz vynimka skoncila (bola len do 2018), lacnejsie riesenie sa nenaslo, a testy su prisnejsie. Vyrobcovia museli (!) nasadit GPF, ak chceli aby ich auta presli homologaciou na Euro6d-temp podla WLTC. Urcite to nerobili dobrovolne, pretoze ten GPF je dost drahy a ma obmedzenu zivotnost (bezne sa u neho caka ze pri spravnej jazde vydrzi tak 250-300 tisic km).
21. 3. 2019 11:44
Re: Diesel opäť a zas
Ja mam informacie, ze tieto meranie prejdu (sam si potvrdil, ze si vyrokovali vinimku) a aj tak tam filtre dali. Mazda vieme uz u starsich dieslov nedavala SCR a v praxi prekracoval NOx X nasobne.
21. 3. 2019 11:38
Re: Diesel opäť a zas
Pravda je taka, ze vyrobcovia preplnovanych priamovstrekovych benzinov si vydupali vynimku z Euro6 este pred piatimi rokmi na limit pevnych castic (naozaj "skromne" zvyseny na 10-nasobok!), pretoze ho neboli schopni splnit. Vsemozne sa chceli vyhnut filtru (ktory tak kritizovali u naftovych motorov) a dufali ze za tie tri-styri roky technologia pokroci tak aby sa im to podarilo. A mozno by im to aj vyslo, lenze medzicasom do toho prislo este prisnejsie meranie emisii, a to bol posledny klinec. Uz bolo jasne, ze bez filtra to nepojde. Nezacali ich teda montovat preto ze nemusia (lol, ktory vyrobca by sam od seba daval do auta cosi velmi drahe a komplikovane?), ale prave preto ze bez filtrov by koli casticiam cez meranie emisii podla 6d-temp nepresli. A len tak na okraj: mne naozaj nemusi hovorit co by preslo alebo nepreslo, pretoze ja tieto merania robim denne v praci.
21. 3. 2019 11:11
Re: Diesel opäť a zas
Ohladne toho filtra. Pravda je taka, ze aj maloobjemove priamovstrekove benziny by presli 6d-temp bez GPF, ale po dieselgate panuje v EU atmosfera, ze vsetko musi byt ciste, tak tam EU vyrobci filtre dali. V Mazde ale idu liniu vlastnu a filter tam nedali. Pisal to Vaculik, nie je to z mojej hlavy. Kazdopadne ale sa zhodneme, ze EU auta filtre maju, nech uz tam dovody aky chce byt. Ale dovolim si poznamenat vsetkym dieselitom, ktori poukazovali, ze pramovsteky benzinove nemaju/nemali filtre a ze skodili viac nez nafty s filtrom, tak to vobec nie je pravda a prejdu i cez prisnu 6d-temp. A nedostatok atmosferickych mazda motorov je okrem slabeho krutaku a pruznosti v tom, ze maju "siroke pluca", teda zvody su velke a zaberaju vela miesta pod kapotou, mozno to vyzera dobre s dlhou kapotou, ale berie to miesto v kabine.