Mazda CX-5 dostala 2,5 Skyactiv-G, ale jen v USA
Benzinový čtyřválec o objemu dva a půl litru je v Evropě zatím nabízen pouze pro novou generaci „šestky“.
Kompaktní japonské SUV Mazda CX-5 je na americkém trhu nabízeno i s benzinovým čtyřválcem 2,5 Skyactiv-G. Na našem trhu toto provedení dostupné není, zážehovým vrcholem je 2,0 Skyactiv-G o výkonu 121 kW.
Motor 2,5 Skyactiv-G v CX-5 dává výkon 137 kW, jeho maximální točivý moment činí 251 N.m. Jedná se o totožný agregát jako v nové generaci Mazdy 6, lehce nižší výkon je způsoben americkými emisními normami. Na evropském trhu jeho výkon činí 141 kW.
Jednotka také v CX-5 spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou, v budoucnu by ale mohl být nabízen i manuál, poháněná jsou přední kola. Vůz zrychlí z 0-100 km/h za 7,2 sekundy a jede maximální rychlostí 203 km/h.
Zatím není jisté, zda se 2,5 Skyactiv-G pro CX-5 dočkáme i na starém kontinentu. Zájemci o silnější zážehové provedení tohoto SUV by se jistě našli, vždyť 2,0 Skyactiv-G nemusí některým zákazníkům stačit.
Na českém trhu je CX-5 dostupná se zmíněným 2,0 Skyactiv-G, který v kombinaci s manuální převodovkou disponuje 121 kW, v kombinaci s pohonem všech kol však „jen“ 118 kW. Z turbodieselů je nabízen 2,2 Skyactiv-D ve dvou výkonových variantách se 110 kW a 129 kW.